امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20519 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر دادگستری مطرح کرد؛

دادگستر ی مشکلات اجرای قانون فرزندخواندگی را از طریق رایزنی، ایجاد رویه، آیین‌نامه یا قانون و لایحه حل می‌کند

خبرایران:وزیر دادگستری در نشست هم‌اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مشهد، گفت: دادگستری آماده است هر مشکلی که در سر راه اجرای قانون فرزندخواندگی وجود دارد را از طریق رایزنی، ایجاد رویه، آیین‌نامه یا قانون و لایحه حل کند.
دادگستر ی مشکلات اجرای قانون فرزندخواندگی را از طریق رایزنی، ایجاد رویه، آیین‌نامه یا قانون و لایحه حل می‌کند

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور ،حجت‌الاسلام «مصطفی پورمحمدی» وزیر دادگستری در نشست هم‌اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مشهد، گفت: دادگستری آماده است هر مشکلی که در سر راه اجرای قانون فرزندخواندگی وجود دارد را از طریق رایزنی، ایجاد رویه، آیین‌نامه یا قانون و لایحه حل کند.
 
وزیر دادگستری،  افزود: حدود 500 هزار کودک در کشور از تحصیل بازمانده اند که نسبت به کل جمعیت و نسبت به جمعیت جوان که حدود 23 میلیون نفر هستند میزان زیادی نیست. علی‌رغم ایرادهایی که در مسائل حقوق بشر به ما می‌گیرند ایران از جمله معدود کشورهایی است که در زمینه‌ی حمایت از حقوق کودکان مورد تقدیر جهانی قرار می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه هم‌اکنون در کل کشور حدود 10 هزار کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز تحت نظارت بهزیستی نگهداری می‌شوند، گفت: اگر این شاخص با شیب افزایشی پیش از انقلاب رشد می‌کرد؛ اکنون باید در مرز 50 هزار کودک بودیم که این کاهش، به دلیل اقدامات حمایت از حقوق کودکان در کشور است.
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی، گفت: مشکل عمده‌ اجرای قانون حمایت از کودکان، وجود تعداد بسیار زیاد کودکان بدسرپرست است. برای حل این مشکل، همه‌ی دستگاه‌ها باید همکاری کنند و ما در دادگستری آماده‌ هستیم که به هر طریق ممکن این مشکل را از پیش پای بهزیستی برداریم و کودکان بدسرپرست بتوانند به دامان خانواده هدایت شوند.
 
وزیر دادگستری،  با اشاره به زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)، در پایان یادآور شد: زندگی این بانو و فرزندان و همسرشان اهمیت عشق و عاطفه در کانون خانواده را به ما می‌آموزد. تنها نقطه اتکای سلامت اجتماعی خانواده است و زندگی حضرت زهرا(س) و پیامبر اکرم(ص) مؤید این نکته است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب