امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20924 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دو جایزه جشنواره فیلم «سینیه دو نویی» ایتالیا برای «A157»

خبرایران: فیلم مستند «A157» محصول سازمان سینمایی حوزه هنری دو جایزه از جشنواره فیلم «سینیه دو نویی» (Signes de Nuit) ایتالیا را از آن خود کرد.
دو جایزه جشنواره فیلم «سینیه دو نویی» ایتالیا برای «A157»

به گزارش خبرایران از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، فیلم مستند «A157» به کارگردانی بهروز نورانی پور و از تولیدات «مرکز مستند سوره» وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری جایزه «ساینز اوارد» و جایزه اصلی بخش مستند جشنواره فیلم «سینیه دو نویی» ایتالیا را دریافت کرد.

فیلم مستند «A157» در سلسله‌ جشنواره‌های بین المللی «سینیه دو نویی» که پیشتر در آلمان و فرانسه جوایزی را به‌ خود اختصاص داده بود، این‌ بار در ایتالیا نیز توانست دو جایزه را از آن خود کند. هیئت داوران دانشجویی جایزه «ساینز اوارد» بخش مستند را به ‌خاطر بیان شگفت‌انگیز یک واقعیت دردناک به این فیلم اختصاص داد.

همچنین هیئت داوران جشنواره، جایزه‌ی اصلی بخش مستند را به ‌این فیلم اعطاء کرد.

مستند «A157» تاکنون جوایز بسیاری را در داخل کشور از جمله جشنواره فیلم فجر، مقاومت، سینما حقیقت و … کسب نموده و پیش از این جایزه اصلی جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Zeichen der Nach» آلمان ، جایزه فیلم منتخب از نگاه تماشاگران جشنواره «Chambéry» فرانسه، جایزه بهترین مستند جشنواره «واچ داکز» لهستان و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم «سینیه دو نویی» فرانسه را نیز از آن خود کرده است.

این فیلم مستند روایتی است از سرگذشت تلخ سه دختر کرد سوری که مورد تجاوز داعش قرار گرفته‌اند و در شرایطی تکان دهنده زندگی می‌کنند.

جشنواره فیلم «سینیه دو نویی» (Signes de Nuit) روزهای 16 و 17 فروردین در شهر اربینوی ایتالیا برگزار شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب