امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20541 تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

روز یکشنبه 22 اسفند با حضور وزیر نیرو ؛

پست و نیروگاه بادی کهک و عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی مپنا آغاز می‌شود

خبرایران:پست و نیروگاه بادی کهک مپنا با ظرفیت 55 مگاوات، روز یکشنبه 22 اسفند با حضور وزیر نیرو افتتاح می‌شود؛ همزمان عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی مپنا با ظرفیت دو مگاوات آغاز خواهد شد.
پست و نیروگاه بادی کهک و عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی مپنا آغاز می‌شود

مزرعه بادی 100 مگاواتی کهک، با ضریب ظرفیت 40 درصد و با وسعت منطقۀ مطالعاتی چهار هزار و 223 هکتار، به عنوان نخستین مزرعه بادی مگاواتی در کشور، توسط گروه مپنا در حال احداث است.

تاکنون 55 مگاوات از مجموعۀ توربین‌های نیروگاه بادی کهک نصب شده که  35 مگاوات آن با شبکه سنکرون شده است. با توجه به تکمیل پست مزرعه بادی کهک در اسفند ماه جاری، پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه نخست سال آینده، مابقی توربین‌های این مزرعه بادی به بهره‌برداری برسد. میزان انرژی تولیدی سالانۀ مزرعه بادی کهک، 350 هزار مگاوات ساعت برآورد شده است.

در پروژه نیروگاه بادی کهک، برای نخستین بار در کشور، از توربین‌های 2.5 مگاواتی استفاده شده و همزمان با اجرای پروژه، مراحل انتقال تکنولوژی و ساخت تجهیزات در داخل کشور نیز در حال انجام است. هم‌اکنون عمدۀ قطعات اصلی توربین‌های بادی کهک از جمله پره، برج،  ناسل و سیستم های کنترل در کارخانجات گروه مپنا ساخته می‌شود و تا پایان سال 96، مراحل انتقال تکنولوژی به صورت کامل تکمیل و صددرصد تجهیزات در داخل کشور تولید خواهد شد.

نیروگاه بادی کهک، یک پروژۀ صنعتی سازگار با محیط زیست است و به عنوان نخستین پروژه از مجموعۀ نیروگاه‌های بادی ایران در کنوانسیون تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (UNFCCC) ثبت شده است.

همچنین عملیات احداث نیروگاه خورشیدی دو مگاواتی کهک با حضور وزیر نیرو برگزار می‌شود. قرارداد خرید تضمینی برق این نیروگاه خورشیدی دو مگاواتی، با سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) مبادله شده است. 

پروژه دو مگاواتی کهک، نخستین نیروگاه خورشیدی گروه مپنا است.

با توجه به مذاکرات صورت گرفته با کارفرما، مقرر است بستر مناسب جهت اتصال تا ظرفیت 100 مگاوات نیروگاه بادی فراهم و عملیات احداث فاز بعدی نیز پیگیری شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب