امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20692 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

کمپین حمایت هنرمندان از دومین سالانه هنرهای شهری؛

مشایخی‎:‎‏‎‏ «بهارستان» یک برنامه هدفمند فرهنگی است/ محمدعلی کشاورز: «بهارستان» بیانگر نیازسنجی مدیریت شهری است

خبرایران:جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت با اشاره به برگزاری رویداد هنری «بهارستان» گفت: گسترش زیباسازی معابر شهری یک اقدام فرهنگی ارزشمند است.
مشایخی‎:‎‏‎‏ «بهارستان» یک برنامه هدفمند فرهنگی است/ محمدعلی کشاورز: «بهارستان» بیانگر نیازسنجی مدیریت شهری است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، جمشید مشایخی بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون در آستانه برگزاری دومین سالانه هنرهای شهری «بهارستان» درباره تاثیرات گسترش زیباسازی معابر شهری در تمام مناطق تهران گفت: سال گذشته شاهد تاثیرات مثبت انجام رویداد هنری «بهارستان» در محدوده خیابان ولیعصر بودیم. معتقدم گسترش این طرح در سایر مناطق شهری باعث می‌شود مردم تمام نقاط شهر بتواند از زیبایی‌های چنین حرکت فرهنگی بهره‌مند شوند و خودشان را شاداب و فعال‌تر برای استقبال از فصل بهار آماده کنند. این رویداد هنری یک کار ارزشمند در حوزه فرهنگ‌سازی محسوب می‌شود.

این بازیگرپیشکسوت با تاکید براین مسئله که شلوغی، ازدحام و آلودگی محیط‌های شهری باعث افسردگی شهروندان می‌شوند تاکید کرد: سالانه «بهارستان» و این نوع برنامه‌های هدفمند فرهنگی باعث می‌شود شهروندی که پای در خیابان می‌گذارد تا به محل کار و یا منزل‌اش برسد با تصاویر و موقعیت‌های شادی‌بخش‌تری مواجه شوند و بتوانند از لحاظ روحی از این دود و شلوغی کمی فاصله بگیرند.

لازم به یادآوری است، دومین رویداد هنری «بهارستان» به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با نوروز سال 1396 در بخش‌های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم‌مرغ‌های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار می‌شود و تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد

 

محمدعلی کشاورز: «بهارستان» بیانگر نیازسنجی مدیریت شهری است

محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت معتقد است، رویداد هنری «بهارستان» نشان می‌دهد که مدیریت شهری نیاز توسعه هنر در شهر را به خوبی درک کرده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌المللی سازمان زیباسازی شهر تهران، محمدعلی کشاورز بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون درباره تاثیرات گسترش زیباسازی معابر شهری در تمام مناطق شهر تهران گفت: اگرچه مدت‌هاست که به واسطه عارضه بیماری‌ام فرصت قدم زدن در خیابان‌های شهر را ندارم؛ اما از دوستانم درباره اجرای طرح «بهارستان» حرف‌های مثبت زیادی شنیده‌ام و به نظرم گسترش این طرح در دومین سال خود، نشان می‌دهد که سال قبل این رویداد هنری با موفقیت طراحی و انجام شد و متولیان آن با نیازسنجی شهری متوجه شدند که می‌توانند این طرح را به سایر مناطق تهران گسترش بدهند.

این هنرمند پیشکسوت افزود: توسعه هنر در فضاهای عمومی می‌تواند سبب آشنایی شهروندان با سایر شاخه‌های هنری را فراهم کند و اجرای طرح‌هایی همچون «بهارستان» نشان می‌دهد که مدیریت شهری نیاز توسعه هنر در شهر را به خوبی درک کرده است.

کشاورز با اشاره به اثرات مختلف این طرح اشاره کرد: موقعی که گردشگران و اتباع سایر کشورها با آمدن به خیابان‌های تهران متوجه این طرح شوند به این نکته اذعان می‌کنند که هم مردم وهم مسئولین ما انسان‌هایی هستند که دغدغه انجام کارهای فرهنگی و هنری دارند . البته به بهانه اجرای چنین طرح‌هایی از هنرهای مختلفی مثل نقاش و مجسمه‌سازی هم حمایت‌های لازم و شایسته انجام می شود.

لازم به یادآوری است، دومین رویداد هنری «بهارستان» به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با نوروز سال ۱۳۹۶ در بخش‌های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم‌مرغ‌های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار می‌شود و تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب