امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20218 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عیسی علیزاده اعلام کرد؛

طرح ویژه سازمان زیباسازی شهرداری تهران درمورد ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر/ مرمت باغ ملی و خریداری و تملک زمینی برای احداث موزه عروسک در خیابان 30 تیر/ اقدامات سازمان زیباسازی در طول 3 سال گذشته باهیچ سازمان یا ارگان قابل مقایسه نیست

خبرایران: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت:بعد از پایان 13 فروردین و تعطیلات نوروزی هم ما ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر را در پیش داریم که جدای از طرح نوروزی طرح ویژه ای را هم با توجه به این دو رویداد در نظر گرفته ایم.
طرح ویژه سازمان زیباسازی شهرداری تهران درمورد ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر/ مرمت باغ ملی و خریداری و تملک زمینی برای احداث موزه عروسک در خیابان 30 تیر/ اقدامات سازمان زیباسازی در طول 3 سال گذشته باهیچ سازمان یا ارگان قابل مقایسه نیست

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «طرح استقبال از بهار ۹۶» صبح امروز دوشنبه ۲ اسفند ماه 1395 با حضور«عیسی علیزاده»مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران و اصحاب رسانه، در محل ساختمان سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار ودراین نشست خبری «عیسی علیزاده» مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اعلام خبر بازگشایی مجدد میدان ولی‌عصر(عج)، رسالت اصلی سازمان زیباسازی را ارتقای کیفیت سیمای شهری دانست و اظهارداشت: از نیمه اسفند که ایام فاطمیه به پایان می‌رسد نوروزی خواهیم داشت که شروع آن ولادت حضرت فاطمه(س) و پایان آن ۱۳ رجب ولادت حضرت علی(ع)خواهد بود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران تصریح کرد:هزینه‌ها و اقداماتی که سازمان زیباسازی شهر تهران، در حوزه مرمت تملک و صیانت از برنامه‌های میراث فرهنگی انجام داده، در سازمانها بی‌نظیر است و این امر خارج از آئین‌نامه سازمان بوده که به دلیل دغدغه‌های سازمان به انجام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد نماد میدان انقلاب که اکنون در ابتدای خیابان آزادی قرار دارد بعد از جمع‌بندیهای مختلف تصمیم بر این شد که تا پایان سال سطح اصلی میدان کاشیکاری شود و آبنما در میدان نصب شود.

علیزاده، در مورد گلایه طراحان حاضر در کمپین‌ها از سازمان زیباسازی به دلیل تغییر سایز طرح‌ها گفت: در سال گذشته حدود ۲۲ کمپین برگزار کردیم که تا ۸۰ درصد موفق بودند و این آمار نسبتا خوبی است. در مورد تغییر سایز باید بگویم که ما در بعضی موارد برای نصب طرحها در عرشه پل‌ها دچار محدودیت‌هایی هستیم که این محدودیت‌ها باعث تغییر سایز طرح‌ها می‌شود. البته این کار را با مشورت هنرمندان انجام می‌دهیم و باید بگویم که ما برای اولین بار در سال گذشته در کمپین‌ها و حتی عکسها از نام عکاس به عنوان حقوق معنوی استفاده کردیم.

 

محمدخانی: نورپردازی میدان انقلاب پس از پروژه بهسازی میدان تا تا پایان سال به اتمام می‌رسد

کیهان محمدخانی، معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی تهران در ادامه این نشست خبری، ضمن اشاره به مرمت‌ها، نورپردازی‌ها و بازسازی شهری برخی کارهای انجام شده در سال ۹۵ را چنین توصیف کرد و اظهارداشت: مرمت سردر باغ ملی به عنوان نماد شهر تهران که در حال حاضر ۹۵ درصد آن انجام شده است و تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

بازسازی آبنمای موزیکال پارک ملت که پیش از این توسط شرکت چینی نصب شده بود و پس از فرسوده شدن قابل استفاده نبود توسط مهندسین ایرانی

مرمت خیابان ناصرخسرو در دو فاز؛ فاز اول، جداره‌های اصلی خیابان/ فاز دوم، مرمت ۸ پلاک ارزشمند این خیابان مانند ساختمان ضیائی، ساختمان برقه‌ای، پاساژ جامه‌ای و سرای زمرد و…

مرمت و بازسازی حدفاصل خیابان فردوسی تا دروازه ‌دولت شامل: نماها، تابلوها، جداره‌ها که براین اساس سازمان زیباسازی خیابان انقلاب را از جمالزاده تا دروازه‌دولت بهسازی کرده است و جشنواره بین‌المللی نورآرایی که هر ساله در سازمان زیباسازی انجام می‌شد امسال به صورت داخلی برگزار خواهد شد که ۶۰ اثر از میان ۱۰۰۰ اثر رسیده به دست دبیرخانه انتخاب شده است.

معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی تهران افزود: نورپردازی میدان انقلاب پس از پروژه بهسازی میدان که تا تا پایان سال به اتمام می‌رسد انجام خواهد شد.

وی نورپردازی و مبلمان شهری در حوزه فعالیت‌های سازمان زیباسازی شهر تهران می‌توان به نورپردازی خانه فرهنگ کوثر که اولین ایستگاه ماشین دودی بوده است اشاره کرد و گفت: همچنین در سال گذشته طرحهای خلاق مبلمان شهری برای استفاده در مناطق ۲۲ گانه تکثیر شده است و تجهیز مبلمان شهری امامزاده صالح به پایان رسیده است و امیدواریم تجهیز مبلمان تالار وحدت نیز تا خرداد به پایان برسد.

محمدخانی ادامه داد: همچنین ۲۳ نمونه از مبلمان شهری که در جشنواره‌های مختلف برگزیده شده در نمایشگاهی در پیاده‌راه پارک ملت به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون طراحی شهری سازمان زیباسازی، در مورد وسایل تندرستی ورزشی عنوان کرد: ۸۴ ست بازی پلی‌اتیلنی و تعدادی ست وسایل تندرستی ورزشی در اختیار مناطق ۲۲گانه قرار گرفته است که علاوه بر آنها در هر منطقه پارکی ویژه معلولین طراحی شده که برای هر منطقه یک ست ورزش معلولین نیز ارائه شده است.

 

موسوی: سازمان زیباسازی فراخوانی برای هنرمندان در رابطه با موضوع پلاسکو منتشر می کند

سید مجتبی موسوی، معاون فرهنگی سازمان زیباسازی، در ادامه این نشست خبری گفت: در سال ۹۵ کمپن‌های متعددی در حوزه گرافیک و فرهنگ برگزار کردیم در حوزه نقاشی دیواری و دیوارنگاری نیز با موضوعات ارزشی آثاری تولید شده که از جمله آنها می‌توان به آثار نهایی فراخوان یادمان مدافع حرم اشاره کرد. ۳ اثر از ۴ اثر نهایی اکنون در سطح شهر اجرا شده است و اثر چهارم تا پایان سال به اجرا درخواهد آمد.

وی افزود: در حوزه دیوارنگاری مدارس با توجه به نقدها نسبت به موضوع برای اولین بار با نگاه عمیق فعالیت کردیم و رویداد ماه مهربانی نتیجه فعالیت‌های تحقیقاتی سازمان بود. آغاز رویداد از مهر شروع شد که تا پایان پروژه ۲۱۵ مدرسه دیوارنگاری شد.

معاون فرهنگی سازمان زیباسازی تصریح کرد: در حوزه مجسمه‌سازی نیز ما سه سمپوزیوم مجسمه‌سازی ملی، مجسمه‌سازی شهری و برای اولین بار مجسمه‌سازی مفاخر را امسال برگزار کردیم و البته بخش مهم صحبت من مربوط به رویداد بهارستان است. این رویداد بخش‌بندی مشخصی ندارد و همه هنرمندان تجسمی و افراد در حوزه‌های دیگر می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی افزود: بیش از ۱۳۲۰ هنرمند با ۱۰ هزار طرح در این رویداد شرکت کردند که در نهایت ۲۶۰ اثر وارد مرحله پایانی شده است.

معاون فرهنگی سازمان زیباسازی تصریح کرد: این رویداد ۲۱ یا ۲۲ اسفند به صورت ورک‌شاپی برگزار می‌شود. رویداد دیگری نیز با همکاری انجمن مجسمه‌سازان برگزار خواهیم کرد نام این رویداد درختستان است و قرار است چند هنرمند درختان خشک خیابان ولی‌عصر را با تراشیدن، حجم‌سازی کنند.

موسوی در پایان با ابراز تاسف درباره حادثه پلاسکو گفت: سازمان زیباسازی قرار است فراخوانی برای هنرمندان در رابطه با موضوع پلاسکو اعلام کند که این کار به دلیل متراکم بودن حجم کاری برای سازمان و همچنین هنرمندان در اواخر سال به تعویق افتاده است. البته در حال حاضر نیز یکی از مجسمه‌های برگزیده شده در سمپوزیوم را برای ساخت سفارش داده‌ایم این مجسمه مربوط به آتش‌نشانان است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب