امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20895 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در اولین روز ثبت نام انتخابات صورت گرفت؛

امروز ۱۲۶فرم ثبت‌نام برای ریاست جمهوری پر شد/برنامه آتقی برای از بین بردن مواد مخدر و جویدن حلقوم ترامپ/ادعاهای عجیب و غریب برای رسیدن به پاستور

خبرایران:روز اول ثبت‌نام برای انتخابات ریاست‌جمهوری پایان یافت. امروز ۱۲۶فرم ثبت‌نام پر شد که در این بین تنها شش بار خانم‌ها برای پر کردن فرم خودکار به دست گرفتند، هر چند وزیر کشور آب پاکی را روی دست زنان ریخت.
امروز ۱۲۶فرم ثبت‌نام برای ریاست جمهوری پر شد/برنامه آتقی برای از بین بردن مواد مخدر و جویدن حلقوم ترامپ/ادعاهای عجیب و غریب برای رسیدن به پاستور

به گزارش خبرایران، ساعت، ۸ صبح روز سه‌شنبه بیست و دوم فروردین ماه را نشان می‌داد و سالن وزارت کشور همچنان خالی از هر کاندیدایی بود. نامزدها باید خود را به ساختمان خیابان فاطمی ‌می‌رساندند تا برای صندلی دوازدهمین دوره رییس‌جمهوری ایران ثبت‌نام کنند. وزیر کشور همان ساعت هشت صبح دستور آغاز ثبت‌نام ها را صادر کرد و طی سخنانی بر رعایت قانون تاکید کرده و نسبت به تبلیغات زودهنگام هشدار داد .

ده دقیقه از ۸ صبح گذشته بود که اولین کاندیدای ریاست‌جمهوری پا به صحنه ثبت‌نام گذاشت. پیرمردی ۷۰ساله با ظاهری عجیب و غریب. او که لباسی شبیه کفن به تن داشت و روی آن را نقاشی و خطاطی کرده بود با در دست داشتن قرآنی بزرگ به سالن ثبت‌نام آمده بود و با صدای بلند اعلام کاندیداتوری می‌کرد .

از دیگر کاندیداهای ریاست‌جمهوری یک کارگر ساختمانی اهل یزد بود که با دمپایی به وزارت کشور پا گذاشته بود. او بعد از ثبت‌نام گفت که به دنبال حل مشکلات ایران و آمریکا است. این کاندیدای ریاست‌جمهوری گفت: می‌خواهم به امریکا سفر کنم و با ترامپ مسابقه شنا بگذارم. او تاکید کرد: شعارش مسکن دلباز است. اندکی پس از حضور وی در ستاد انتخابات، مرد دیگری نیز برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات شد که می‎گفت پرونده سیاسی دارد. او به خبرنگاران گفت: می‎دانم که ردصلاحیت می‎شوم، اما آمده‎ام تا آن حل شود. او مدعی بود که تمام مشکلات مردم و جوانان را می‌داند و می‌خواهد صدای مردم را با ثبت‌نامش به گوش مردم برساند .

ذکریا یکی دیگر از ثبت‌نام‌کنندگان بود که در ساعت‌های اولیه نام‌نویسی برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری به وزرات کشور آمد. او که تحصیلات ابتدایی دارد گفت که درصورت رییس جمهور شدن ۱۵ میلیون به بیکاران حقوق می‌دهد. ذکریا که کراوات قرمزش جلب توجه می‌کرد، گفت ترامپ تحت فرمان من است .

یکی از کاندیداهای ریاست جهوری وعده بالا بردن بهره‌های بانکی را داد. آقای گروسی که قبلا کاندیدای مجلس بوده، امروز به ستاد انتخابات آمده بود تا این‌بار برای ریاست‌جمهوری اعلام کاندیداتوری کند. او که می‌گوید با رنگ آبی اسمانی به انتخابات ریاست‌جمهوری ورود کرده، عنوان کرد: من یک بسیجی هستم که برای حل مشکلات مردم و مشکلات منطقه می‌خواهم ثبت‌نام کنم.

ادعاهای عجیب و غریب برای رسیدن به پاستور

محمدجواد کمالی‌راد ۳۸ ساله که لیسانس فلسفه دارد با پوششی کراواتی به وزارت کشور آمده بود. او گفت: برای برقرار آزادی می‌خواهد رییس‌جمهور شود و اقتصاد برایش مهم نیست و فرهنگ را مهمترین دغدغه‌اش می‌داند. از حواشی عجیب دیگر امروز ستاد انتخابات کاندیداتوری فردی بود که ادعاهای عجیبی می‌کرد. رسول اللهیاری متولد ۱۳۳۳ می‌گوید ادعای پیغمبری دارم و از طرف خدا مامور شدم تا با ریاست‌جمهوری‌ام مردم را نجات بدهم. او می‌گوید این ششمین باری است که ثبت‌نام می‌کند (اینجا). همچنین دو برادر دوقلو به نام‌های حسن و حسین سیدخانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند.

از دیگر حواشی ثبت‌نام‎های امروز ریاست‌جمهوری حضور مردی به نام «رشیدی» بود که ۶۲ سال سن داشت. او که شمایلی در دست داشت و به خبرنگاران نشان می‌داد، گفت: به همین شمایل قسم می‎خورم که اگر ردصلاحیت نشوم، ۲۲ میلیون رای دارم! یکی دیگر از ثبت‌نام کنندگان نیز مردی ۵۰ ساله بود که با کلید آمده تا مانند حسن روحانی مشکلات کشور را باکلید حل کند .

کاندیداهای شناخته شده

اولین کاندیدای شناخته شده سیاسی حدود ساعت ۱۰صبح وارد ساختمان فاطمی‌شد. مصطفی میرسلیم که بنا به نتیجه نهایی جمنا باید قید رقابت انتخاباتی را می‌زد، راهش را از جمنا جدا کرد و به عنوان نامزد موتلفه ثبت‌نام کرد. او حتی خبر داد که موتلفه احتمالا یک کاندیدای دیگر هم دارد و در روزهای آینده باید منتظر حضور اسدالله بادامچیان در ستاد انتخابات باشیم. میرسلیم تاکید کرد که نیامده تا به نفع جمنا کنار برود. نکته قابل توجه در ثبت‌نام میرسلیم لباسی بود که برتن داشت. کاندیدای حزب موتلفه لباس کارگری پوشیده و کلاه ایمنی در دست داشت. البته گردی بر این لباس ننشسته بود .

ساعتی بعد، قاسم شعله‎سعدی با سابقه چندین دوره ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری و عدم احراز صلاحیت، بار دیگر با حضور در ستاد انتخابات کشور برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرد. او که دو دوره نماینده مجلس بوده است، با تاکید بر اینکه هیچ رانت حکومتی نگرفته است، درباره سوابق سیاسی‎اش که بتواند مصداق رجل سیاسی قرار بگیرد، گفت: من سیاستمداران زیادی را تربیت کردم و به مسایل منطقه‌ای اشراف دارم. شعار انتخاباتی او «نجات ایران ازناکارامدی و فساد» است .

از دیگر چهره‌هایی که امید چندانی به تایید شورای نگهبان ندارد اما امروز ثبت‌نام کرده است،‌ مهدی خزعلی فرزند آیت‌الله خزعلی و مدیر انتشارات حیان است. خزعلی که رقیبش را روحانی می‌داند، گفت: سبد رای من در جامعه‌ای است که می‌داند چپ و راست در این ۳۹ سال برای آنها کاری نکرده است.

شش زن هم ثبت‌نام کردند

اگرچه وزیر کشور ضمن بازدید از ستاد انتخابات، گفت بر اساس تفسیری که از قانون انتخابات شده، رجل سیاسی شامل خانم‌ها نمی‌شود(اینجا)، اما باز هم شش زن امروز به وزارت کشور رفتند. اولین آنها شعله‌ حاج‌میرفتاح تبریزی دارای دکترای سیاسی از دانشگاهی در ایتالیا بود (اینجا) و آخرین آنها مریم ابراهیم‌وند، دختری ۲۶ساله و مدیرعامل دو شرت اقتصادی بود و با اینکه می‌دانست رجل سیاسی محسوب نمی‌شود اما معتقد بود می‌تواند اقتصاد کشور را نجات دهد .
از حضور جوان‌ها تا شعار تشکیل «دولت جوان»

حضور جوان‌ها نیز در ستاد انتخابات جالب توجه بود. در این دوره حتی دهه هفتادی‌ها نیز فرم ثبت‌نام پر کردند. به گفته دبیر ستاد انتخابات کشور، جوان‌ترین ثبت‌نام کننده امروز ۱۸ ساله و پیرترین آنها ۷۹ ساله است. ۷۹سال سن مصطفی میرسلیم را تداعی می‌کند.

یکی از حاشیه‌های جالب ثبت‌نام کاندیداهای ریاست‌جمهوری، حضور یک مهندس سازه در ستاد انتخابات بود. او که متولد سال ۶۸ است، می‌گوید: برای همدردی با جونان به ویژه دهه شصتی ها می‌خواهد رییس جمهور شود.

پیمان نظری نیز ۲۳ سال سن دارد و مهندس برق است. او نیز از دیگر افرادی بود که امروز در محل ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شد و به طور رسمی ‌نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد. او می‌گوید: هیچ نگرانی برای کشور ندارد فقط آمده تا به همه اعلام کند در کشور آزادی هست. می‌گوید می‌دانم که ردصلاحیت می‌شوم اما امده ام تا نماینده نسل خودم باشم .

دبیرکل جمعیت جهادگران ایران اسلامی‌نیز به همراه ۱۵نفر از اعضای جوان شورای مرکزی وارد ستاد انتخابات کشور شد و به عنوان نامزد جریان سوم برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. وهاب عزیزی با شعار دولت جوان و با در دست داشتن بنری با همین عنوان و به رنگ آبی فیروزه ای وارد وزارت کشور شد و گفت که به عنوان نامزد ‘جریان سوم’ و مستقل از جریانات سیاسی برای تشکیل ‘دولت جوان’ در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم شرکت می‌کند.

برنامه آتقی برای از بین بردن مواد مخدر و جویدن حلقوم ترامپ

در میان ثبت‌نام کنندگان روز اول ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری یک بازیگر قدیمی‌هم دیده می‌شد. بازیگر نقش “آتقی” امروز برای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد و گفت یکی از برنامه هایم از بین بردن مواد مخدر است. او گفت: من تبلیغ نمی‌کنم و فقط در روزنامه ها تبلیغ می‌کنم. برخوردم با خبرنگاران خیلی خوب خواهد بود. من دوست دارم بنشینم با ترامپ سر یک میز و حلقومش را بجوم! او این را هم گفت که برجام باید انجام شود چون روحانی خیلی زحمت کشیده است من به او رای خواهم داد . علیرضا هاشمیان لیدر تیم تراکتورسازی نیز یکی از کسانی است که بدش نمی‌آید بختش را برای ریاست‌جمهوری بیازماید.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب