امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20345 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

غلامرضا عباسی اعلام کرد؛

قدرت خرید قشر کارگری باید بالا برود/ هدف از تشکیل سمن ها کمک به مسئولین دولتی برای رفع بیکاری درکشوراست/ کیفیت محصولات داخلی به دستمزد کارگران مرتبط است/ حقوق کارگران باید بالای دو میلیون تومان باشد

خبرایران: دبیرکل سمن انقلابی بنیادکار ایران گفت:امنیت شغلی مهمترین دغدغه کارگران است. حقوق کارگران باید بالای دو میلیون تومان باشد تا آنها بدون دغدغه فقط به فکر کار باشند تا در نهایت کیفیت محصولات داخلی بالا رود.
قدرت خرید قشر کارگری باید بالا برود/ هدف از تشکیل سمن ها کمک به مسئولین دولتی برای رفع بیکاری درکشوراست/ کیفیت محصولات داخلی به دستمزد کارگران مرتبط است/ حقوق کارگران باید بالای دو میلیون تومان باشد

به گزارش خبرنگارخبرایران،نشست خبری«کانون عالی انجمن های صنفی کارگری» صبح امروز9 اسفندماه 1395 با حضور«غلامرضاعباسی»رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگری ودبیرکل سمن انقلابی بنیادکارایران و اصحاب رسانه درمجتمع 13آبان(لانه جاسوسی) برگزار و دراین نشست خبری «غلامرضا عباسی»رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگری اظهارداشت: 43 میلیون کارگر در کشورمان به فعالیت مشغول هستند ، که جز قشر زحمت کش جامعه به حساب می آیند و نقش مهمی را در پیروزی انقلاب ایفا کرده اند.

 عباسی تصریح کرد: کارگران در بخش های مهم جامعه از قبیل مراکز صنعتی و نفتی حضور دارند. از طرفی کارگران شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی خاطر نشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب کارگران در دوران دفاع مقدس نیز حضوری پر رنگ داشتند بطوریکه قشر کارگران بعد از دانش آموزان بیشترین شهید را تقدیم ایران اسلامی کردند. هر جا بحث از حفاظت از حریم ولایت بود کارگران از قبل حضور داشته و در راهپیمایی ها نیز نقش اساسی و تعیین کننده ای داشته و خواهند داشت لذا تقدیر و توجه به این قشر زحمت کش امری لازم به حساب می آید.

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگری عنوان داشت: رکود در کشور باعث تعطیلی بسیاری از کارخانه ها و شرکت های ما شده است و موجب بیکاری کارگران شده و وقتی بیکاری زیاد شود ناامنی شغلی به وجود می آید و این یک آفت برای خانواده های کارگران است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 11 میلیون بیکار در کشور وجود دارد که این آمار به هیچ عنوان در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و هدف از تشکیل سمن ها کمک به مسئولین دولتی برای رفع بیکاری در کشور است و ما سعی داریم از افراد بصیر و دلسوز در این مجموعه استفاده کنیم تا حوزه اقتصاد و کسب کار را رونق دهیم و راه کار مناسبی را برای موضوع بیکاری ایجاد نماییم.

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگری ابرازداشت: درحال حاضر هزارو 400 انجمن صنفی در کشورفعالیت می کنند وکانون عالی انجمن های صنفی کارگری نیز در جهت منافع کارگری اقدامات لازم را انجام می دهد و 7 میلیون کارگر را تحت پوشش دارد.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی کار نیز کارخانجاتی که بالای 35 نفر کارگر دارد را تحت نظر دارد. همچنین نمایندگان کارگری نیز فعالیت های بسیاری در کشور جهت برطرف کردن موضوع بیکاری انجام داده و می دهند.

عباسی افزود: یکی از اهداف سمن انقلابی بنیادکار ایران فراهم سازی کار و ارائه راه حل های مختلف و حمایت های معنوی از کارگران آسیب پذیر است. هدف دیگر مشارکت در عرصه های آموزش اقتصادی و حقوقی کارگران و کارفرمایان است.

وی یاداورشد: ایجاد رضایت مندی بین صاحبان کسب و کار،  بهبود فضای کسب و کار، کمک به ارتقای فرهنگ کار در بین کارگران و کارفرمایان، ارائه راهکارهای مناسب برای از بین بردن نارهنجاری ها، ارائه مشاوره های فنی و تخصصی برای تحقق عدالت اجتماعی و شناسایی حوزه های کسب و کار از دیگر اقدامات سمن های انقلابی بنیاد کار ایران است.

دبیرکل سمن انقلابی بنیاد کار ایران با اشاره به بهره مندی سمن ها از سیاست های کلان کشور در حوزه مسائل کارگری گفت: بهره مندی از تجربیات متخصصان، برگزاری دوره های متنوع آموزشی مرتبط با اهداف بنیاد، استفاده از فضای مجازی و تلاش برای راه اندازی فعالیت های اقتصادی برای کاهش هزینه های بنیاد از شیوه های اجرای این بنیاد است.

وی تاکید کرد: شفاف سازی در تشکل های کارگری در مجموعه بنیادکار ایران بسیار مهم است، هدف ما پیش بردن تشکل های انقلابی بر اساس استانداردهای جهانی است و وظیفه دولت در این عرصه نظارت بر کار اعضای صنف ها است  و دولت طبق قانون نمی تواند نماینده کارگران در صنف ها را تایید کند بلکه مجامع کارگری خودشان باید صلاحیت نمایندگان را تایید کنند لذا کار دولت دخالت در امور کارگران نیست.

دبیرکل سمن انقلابی بنیاد کار ایران تصریح کرد: اما در سمن انقلابی بنیادکار ایران به دنبال کمک به دولت برای برطرف کردن موضوع بیکاری هستم و در سمن انقلابی بنیادکار ایران کارگروه های مختلفی از جمله توسعه تشکل های اقتصادی بین المللی کمیته بانوان دایر کردیم تا در جهت اقتصاد مقاومتی و برون رفت کشور از بحران اقتصادی فعال باشند و تنها راه مقابله با تحریم ها تاکید بر قدرت جوانان داخلی و اقتصاد مقاومتی است.

وی عنوان داشت: احیای کارخانجات تعطیل شده، حمایت از کالاهای داخلی و جلوگیری از واردات از اهداف دیگر سمن انقلابی بنیادکار ایران است و قدرت خرید قشر کارگری باید بالا برود و در تشکل های کارگری بررسی شد که 25 درصد هزینه زندگی کارگران بالغ بر سه میلیون الی سه و نیم میلیون تومان است. اقشار حقوق بگیر که کارگران نیز جز آنها هستند اگر توان خریدشان بیشتر شود کالاهای بیشتری خرید می شود و از طرفی کالاهای ایرانی نیز به فروش خواهد رفت.

دبیرکل سمن انقلابی بنیاد کار ایران افزود: کیفیت محصولات داخلی به دستمزد کارگران مرتبط است و حقوق کارگران پاسخگوی نیازهای آنان نیست لذا کارگران ما با شور و ذوق دل به کار نمی دهند. اگر نیازهای آنها برطرف شود قطعا کیفیت محصولات داخلی نیز بالا می رود. در حال حاضر تورم اعلام شده از سوی دولت در بین مردم احساس نمی شود و سفره های مردم تغییر چندانی نکرده است.

وی تاکید کرد: افزایش دستمزد باید بر اساس معیشت مردم تعیین شود و امنیت شغلی مهمترین دغدغه کارگران است. حقوق کارگران باید بالای دو میلیون تومان باشد تا آنها بدون دغدغه فقط به فکر کار باشند تا در نهایت کیفیت محصولات داخلی بالا رود. متاسفانه ما عقب افتادگی های مزدی در کشور داریم و میزان حقوق ها بر مبنای تورم تصمیم گیری نشده و امیدواریم تحریم ها با درایت مسئولین به فرصت تبدیل شود تا با برنامه ریزی مناسب در شرایط خاص بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم و معیشت مردم بهبود یابد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب