امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20101 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سرمایه بانک آینده به30,000 (سی هزار) میلیارد ریال خواهد رسید

خبرایران:بانک آینده در راستای مأمویت اصلی خود با ایفای نقش در جهت افزایش رفاه جامعه، تقویت تولید، ایجاد پایداری در توسعه اقتصادی کشور، سلامت عملکرد و استحکام مالی بانک، فرآیند افزایش سرمایه برای دستیابی به سرمایه­ 30,000 (سی هزار) میلیارد ریالی را از 2 سال گذشته آغاز نموده است.
سرمایه بانک آینده به30,000 (سی هزار) میلیارد ریال خواهد رسید

 در این ارتباط، پس از موافقت بانک مرکزی ج.ا.ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار، مجمع عمومی فوق­العاده در تاریخ 07/11/1394 برگزار و اجرای فرآیند مزبور توسط سهامداران به هیأت مدیره­ بانک تفویض گردید. در ادامه، عملیات پذیره‌نویسی از طریق جراید کثیرالانتشار به اطلاع عموم رسید. در نهایت، پس از تصدیق کلیه­ مراحل قانونی صورت پذیرفته توسط بانک مرکزی ج.ا.ایران، در سال جاری مرحله­ اول افزایش سرمایه در تاریخ 09/11/1395 محقق گردیده و به ثبت قانونی رسید. به این ترتیب، سرمایه­ بانک از مبلغ 8,000  (هشت هزار) میلیارد ریال به مبلغ16,000 (شانزده هزار) میلیارد ریال افزایش یافت.

در جهت توسعه و تعمیق اهداف مزبور، مرحله­ دوم افزایش سرمایه از مبلغ 16,000 (شانزده هزار) میلیارد ریال به مبلغ30,000 (سی هزار) میلیارد ریال در بانک آینده پس از اخذ موافقت اصولی از سازمان بورس و اوراق بهادار، در جریان اخذ مجوز نهایی از بانک مرکزی ج.ا.ایران برای پذیره‌نویسی می‌باشد. این افزایش 14,000 (چهارده هزار) میلیارد ریالی منجر به ارتقا­ی توانایی بانک در تجهیز و تخصیص منابع و ایجاد ترکیب مناسبی از درآمدها و بازدهی مطلوب و مورد انتظار سپرده‌گذاران و سهامداران و هم‌چنین اصلاح نسبت‌های مالی بانک خواهد شد.                     

بر اساس برنامه‌ریزی­های به عمل آمده، پیش­بینی می­گردد؛ مرحله­ دوم فرآیند افزایش سرمایه در شش ماهه اول سال آینده تکمیل خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب