امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20242 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲:۵۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران؛

اقدامات بهزیستی در حوزه‌های پوشش‌دهی جای تقدیر دارد/ تاکید بر همکاری بین‌بخشی با دفاتر سازمان ملل

خبرایران: نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تصویب اهداف توسعه پایدار در ۲۰۱۵، گفت: پوشش‌دهی ریشه‌ای مولفه‌های سلامت بسیار مهم است و در راستای ارتقاء کمی و کیفی خدمات بهزیستی از اقداماتی چون انتقال تجربیات کشورهای موفق، تدوین برنامه استراتژیک همراستا با اجرای برنامه ششم توسعه، ایجاد ارتباط و تعامل بین‌بخشی با دیگر دفاتر سازمان ملل و آموزش فروگذاری نخواهیم کرد.
اقدامات بهزیستی در حوزه‌های پوشش‌دهی جای تقدیر دارد/ تاکید بر همکاری بین‌بخشی با دفاتر سازمان ملل

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، «ثمین صدیق» نماینده سازمان جهانی بهداشت WHO در جمهوری اسلامی ایران با "انوشیروان محسنی‌بندپی" معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور دیدار کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در دیدار با نماینده سازمان جهانی بهداشت WHO در جمهوری اسلامی ایران بر تقویت همکاری‌های دو جانبه تاکید کرد و گفت: بهزیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ادغام ۱۶ NGO در ابعاد مختلفی همچون توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، نگهداری و آموزش کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی معلولان و ... اقدامات وسیعی انجام داده است.

وی با بیان اینکه توصیه سازمان جهانی بهداشت را به عنوان یک راهبرد در برنامه عملیاتی خود گنجانده‌ایم، گفت: در حال حاضر ۲۳.۴ درصد جمعیت کشور در رده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال دچار اختلالات روانی هستند که در این راستا یکهزار و ۶۰۰ مرکز مشاوره سلامت روان با بهزیستی همکاری می‌کنند.

محسنی‌بندپی پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت‌ها، تحقق سلامت روان، حمایت از سالمندان و توانمندسازی جامعه هدف را از اقدامات بهزیستی برشمرد و گفت: امسال ۷۵ درصد از کودکان زیر یکسال غربالگری شنوایی شدند و ۷۸ درصد آمبلیوپی بینایی صورت پذیرفت.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه غربالگری ژنتیک ازدواج را در حکم برنامه ششم توسعه اجباری کردیم، به جمعیت ۸.۲ درصدی سالمندان در جامعه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با متقاعدسازی دولت و مجلس دبیرخانه شورای ملی سالمندان را در بهزیستی مستقر کردیم.

در ادامه نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه WHO صرفا همکاری خود را با وزارت بهداشت محدود نمی‌کند، گفت: ما با تمامی سازمان‌ها و نهادهایی که با سلامت مردم سروکار دارند، همکاری می‌کنیم؛ این در حالی است که اقدامات بهزیستی در حوزه‌های پوشش‌دهی جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تصویب اهداف توسعه پایدار در ۲۰۱۵، گفت: پوشش‌دهی ریشه‌ای مولفه‌های سلامت بسیار مهم است و در راستای ارتقاء کمی و کیفی خدمات بهزیستی از اقداماتی چون انتقال تجربیات کشورهای موفق، تدوین برنامه استراتژیک همراستا با اجرای برنامه ششم توسعه، ایجاد ارتباط و تعامل بین‌بخشی با دیگر دفاتر سازمان ملل و آموزش فروگذاری نخواهیم کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب