امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20792 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۴:۴۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر افضل وثوقی درگذشت

خبرایران: دکتر افضل وثوقی، استاد و مترجم برجسته زبان فرانسه و انگلیسی و از مؤلفان بنام «سمت»، درگذشت.
دکتر افضل وثوقی درگذشت

به گزارش خبرایران از روابط عمومی «سمت»، روز گذشته دکتر وثوقی که از اساتید برجسته و بنام دانشگاهی کشور در عرصه زبان فرانسه بود، دار فانی را وداع گفت.

دکتر وثوقی در سال 1314 در شهرستان سقز زاده شد. وی تحصیلات کارشناسی خود را در رشته زبان فرانسه در دانشگاه تبریز گذراند و تحصیلات عالیه را تا دکتری در دانشگاه هفت پاریس (ژوسیو) ادامه داد. تدریس زبان‌های فرانسه و انگلیسی در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های خراسان و عضویت در گروه برنامه‌ریزی دروس علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، از جمله فعالیت‌های علمی وی به ‌شمار می‌رود.

استاد افضل وثوقی در عمر باعزت خود بیش از ده‌ها کتاب و مقاله تألیف و ترجمه نمود که در این میان، کتاب‌های تاریخ ادبیات فرانسه (قرن هفدهم)، تاریخ ادبیات فرانسه (قرن هجدهم) و تاریخ ادبیات فرانسه (قرن نوزدهم) به عنوان اثر ترجمه و کتاب‌های خواندن و ترجمه متون اسلامی و خواندن و ترجمه متون مطبوعاتی، به قلم وی در سازمان «سمت» منتشر شده است.

مراسم تشییع پیکر این استاد فرهیخته بازنشسته دانشگاه فردوسی مشهد، صبح پنجشنبه 17 فروردین‌ماه از محل این دانشگاه آغاز می‌شود.

سازمان مطالعه و تدوین (سمت) درگذشت این استاد برجسته و انسان وارسته را به جامعه علمی کشور و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض می‌کند و از درگاه ایزد منان علو درجات برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان مسئلت دارد.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب