امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2096 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

تبیین استراتژی هدفمند در حوزه فضای دیجیتال نخستین رکن دولت اعتدال است

خبرایران: محمد مهدی مظاهری مشاور ارشد وزیر ارشاد گفت:تبیین استراتژی هدفمند در حوزه فضای دیجیتال نخستین رکن دولت اعتدال است تبیین استراتژی مناسب و هدفمند در حوزه فضای دیجیتالی کشور نخستین رکن و رویکرد دولت اعتدال به این بخش است و وزارت ارشاد به عنوان متولی بخشی از ساختار حاکمیتی آن بستر سازی لازم را فراهم و برای رسیدن به آن تلاش می کند.
تبیین استراتژی هدفمند در حوزه فضای دیجیتال نخستین رکن دولت اعتدال است

 به گزارش خبرایران از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و رشاد اسلامی "محمد مهدی مظاهری" مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان این مطلب گفت: در جهان امروز توسعه یافتگی بخش فن آوری اطلاعات به قدری پیشرفت داشته که برای رسیدن به آن زمان زیادی لازم است اما می توان با جهت دهی و یکپارچه ساختن سیاست ها در این بخش روند دستیابی به اهداف را تسریع کرد.

وی اتخاذ خط مشی و استراتژی مبتنی بر کارکردهای تخصصی و فنی را مهمترین رویکرد وزارت ارشاد در حوزه ی فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال دانست و افزود: نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری نمایشگاه "فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال" به واسطه جایگاه فرهنگی و فرهنگ سازی خود، ایجاد خط فکری مناسب و الگو سازی برای فعالان این حوزه است.

مشاور ارشد وزیر ارشاد ادامه داد:  با توجه به وظیفه ذاتی این وزارتخانه درباره ی مدیریت و راهبری رسانه های دیجیتال امیدوارم با برپائی نمایشگاه "فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال" چالش ها و مشکلات پیش روی فعالان  در این حوزه به  فرصت تبدیل شود.

مظاهری تصدی گری بخش خصوصی در حوزه ی فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال را مثبت ارزیابی کرد و افزود: حضور بخش خصوصی در هر حوزه ی تخصصی نوید بخش واگذاری امور به مردم و مشارکت عمومی با هدف اجرایی کردن سیاست های کلان نظام بر اساس سند چشم انداز توسعه کشور است.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به ضوابط و مقررات موجود در جهت بسط و توسعه مشارکت های مردمی در حوزه فن آوری اطلاعات مشارکت می کند.

مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش مهم رسانه های دیجیتال در مناسبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه دارد با فرهنگ سازی مناسب و پایبندی به اصول و ارزش های دینی و ملی برای ایجاد زمینه های مناسب واستفاده درست مخاطبان از ابزارهای فن آوری اطلاعات  تلاش کند.

وی نقش برپایی نمایشگاه "فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال" بر اقتصاد کشور را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: برپایی چنین نمایشگاه هایی نه تنها  موجب ایجاد رقابت سالم بین فعالان حوزه فن آوری اطلاعات می شود بلکه باعث ارتقاء سطح کیفی محصولات خواهد شد.


 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب