امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20746 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با کسب بالاترین درآمد گمرکی در سال 1395

رکورد درآمدهای گمرکی کشور شکسته شد

خبرایران:گمرک جمهوری اسلامی ایران موفق شد در دولت یازدهم با کسب بالاترین میزان درآمد در سال 1395 در حقوق ورودی، وصول عوارض و سایر درآمدها به رکوردی جدید در این زمینه دست یابد.
رکورد درآمدهای گمرکی کشور شکسته شد

به گزارش خبرایران از وزارت امور اقتصادی و دارایی، عملکرد درآمدی گمرک در زمینه حقوق ورودی در سال گذشته افزون بر 181 هزار میلیارد ریال بود که این مبلغ وصول و به حساب خزانه واریز شده است؛ این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل 61 درصد افزایش داشته است.
برپایه این گزارش، کارنامه عملکرد گمرک در بخش درآمدی نشان می دهد این سازمان علاوه بر موفقیت در وصول حقوق ورودی، در بخش وصول عوارض و سایر درآمدها نیز توفیقات قابل توجهی داشته است.
وصول عوارض برای وزارتخانه ها، سازمان های دولتی و یا سازمان های عمومی غیر دولتی مانند وزارتخانه های بهداشت درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری ها، جمعیت هلال احمر و اخذ ده ها عوارض دیگر از جمله اقدامات گمرک در حوزه وصول عواید دولت بوده است.
گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی می افزاید: میزان وصولی گمرک برای سایر سازمان ها در سال 95 افزون بر 13هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال 94 در این بخش نیز بیش از 38 درصد افزایش داشته است.
عملکرد گمرک در بخش وصول مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی که در ردیف درآمدی سازمان مالیاتی درج می شود در سال 95 بیش از 101 هزار میلیارد ریال بوده که در سال 95 از این حیث نیز عملکرد گمرک 30 درصد افزایش داشته است.
براساس این گزارش، گمرک ایران در سال 1395 در مجموع بیش از 296 هزار میلیارد ریال وصولی داشته که با احتساب عملکرد معافیت ها و تخفیفات حقوق ورودی مندرج در قوانین و مقررات، این رقم به حدود 333 هزار میلیارد ریال می رسد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب