امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20334 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

افتاری دیگر برای سینمای ایران؛

اسکار بهترین فیلم خارجی زبان به «فروشنده» اصغر فرهادی رسید

خبرایران:فیلم فروشنده اصغر فرهادی برنده جایزه اسکار 2017 بهترین فیلم خارجی زبان شد.
اسکار بهترین فیلم خارجی زبان به «فروشنده» اصغر فرهادی رسید

به گزارش خبرایران، در جریان مراسم اسکار 2017 که هم اکنون در حال برگزاری است، فیلم فروشنده اصغر فرهادی توانست جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کند. دیگر نامزد‌های این بخش فیلم Land of Mine از دانمارک، فیلم A Man Called Ove از سوئد، فیلم Tanna از استرالیا و فیلم Toni Erdmann از آلمان بودند که در نهایت فیلم فروشنده موفق به دریافت این جایزه شد.

اصغر فرهادی پس از اینکه دونالد ترامپ قانون منع مهاجرت مردم ۷ کشور از جمله ایران را تصویب کرد، از حضور در مراسم اسکار 2017 انصراف داد. وی چند روز پیش انوشه انصاری و پروفسور فیروز نادری را به عنوان نمایندگان خود در اسکار معرفی کرد و پس از انتخاب شدن فیلم فروشنده، انصاری این جایزه را دریافت و در سخنرانی خود اعلام کرد که هنر هیچ مرزی ندارد:

فیلمسازان می‌توانند با دوربین‌هایشان کیفیت انسانیت را به تصویر بکشند و کلیشه ملیت و مذهب را در هم شکنند.

انصاری همچنین متنی را که توسط اصغر فرهادی نوشته شده بود خواند که به شرح زیر است:

افتخار بزرگی است که برای دومین بار، این جایزه باارزش را دریافت می‌کنم. دوست دارم که از اعضای آکادمی، تهیه کننده‌های فیلمم و سایر نامزدهای فیلم خارجی تشکر کنم.

غیبت من به خاطر مردم کشورم و شهروندان ۶ کشور دیگری است که به خاطر قانون غیرانسانی ممنوعیت سفر به آمریکا، مورد بی احترامی قرار گرفته‌اند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب