امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20109 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۳:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر همتی مطرح کرد؛

۶۰ درصد تولیدات دارویی متعلق به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است

خبرایران:معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد تولیدات دارویی کشور در کارخانجات متعلق به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی صورت می گیرد.
۶۰ درصد تولیدات دارویی متعلق به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است

به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکترمحمدعلی همتی در بازدید از غرفه موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه در نمایشگاه «صندوق های بازنشستگی، پیشران توسعه ملی» گفت: یکی از سیاست های هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی این است که شرکت های کوچک و کم بازده از مجموعه شستا حذف شوند و عمدتاً شرکت های بزرگ در سرمایه گذاریهای تامین اجتماعی فعالیت داشته باشند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود  ۶۰ درصد تولیدات دارویی کشور در کارخانجات متعلق به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و همچنین درصد قابل توجهی از مواد اولیه تولید داروها نیز در کارخانجات سازمان تامین اجتماعی صورت می گیرد و همچنین پخش داروها نیز توسط  شرکت های پخش سازمان به انجام می رسد.

دکتر همتی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی عملا در بحث دارو به عنوان سیاست گذار عمل می کند گفت: تامین اجتماعی در ار تباط با سیاست گذاری دارویی در سطح کشور صاحب نفوذ است.

وی خاطرنشان کرد: نقش سازمان تامین اجتماعی در حوزه دارویی مهم و برجسته است و امید است که با سیاست های جدید سازمان، حوزه دارو در سازمان تامین اجتماعی پایداری و موفقیت مستدام داشته باشد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در ار تباط با سیاست های جدید هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در خصوص بنگاه داری بزرگ و اجتناب از بنگاه داری بنگاه های کوچک و زیانده و تاثیر آن در حوزه درمان باید عنوان کرد که دارو بخش مهمی از این حوزه است.

وی افزود: بالتبع تبادلات بسیاری در حوزه دارو با بیمارستانهای سطح کشور از جمله بیمارستانهای علوم پزشکی داریم و در واقع ورودی دارو در بیمارستانها را برعهده داریم.

دکتر همتی تصریح کرد: ارتباط مذکور ارتباطی دو سویه است و در صدد ارتقای این ارتباط با بیمارستانهای وزارت بهداشت هستیم.

وی اضافه کرد: در مورد سایر سیاست هایی که در مورد دارو در کشور اتخاذ می شود، سازمان تامین اجتماعی می تواند تاثیرگذاری بالایی داشته باشد.

گفتنی است نمایشگاه «صندوق های بازنشستگی، پیشران توسعه ملی» از روز یکشنبه ٢٤ بهمن ماه آغاز و تا ٢٦ بهمن ماه در محل مصلی امام خمینی (ره) دایر است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب