امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سرپرست دانشگاه فنی حرفه ای خبرداد؛

تربیت دانشجو براساس نیاز صنایع و کارخانجات/ پذیرش سرباز تکنسین / راه اندازی تعاونی دانشجویی

خبرایران: «دکتر سهراب رضایی» سرپرست دانشگاه فنی حرفه ای گفت: براساس طرحی بخشی از ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاه فنی حرفه ای به جای خدمت سربای دو سال در خدمت تولید و اشتغالزایی قرار می گیرد و این تکنسین در کارگاه و آزمایشگاه دانشگاه مشغول به خدمت شده و بخشی از آموزش به دانشجویان جدید الورود را نیز برعهده خواهد داشت .
تربیت دانشجو براساس نیاز صنایع و کارخانجات/ پذیرش سرباز تکنسین / راه اندازی تعاونی دانشجویی

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «دکتر سهراب رضایی» سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار شد.

دراین نشست خبری دکتر سهراب رضایی» سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار داشت : امسال برای اولین بار دانشگاه فنی حرفه ای دانشجو با اعطای تسهیلات با بورسیه محدود پذیرش خواهد کرد و در این طرح به جای اینکه از دانشجو پول دریافت شود به وی پول نیز ارایه می شود و این پول از محل کاری که در کارگاه ها و آزمایشگاه هایی که با صنایع و دیگر دستگاه ها قرارداد آن منعقد شده تعریف می شود.

وی تصریح کرد: درزمان پذیرش دانشجو در این طرح  شغلی که در آن فعالیت خواهد کرد مشخص شده و این دانشجویان از طریق آزمون و مصاحبه پذیرش خواهند شد و 5 درصد ظرفیت پذیرش در دفترچه کنکور 93 به طرح پذیرش دانشجو با اعطای هزینه تحصیلی اختصاص داده شده و براساس این طرح دانشجویان هم مدرک دریافت کرده و هم شغل داشته و هم هزینه تحصیلی دریافت می کنند.

رضایی درادامه خاطرنشان کرد: طرح دوم دانشگاه که قرار است امسال اجرایی شود و درآن کارخانجات و صنایعی که دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه فنی حرفه ای را به کار گرفته اند خواستار تربیت نیروهای انسانی خود توسط این دانشگاه هستند برهمین اساس دانشگاه فنی حرفه ای آمادگی خود را برای اجرای طرح آموزش تقاضا محور اعلام کرده و امسال آمادگی اجرای آن را دارد و براساس این طرح کارخانه ها و صنایع می توانند تربیت نیروی کار متخصص خود برای تولید را از دانشگاه فنی حرفه ای بخواهند دانشگاه دانشجو را برای آنها بورس می کند و در دفترچه کنکور این رشته ها با کد رشته های جداگانه مشخص می شود.

وی عنوان داشت: 20 درصد واحدهای دانشگاه فنی حرفه ای اختیاری است بنابراین این 20 درصد براساس نیاز دستگاه ها تنظیم می شود و دو طرح مذکور به شورای گسترش ارایه شده و از سال آینده اجرایی خواهد شد و  طرح سوم هم استفاده از سرباز تکنسین است و راه اندازی سرباز تکنسین راه اندازی سپاه تولید است و براساس این طرح بخشی از ظرفیت فارغ التحصیلان این دانشگاه به جای خدمت سربای دو سال در خدمت تولید و اشتغالزایی قرار می گیرد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ابرازداشت: این تکنسین در کارگاه و آزمایشگاه دانشگاه مشغول به خدمت شده و بخشی از آموزش به دانشجویان جدید الورود را نیز برعهده خواهد داشت این طرح هنوز نهایی نشده و نیاز به مجوز ستاد مشترک دارد و پذیرش دانشجو خارجی در این دانشگاه را نیز ما خواهیم داشت و 300 دانشجو افغانی در مرحله اول به عنوان تکنسین ماهر تربیت خواهند شد دانشگاه آمادگی دارد تا دانشجویان خارجی از سایر کشور ها به ویژه کشورهای منطقه مانند عراق را پذیرش کند.

وی به راه اندازی تعاونی های دانشجویی فنی حرفه ای، تعاونی های استاد دانشجویی و تعاونی فرااستانی دراین دانشگاه اشاره کرد و تصریح کرد: 800 میلیون تومان اعتبار به صورت پیلوت برای این تعاونی ها اختصاص داده شده است این اعتبار درقالب وام بوده و در پروسه یک تا دو سال باید بازگشت داده شود و دانشگاه فنی و حرفه ای به دنبال این نیست که از سرمایه دولت به عنوان کمک استفاده کند بلکه دنبال وام و تسهیلات است و دوباره ان را باز می گرداند .

رضایی یاداورشد: ما طرح حمایت از تکنسین فنی و حرفه ای را نیز داریم و طرحی به مجلس ارایه داده ایم که مدرک تحصیلی این دانشجویان به عنوان پروانه اشتغال محسوب شود و 30 تا 50 درصد مجوز اتحادیه و صنوف به دارندگان مدرک تکنسین ها اختصاص یابد تا آینده کاری فارغ التحصیلان ضمانت شود. ازسویی کلیه دانشجویان نیز می توانند دراین طرح ها حضور فعالی داشته باشند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب