امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20356 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نادرمرادی خبرداد؛

دولت فقط ۱۴ درصد بودجه آسایشگاه‌ کهریزک را پرداخت می‌کند / نیازمند کمک در پرداخت حقوق، بیمه و پرداخت قبوض هستیم/ درآسایشگاه‌ کهریزک ۱۷۵۰ معلول و سالمند در واحد تهران بستری هستند

خبرایران:معاون امورمشارکت‌های آسایشگاه‌ کهریزک گفت:کمک‌های غیرنقدی بیشتری نیاز آسایشگاه کهریزک است و آسایشگاه در نقدینگی همیشه مشکل داشته ، در پرداخت حقوق، بیمه و پرداخت قبوض که یکباره افزایش یافته ، بدهی زیادی داریم و نیازمند کمک هستیم.
دولت فقط ۱۴ درصد بودجه آسایشگاه‌ کهریزک را پرداخت می‌کند / نیازمند کمک در پرداخت حقوق، بیمه و پرداخت قبوض هستیم/ درآسایشگاه‌ کهریزک ۱۷۵۰ معلول و سالمند در واحد تهران بستری هستند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «نحوه مشارکت مردم در پنج سال گذشته و برنامه‌های آتی حوزه مشارکت های مردمی کهریزک» صبح امروز10 اسفندماه 1395 با حضور«نادرمرادی» معاون امور مشارکت‌های آسایشگاه‌ کهریزک و اصحاب رسانه درموسسه خیریه کهریزک برگزار ودراین نشست خبری «نادرمرادی» معاون امور مشارکت‌های آسایشگاه‌ کهریزک اظهارداشت: کهریزک در سال 1351 توسط شادروان حکیم‌زاده بنیانگذری شد و امروز به صورت هیأت‌مدیره، خیریه و غیرانتفاعی اداره می‌شود.

معاون امور مشارکت‌های آسایشگاه‌ کهریزک تصریح کرد: درآسایشگاه‌ کهریزک ۱۷۵۰ معلول و سالمند در واحد تهران بستری و ۸۰۰ سالمند، معلول و کودک معلول نیز در واحد البرز نگهداری می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر بستری ثابت این مددجویان، تیم‌های تخصصی ازسوی آسایشگاه به منازل سالمندان و معلولان مراجعه می‌کنند و برخی خدمات روزانه نیز در واحد البرز آسایشگاه ارائه می‌شود و به دنبال ایجاد مراکز روزانه سالمندان در پارک‌ها هستیم، در واحد کرج نیاز به کمک‌هایی داریم که بخش‌های نیمه‌تمام را تجهیز کنیم.

مرادی عنوان داشت: ما به کمک مردم نیاز داریم، اما مهمتراز کمک مردم باید نیاز فردای جامعه را که رسیدگی به سالمندان است مدنظر قرار دهیم. چرا که آمارها نشان می‌دهد در حال رسیدگی به جامعه سالمندی هستیم و طبق بررسی‌ها در سال ۱۴۱۰ با بحران سالمندی روبه‌رو می‌شویم به بیان دیگر ۱۵ سال فرصت داریم و اگر برنامه‌ریزی مناسب نکنیم، با چالش روبرو می‌شویم.

وی اضافه کرد: ما به دنبال سالمند شاد، سالم، مستقل و امیدواریم و به همین دلیل شاید در برنامه خندوانه موضوع سالمند شاد را مطرح می‌کنیم و اگر از این فرصت‌ها استفاده نکنیم در آینده با قشر عظیمی از سالمند روبرو می‌شویم که بی‌پناه خواهند بود و فرهنگ احترام به سالمند در جامعه رو به کمرنگ شدن است که باید احیا شود.

معاون امور مشارکت‌های آسایشگاه‌ کهریزک تاکید کرد: 5 گروه سالمندی در آسایشگاه کهریزک نگهداری می‌شود، افراد بی‌بضاعتی که کسی نیست از آنها نگهداری کند، سالمندانی که در منازل هستند و آسایشگاه به کمک آنها می‌رود، سالمندانی که از مراکز روزانه استفاده می‌کنند، نیکوکارانی که حدود ۳۰۰ نفرند و ملک‌شان را اهداء می‌کند و بعد از فوت، خانه آنها به کهریزک اهداء می‌شود و سالمندان نیکوکاری که در سوئیت‌های محمدشهر کرج زندگی می‌کنند، از جمله جامعه هدف ماست.

وی افزود: هزینه هر مددجو در سال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، ما ۲۵۰۰ مددجو را تحت پوشش داریم که هزینه امسال آسایشگاه ۷۵ میلیارد تومان شده و از مردم قدردانی می‌کنیم، چرا که حتی اگر مشکل‌شان بیشتر شده، اما کمک‌های نقدی و غیرنقدی آنها به کهریزک کم نشده ، به طوری که در 5 سال گذشته، درآمدها و میزان هزینه‌های آسایشگاه نشانگر رشد تصاعدی درآمدهای کهریزک است.

مرادی یادآورشد: در سال ۹۰، ۲۸ میلیارد تومان درآمد و ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده، در سال ۹۱، ۴۰ میلیارد درآمد و ۲۹ میلیارد هزینه، درسال ۹۲، ۵۲ میلیارد درآمد، ۳۷ میلیارد هزینه، در سال ۹۳، ۶۴ میلیارد درآمد و ۵۰ میلیارد هزینه شده و در سال ۹۴، ۷۴ میلیارد تومان درآمد و ۶۳ میلیارد تومان هزینه آسایشگاه شده است.

وی ابرازداشت: از میزان درآمد سال ۹۴ کهریزک، ۲۸ درصد مربوط به کمک‌های نقدی، ۱۲ درصد کمک‌های غیرنقدی، ۱۴ درصد از سوی بهزیستی و کمیته امداد، ۳ درصد از مددجویان، ۲ درصد از اجناس دست دوم مردمی، ۴ درصد مراکز درمانی، ۷ درصد اقلام دیگر و ۲۸ درصد املاک اهدایی به آسایشگاه بوده است.

معاون امور مشارکت‌های آسایشگاه‌ کهریزک ادامه داد: هزینه هایی که در سال گذشته شده نیز ۵۴ درصد هزینه پرداخت پرسنل، ۳۷ درصد هزینه‌های عمرانی مثل تهیه مواد غذایی، مصرفی، لباس، ۵ درصد استهلاک و ۴ درصد کمک به سایر مراکز خیریه بوده است.

مرادی اضافه کرد: کمک‌های غیرنقدی بیشتری نیاز آسایشگاه است و آسایشگاه در نقدینگی همیشه مشکل داشته است ، در پرداخت حقوق، بیمه و پرداخت قبوض که یکباره افزایش یافته ، بدهی زیادی داریم و نیازمند کمک هستیم.

وی تاکید کرد: دولت فقط ۱۴ درصد بودجه ما را پرداخت می‌کند و ما برای پرداخت این هزینه‌ها مخصوصاً پرداخت قبوض نیاز به تسهیلات بیشتری داریم. این کمک‌های دولت حدود ۱۲ میلیارد تومان می‌شود و در حال حاضر ۵ هزار و ۶۰۰ پرسنل در 3 شیفت کاری از سالمندان، معلولان و بیماران ام اس نگهداری می کنند.

معاون امور مشارکت‌های آسایشگاه‌ کهریزک درپایان گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد از مرکز نگهداری سالمندان در آسایشگاه کهریزک در محمدشهر کرج انجام شده و برای اتمام آن نیاز به ۶ میلیارد تومان بودجه داریم که امیدواریم این رقم توسط خیرین و نیکوکاران تامین شود ، تا هرچه سریع تر این ساختمان آماده بهره برداری شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب