امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20489 تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با پیام آیت‌الله نوری همدانی؛

مراسم نکوداشت آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی برگزار می‌شود

خبرایران:مراسم نکوداشت مقام علمی آیت‌الله واعظزاده خراسانی هجدهم اسفندماه با سخنرانی شخصیت‌های برجسته و پیام آیت‌الله نوری همدانی برگزار می‌شود
مراسم نکوداشت آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی برگزار می‌شود

به گزارش خبرایران، «مراسم نکوداشت مقام علمی فقیه وحدت؛ آیت‌الله واعظ زاده خراسانی، موسس فقید دانشگاه» با پیام تصویری از سوی آیت‌الله نوری همدانی و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری؛ آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مولوی اسحاق مدنی و شخصیت‌های برجسته حوزوی و دانشگاهی برگزار میشود.

این مراسم هجدهم اسفندماه از ساعت ۱۴ در دانشگاه مذاهب اسلامی آغاز می‌شود.

این عالم ربانی متولد ۲۵ خرداد سال ۱۳۰۴ در مشهد، از خانواده‌ای روحانی با سابقه وعظ و خطابه، اولین دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بود که در راستای همین عنوان و ایجاد وحدت در مقابل دشمنان گام‌های استواری برداشت.

این عالم دانش‌آموخته حوزه علمیه مشهد، نجف و قم بود که افتخار شاگردی بزرگانی همچون امام خمینی(ره)، سیدحسین طباطبایی، شیخ هاشم و شیخ مجتبی قزوینی را داشت. داماد سید میرزا هاشم میردامادی از سال ۱۳۱۸ تا ۱۳۲۱ در نجف مشغول به تحصیل بود و پس از آن تا سال ۱۳۲۹ در مسجد گوهرشاد مشهد و در ادامه با مراجعه به قم در آنجا به کسب علم و فیض اشتغال داشت. و سال ۱۳۳۹ به مشهد برگشت و در حوزه و دانشگاه به تدریس و تألیف پرداخت.

آیت‌الله محمد واعظ زاده خراسانی صبح ۲۸ آذرماه در اثر کهولت سن در مشهد دارفانی را وداع گفت. پیکر این عالم بزرگوار پس از تشییع و اقامه نماز از سوی آیت‌الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در دارالعباده حرم مطهر امام هشتم(ع) به خاک سپرده شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب