امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20246 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

به منظور توسعه ورزش‌های همگانی و ورزش زورخانه‌ای وپهلوانی؛

فدراسیون ورزش‌های همگانی و ورزش‌های زورخانه‌ای تفاهم‌نامه امضا کردند

خبرایران:فدارسیون ورزش‌های همگانی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای عصر امروز در پایان همایش‌بین‌المللی ورزش‌های همگانی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
فدراسیون ورزش‌های همگانی و ورزش‌های زورخانه‌ای تفاهم‌نامه امضا کردند

به گزارش خبرایران از روابط عمومی فدراسیون ورزش های همگانی، این تفاهم‌نامه در حضور رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های همگانی و همچنین سیروس پاک فطرت مشاور عالی فدراسیون ورزش‌های همگانی به امضاء علی مجدآرا رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی و محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای به امضاء رسید.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در حاشیه امضا این تفاهم‌نامه با بیان اینکه پایان بخش همایش بین‌المللی ورزش‌های همگانی که در تهران برگزار شد، با بازدید از ظرفیت‌های ورزش همگانی در فارس و همچنین بازدید اماکن گردشگری این استان در شیراز همراه بود اظهار داشت: در پی این تفاهم‌نامه با توجه به مشارکت گروه‌های سنی در ورزش‌ پهلوانی و همگانی در همایش‌های پیاده‌روی از فعالیت‌های زورخانه‌ای بیشتر بهره گرفته می‌شود.

علی مجدآرا افزود: با توجه به اینکه عضو انجمن آسیایی ورزش همگانی (اسفا) هستم ورزش‌ پهلوانی و زورخانه‌ای را در کشورهای آسیای میانه و غرب آسیا توسعه می‌دهیم تا این ورزش بیش از پیش در در ابعاد آسیایی و داخلی در کنار ورزش‌های همگانی ترویج و توسعه یابد.

مجدآرا خاطرنشان کرد: از این پس فدارسیون ورزش‌های همگانی در تمام همایش‌ها و پیاده‌روی‌های خانوادگی که در نقاط مختلف کشور برگزار می‌کند اجرای برنامه‌های زورخانه‌ای و باستانی در برنامه قرار می‌دهد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون حدود 770 برنامه پیاده‌روی از شبکه‌ سوم سیما در قالب برنامه صبح و نشاط و همچنین شبکه‌های استانی پخش شده است گفت: در این برنامه‌ها سعی شده در در مناطق مرزی و ومحروم به ویژه شهرستان‌ها حضور داشته باشیم و در این راستا نیز 70 درصد برنامه‌ها نیز در شهرستان‌های محروم برگزار شده است.

مجدآرا به برگزاری همایش‌بن‌المللی ورزش‌های همگانی اشاره و تصریح کرد: این همایش جهانی از روز 30 بهمن ماه به مدت 2 روز در تهران با حضور وزیر ورزش و جوان برگزار و مقالات تطبیقی در زمینه ورزش‌های همگانی از ایران و سایرکشورها ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی بیان کرد: در این دو روز حدود شش کارگاه آموزشی برگزار شد که در هر کارگاه 170نفر شرکت داشتند که درمجموع 600 نفر در کارگاه‌ها مدرک گرفتند.

مجدآرا خاطرنشان کرد: همچنین حدود 700 نفر نیز در نشست‌های ما شرکت کردند و با حضور رئیس جهانی ورزش‌های همگانی وهمچنین دبیرکل جهانی موضوع‌های مرتبط با ورزش همگانی بحث و تبادل نظر شد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی خاطرنشان کرد: در این دو روز، سخنرانی‌های خوب علمی برگزار و وزیر ورزش هم در افتتاحیه بامعاونان حضور شرکت داشتند که مقرر شد مطالعات تطبیقی و علمی صورت گرفته در مورد ورزش همگانی به صورت کتابچه به شورای عالی ورزش ارسال تا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه به گفته رئیس فدراسیون جهانی بهترین همایش علمی ورزش‌های همگانی در ایران برگزار شد و نتیجه همایش نیز به کشورهای مختلف جهان ارسال می‌شود خاطرنشان کرد: در افتتاحیه این همایش همچنین رئیس جهانی ورزش همگانی یک تقدیر نامه به وزیر ورزش و جوانان کشورمان اعطا کرده و در پی آن اعلام کرد که ایران جزء پنج کشور پیشرو جهان در ورزش‌های همگانی است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی افزود: پس از برگزاری همایش با هماهنگی فدراسیون زورخانه‌ای کار مشترک انجام و رئیس جهانی ورزش‌های همگانی و مهمانان خارجی به فارس آمدند تا از ظرفیت‌های گردشگری، این استان به ویژه در شهر شیراز بازدید کنند و در پی آن نیز در جریان فعالیت‌های خوبی که هیئت ورزش‌های همگانی فارس به عنوان یکی از برترین هیئت‌های ورزشی انجام داده قرار گیرند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب