امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2035 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲:۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

افزایش کیفیت تعلیم و تربیت اتباع خارجی در ایران /کیفیت تعلیم و تربیت اتباع بیگانه در کشور افزایش داشته است

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش از افزایش کیفیت تعلیم و تربیت اتباع خارجی خبر داد.
افزایش کیفیت تعلیم و تربیت اتباع خارجی در ایران /کیفیت تعلیم و تربیت اتباع بیگانه در کشور افزایش  داشته است
به گزارش خبر ایران، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در تهران، از تحصیل 12 میلیون و 300 هزار دانش آموز، یکصد و 5 هزار مدرسه و جمعیت یک میلیون معلم و کارمند آموزش و پرورش سخن گفت و تصریح کرد: اعتقادات حاکم بر نظام جمهوری اسلامی ایران، اتباع دیگر کشورها را حبیب خدا تلقی می کند، چرا که مهمان حبیب خداست.

وی، رویکرد مواجه شدن با اتباع خارجی را به دو صورت دانست و افزود: رویکرد اول می‌تواند عدم پذیرش این اتباع باشد و رویکرد دوم این است که ما آنها را فرزندان خود به حساب آورده و نسبت به تعلیم و تربیت آنها همت گماریم.

فانی به سیاست وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: کیفیت تعلیم و تربیت اتباع بیگانه در کشور ما نسبت به سال های قبل افزایش چشمگیری داشته است.

وی به طرح های تدوین شده توسط دفتر فعالیت های بین المللی جهت رسیدگی ویژه به دانش آموزان افغانی، عراقی و سایر اتباع بیگانه اشاره کرد و اظهار داشت: ما در دل وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه‌ برای اتباع بیگانه داریم.

فانی در ادامه‌ به برخی از طرح های تهیه شده توسط وزارت آموزش و پرورش  اشاره کرد و طرح آموزش خانواده، تهیه‌ فعالیت های فوق برنامه جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اتباع خارجی، ارائه‌ مشاوره به این دانش آموزان، پیش بینی فعالیت پژوهشی در رابطه با نیازهای دانش آموزان بیگانه، ارائه‌ راهکار برای حل مسائل آموزشی و تربیتی این دانش آموزان در قالب پروژه های تحقیقاتی را برخی از برنامه های تدوین شده‌ وزارت آموزش و پرورش دانست.

وزیر آموزش و پرورش، تقویت مهارت های زندگی و فعالیت های هنری، ارتقای سلامت جسمی و روحی دانش آموزان اتباع بیگانه، تربیت بدنی و افزایش فعالیت های ورزشی این دانش آموزان، توانمندسازی آنها مطابق با ایجاد فرصت های برابر آموزشی برای همه به خصوص برای دانش آموزان دختر دوره‌ ابتدایی را از دیگر فعالیت های سه ماهه‌ اخیر طراحی شده معرفی کرد.

فانی، اکثر این طرح ها را ترجمه شده دانست و اظهار داشت: نسخه‌ای از این طرح ها در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا به عنوان یک الگو در سایر کشورهای مهاجرپذیر مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه از آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت انتقال تجربیات ارزنده به سایر کشورهای مهاجر پذیر سخن گفت و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورداری از مسائل اعتقادی دوست دار بچه‌های افغان و عراقی است و این دانش آموزان مسلمان بوده و فرزندان ما و برادران و خواهران دانش آموزان ما هستند؛ تلاش ما بر این است تا این عزیزان از یک آموزش مناسب برخودار بوده تا به هنگام بازگشت به کشور خود بتوانند عناصری مفید و موثر باشند.

فانی در پایان تلاش سوادآموزی را حل کننده‌ مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه‌ ما و جامعه‌ آینده‌ اتباع بیگانه ذکر کرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب