امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20065 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

صالحی امیری در اختتامیه دوره بالندگی در نوشهر اعلام کرد؛

ایستگاه نخست حرکت به سمت قله توسعه کشور دانشگاه فرهنگیان است

خبرایران: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارمین همایش بالندگی حرفه ای کارشناسان نظارت ارزیابی و مدیران گروههای آموزشی دانشگاه فرهنگیان کشور در مجتمع تفریحی شهید رسولی نوشهر گفت: مشکل بنیادی کشور ما اقتصادی، سیاسی و مسائل اجتماعی نبوده، بلکه مسائل فرهنگی است.
ایستگاه نخست حرکت به سمت قله توسعه کشور دانشگاه فرهنگیان است

رضا صالحی امیری افزود: حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی  متاثر از  چالش ها و مسائل عرصه فرهنگی است.

وی دکتر مهرمحمدی را از سرمایه های بزرگ کشور دانست که با تصدی مدیریت دانشگاه فرهنگیان توسط وی سرمایه خوبی در اختیار این دانشگاه قرار گرفت و  دانشگاه فرهنگیان باید قدراین سرمایه ی ارزشمند را بداند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که نظام آموزشی در تحول سیاسی چه نقشی می تواند ایفاء کند؟ اظهار داشت:  دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش چهار کارکرد مهم دارد که نخستین آن انسجام بخشی است.

وی با بیان اینکه زیر ساخت توسعه باید از فرهنگ آغاز شود، اضافه کرد:  ایستگاه نخست حرکت به سمت قله توسعه  کشور  آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان است.

دکتر صالحی امیری با  اشاره به وجود قوم ها و نحله های فکری متعدد در ایران گفت: ساختار سیاسی  در ایران ارگانیک بوده و برمبنای باورها است.

وی با بیان اینکه ساختار برای بقاء و استمرا حیات خود نیاز به انسجام دارد تصریح کرد: امام خمینی (ره) در اندیشه های خود به دنبال انسجام بود و اندیشه های ان بزرگوار پاسخگوی تمام نیازهای جامعه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر انسجام به عنوان نخستین کارکرد آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان رسالت هدایت حرکت به سمت قله های تعالی و توسعه با حفظ تنوع جامعه و فرهنگ های قومی محلی را دارند.

 وی الگوی کاربردی برای ایجاد انسجام در کشور را الگوی کثرت و جامعه متنوع در ایرانی واحد برشمرد.

دکتر صالحی امیری با بیان اینکه در سالهای اخیر اقدامات خوبی در زمینه ایجاد وحدت و انسجام در کشور انجام شده است، اضافه کرد: ادامه حیات سیاسی کشور به بقای انسجام آن بستگی دارد. دومین شاخصه مهمی که باید آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در دستور کار خود داشته باشند، هویت بخشی به عنوان نگهدارنده بقای جامعه بوده؛ جامعه بدون هویت دچار سرگشتگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با بیان اینکه ایران، اسلام، پرچم و زبان فارسی، امام و مقام معظم رهبری و انقلاب هویت ما هستند، خاطر نشان کرد: کارکرد و رسالت دیگر  نهاد آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان سازگاری است.

وی با بیان اینکه نباید درباره نهاد دانشگاه فرهنگیان سلایق شخصی اعمال شود، ادامه داد: هر جامعه اخلاقی، دارای ویژگی سازگاری بوده و  رسالت اصلی ایجاد سازگاری بر عهده ی دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش است. آنهایی که برای دانشگاه فرهنگیان جایگاه شایسته ای را که باید قائل نیستند در واقع به این دانشگاه جفا کردند.

دکترصالحی امیری کارکرد چهارم دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش را شخصیت آفرینی دانست و گفت: شخصیت مقوله بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه فرد و جامعه متشخص محصول درخت آموزش و پرورش است افزود:  جهت گیری جامعه متشخص به سمت تعالی و پیشرفت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم ارزیابی  و سنجش تحقق و عدم تحقق کارکردهای دانشگاه افزود: برای رسیدن به کارکردهای این دو نهاد باید تمامی منابع ممکن را به این سمت سوق دهیم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب