امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20993 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر سید محمدحسن هاشمی مدنی اعلام کرد؛

بیش از ۷۰ آزمایشگاه تشخیص طبی در شهر تهران در سال ۹۴ تعطیل شده است

خبرایران:عضو هیات مدیره انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی، تعرفه های آزمایشگاهی در ایران را پایین تر از کشورهای همجوار دانست و گفت: تعرفه آزمایشگاه های تشخیص طبی در افغانستان ۳ برابر ایران است.
بیش از ۷۰ آزمایشگاه تشخیص طبی در شهر تهران در سال ۹۴ تعطیل شده است

به گزارش خبرایران، دکتر سید محمدحسن هاشمی مدنی روز شنبه در نشست خبری دهمین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی و تشخیص پزشکی ایران که از ۳۱ فروردین تا سوم اردیبهشت ۹۶ در برج میلاد تهران برگزار می شود، افزود: تفاوت تعرفه های آزمایشگاه های تشخیص پزشکی در ایران با همه کشورهای دنیا قابل توجه است.

وی با اعلام اینکه تعرفه های آزمایشگاهی در ایران در مقایسه با اروپا و آمریکا بین یک چهارم تا یک ششم است، گفت: این در حالی است که کیفیت آزمایش ها در ایران هیچ تفاوتی با این کشورها ندارد و به لحاظ کارهای تخصصی نیز همطراز آزمایشگاه های اروپا و آمریکا هستیم.

هاشمی مدنی در عین به تفاوت تعرفه های آزمایشگاهی در کشورهای همجوار ایران اشاره کرد و افزود: تعرفه آزمایشگاه های تشخیص پزشکی در افغانستان ۳ برابر ایران است.

عضو هیات مدیره انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی با اعلام اینکه موضوع یکسان ساز و استانداردسازی جواب آزمایش ها از سال ۸۶ در کشور کلید خورده است، ادامه داد: این موضوع در آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت دنبال می شود و آزمایشگاه های سراسر کشور باید با آزمایشگاه مرجع سلامت هماهنگ باشند.

هاشمی مدنی با عنوان این مطلب که احتمال تفاوت در جواب آزمایش یک امر طبیعی است که در دنیا نیز اتفاق می افتد، گفت: آنچه مسلم است، اینکه آزمایشگاه هایی که خوب کار نکنند، تعطیل می شوند. زیرا، عملکرد آنها زیر نظر وزارت بهداشت است و به طور دقیق رصد می شوند.

به گفته وی، کمترین میزان شکایت از رشته های پزشکی مربوط به جامعه آزمایشگاهی کشور است.

هاشمی مدنی با اعلام اینکه در سال ۹۵ ، ۴۰ آزمایشگاه زیر نظر یکی از دانشگاه های علوم پزشکی تهران به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده است، افزود: در سال ۹۴ بیش از ۷۰ آزمایشگاه تشخیص طبی در شهر تهران تعطیل شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب