امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20285 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بازدهی آیفکس از ابتدای هفته به بیش از 2 درصد رسید

خبرایران:شاخص کل فرابورس ایران معاملات امروز را با حدود یک واحد رشد به پایان رسانده و در ارتفاع 867 واحدی ایستاد، بدین ترتیب از آغاز تا آخر این هفته 14 واحد رشد و بازدهی 2.1 درصدی را تجربه کرد. امروز در حالی که نمادهای «زاگرس» و «توریل» کم‌تر از نیم واحد اثر منفی بر آیفکس گذاشتند، نمادهای «سمگا»، «کوثر» و «اپرداز» مانع از افت شاخص شدند.
بازدهی آیفکس از ابتدای هفته به بیش از 2 درصد رسید

به گزارش خبرایران از روابط عمومی فرابورس ایران، ماحصل مبادلات آخرین روز این هفته معاملاتی بازارهای فرابورس ایران، دادوستد بیش از 556 ورقه در 23 هزار و 590 دفعه معاملاتی بود که ارزشی بالغ بر 2 هزار و 196 میلیارد ریال را رقم زد.

🔸تعلق بیش از نیمی از حجم و ارزش کل معاملات امروز به بازار سهام

بازار سهام در روز چهام اسفندماه، میزبان نقل‌وانتقال حدود 337 میلیون ورقه به ارزش بالغ بر یک‌هزار و 172 میلیارد ریال در بیش از 16 هزار نوبت دادوستدی بود که نشان‌دهنده تعلق گرفتن 60 درصد از حجم و 53 درصد از ارزش کل معاملات به این بازار است.

همچنین در ادامه رقابت روز گذشته در خصوص سهام مدیریتی غیر کنترلی شرکت گروه صنایع کاغذ پارس با نماد «چکاپا»، روز جاری تعداد بیش از 248 میلیون ورقه به ارزش افزون بر 869 میلیارد ریال به قیمت هر سهم 3500 ریال به فروش رسید. بدین ترتیب نماد چکاپا بیشترین حجم و ارزش بازار سهام را در اختیار گرفت.

نمادهای «ساینا»، «کمرجان» و «اپرداز» نیز افزایش قیمت تا سقف 5 واحدی را به همراه داشتند و در سمت دیگر نمادهای «دبالک»، «کیمیا» و «فزرین» بیشترین افت قیمتی را تجربه کردند.

در صدرنمادهای پربازدید هم می‌توان عنوان نمادهای «غگلپا»، «ساینا»، «سمگا» و «حسیر» به ترتیب متعلق به گروه‌های محصولات غذايي و آشاميدني به جز قند و شكر، محصولات شيميايي ، هتل و رستوران و گروه حمل‌ونقل، انبارداري و ارتباطات را دید.

🔸رشد چشم‌گیر حجم و ارزش معاملات تابلو ETFها

در تابلو ETFها شاهد نقل‌وانتقال بالغ بر 9 میلیون ورقه به ارزش افزون بر 124 میلیارد ریال بودیم که رشد چشم‌گیر حجم و ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله را نسبت به روزهای پیش از این نشان می‌دهد.

در همین حال رصد معاملات بازار اوراق با درآمد ثابت حاکی از آن است که بیش از 829 هزار ورقه به ارزشی حدود 700 میلیارد ریال در این بازار دست‌ به دست شده و عنوان بیشترین حجم و ارزش معاملاتی نیز به نماد «اخزا8» تعلق گرفته که تاریخ سررسید آن مردادماه 96 است.

گفتنی است که مدت اعتبار اوراق گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن شهریور 93 روز یکشنبه آتی و در تاریخ 15 اسفندماه به پایان می‌رسد و در همان روز نماد آن متوقف می‌شود. اما امروز در تابلو تسهیلات مسکن نزدیک به 77 هزار ورقه به ارزش بیش از 59 میلیارد ریال خریدوفروش شد که قیمت این اوراق در بازه 761 تا 776 هزار ریالی قرار داشت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب