امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21032 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت نفتی پارس طلاییه اعلام کرد؛

تابع هیچ حزب و گروهی نیستم/ ارتباط با آمریکا هیچ فایده ای برای ما ندارد/ متاسفانه از نیروهای خبره وتحصیل کرده کمتر در اقتصاد کشورمان استفاده می شود/ ناوگان حمل و نقل ما بسیار فرسوده شده و عمده بنزین کشور به هدر می رود

خبرایران: حمیدرضا جهانیان گفت: مقام معظم رهبری اخیر فرمودند که جوانان باید وارد عرصه های سیاسی، فرهنگی واقتصادی شوند ، تا بتوانند به عرصه های مختلف اقتصادی کشورمان ایران کمک کنند.
تابع هیچ حزب و گروهی نیستم/ ارتباط با آمریکا هیچ فایده ای برای ما ندارد/ متاسفانه از نیروهای خبره وتحصیل کرده کمتر در اقتصاد کشورمان استفاده می شود/ ناوگان حمل و نقل ما بسیار فرسوده شده و عمده بنزین کشور به هدر می رود

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «حمیدرضا جهانیان»مدیرعامل شرکت نفت پارس طلاییه و تاجروکارآفرین برترکشورمان با اصحاب رسانه درمورد شرکت درانتخابات ریاست جمهوری برگزار ودراین نشست خبری «حمیدرضا جهانیان» مدیرعامل شرکت نفت پارس طلاییه اظهارداشت: فعالیت اصلی شرکت پارس طلایه صادرات فراورده های نفتی است و ما از سال 1377کارمان را در این شرکت شروع کردیم و امروز متاسفانه به دلیل تحریم ها و مشکلات اقتصادی که وجود دارد صادرات ما کم شده است.

 

مقام معظم رهبری فرمودند؛ جوانان باید وارد عرصه های سیاسی، فرهنگی واقتصادی شوند

مهندس جهانیان تصریح کرد: مقام معظم رهبری اخیر فرمودند که جوانان باید وارد عرصه های سیاسی، فرهنگی واقتصادی شوند ، تا بتوانند به عرصه های مختلف اقتصادی کشورمان ایران کمک کنند. ایشان فرمودند که باید اقتصاد کشور دست ایرانیان و کسانی که وفادار به نظام اند باشد.

وی خاطر نشان کرد: اگراین اقتصاد در دست مردم باشد برای کشور و خود مردم آرامش وآسایش به وجود می آورد و متاسفانه این روزها یکی از مشکلات اصلی کشورما بحث مهم اشتغال جوانان است. من یکی از برنامه های اصلی که دارم همین بحث اشتغال برای جوانان است. با برنامه های من می توان مشکلات اشتغال را حل و دغدغه اصلی مردم را برطرف کرد. به گونه ای که اگز به من فرصت لازم داده داده شود تمام جوانان ایران می توانند دارای شغل مناسبی شوند و ما کمبود نیروی انسانی داشته باشیم.

 

متاسفانه از نیروهای خبره وتحصیل کرده کمتر در اقتصاد و سایر بخش های کشوراستفاده می شود

مدیرعامل شرکت نفت پارس طلاییه ابرازداشت: امروز متاسفانه از نیروهای خبره و تحصیل کرده کمتر در اقتصاد و سایر بخش های کشور استفاده می شود. به همین دلیل جوانان ما با هزینه بیت المال و کشورمان تحصیل می کنند وبه خارج از کشور پناه برده و جذب بازار کار آنها می شوند. این یک مصیبت بزرگ برای کشورمان است. هر ساله مسابقات بین المللی المپیاد علمی برگزارمی شود و خارجی جوانان ما را جذب می کنند و این دردراز مدت به کشورما آسیب های جدی وارد کرده و نمی توان به راحتی از کنار این موضوع مهم گذشت.اعتقاد من این است که مسابقات المپیاد برای این برگزار می شوند که جوانان نخبه ما را شناسی کرده و جذب بازارهای کاری خودشان کنند.

وی تاکید کرد: دربخش کشاورزی ما فراوان جوان تحصیل کرده داریم و با این همه زمین مناسب و محصولات کشاورزی فراوانی که قابلیت کشت و برداشت در کشورمان را دارند ، متاسفانه اکثر این جوانان بیکار هستند . ما گندم را خارج از کشوروارد می کنیم. این درحالی است که کشورما قابلیت کشت و برداشت فراوان گندم را دارد. به عنوان مثال دشت مغان با زمین های حاصل خیز خود قابلیت تولید گندم برای 400 میلیون نفررادارد.

 

ناوگان حمل و نقل ما بسیار فرسوده شده و عمده بنزین کشور به هدر می رود

مهندس جهانیان افزود: کشورما پالایشگاه های زیادی دارد،این درحالی است که ما دراین شرایط وارد کننده بنزین و6 میلیارد دلار در سال بنزین وارد می کنیم که این اصلا خوب نیست. ناوگان حمل و نقل ما بسیار فرسوده است وعمده بنزین کشور دراین بخش به هدر رفته وباعث مصائب و مشکلات زیست محیطی و آلودگی کلان شهرهای ما می شوند.دولت باید اجازه ورود بخش خصوصی را به صنعت بدهد تا کشورمان در بخش اقتصادی بتواند به رشد خوبی برسد.

وی ادامه داد: وقتی صنعت در دست دولت و مدیران دولتی باشد، رقابتی به وجود نمی آید که اقتصاد و صنعت ما به رشد شکوفایی برسد و شعار ما امسال اشتغال واقتصاد مقاومتی است و هنوز کاری دراین خصوص صورت نگرفته است و باید به مردم اعتماد کنیم تا بتوانیم اقتصاد خودمان را به رشد  بالندگی برسانیم. باید اقتصاد به دست اقتصاددانان سپرده شود، تامشکل مدیریتی در کشورمان حل وفصل شود.امروز ایرانیان در حوزه خلیج فارس 400 میلیارد دلارو در آمریکا نزدیک به 700 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده اند.

 

متاسفانه برخی ها مدام شعار می دهند که یارانه 200 هزار تومانی می دهند

مدیرعامل شرکت نفت پارس طلاییه عنوان داشت: ما باید زمینه ای را فراهم کنیم که ایرانیان خارج ازکشورسرمایه هنگفت وعظیم رابه داخل کشورمان انتقال دهند. متاسفانه آماری که برخی از دوستان ازوضعیت اقتصادی کشورمان هرروز ارائه می دهند کاغذی است و به درد نمی خورد وبا این گونه آمارها نمی توان مشکلات را حل کرد و امروز برخی ها 5 خودرو دارند و با بنزین 1000 تومانی یارانه ای زندگی می کنند، این درحالی است که برخی از مردم کشورمان یک خودرو هم ندارند، اما باید از سهم آنها یارانه به بنزین تعلق گیرد وپول داران به راحتی زندگی کنند.

وی ادامه داد: چرا ما باید 50 یارانه به کسانی دهیم که اصلا نیازی به آن ندارند.هرچند عده ای از مردم ما به این یارانه نیاز دارند.متاسفانه برخی ها مدام شعار می دهند که یارانه 200 هزار تومانی می دهند و این اصلا برای اقتصاد ما خوب نیست.اعتقاد دارم که ما به جای دادن یارانه به مردم می توانیم با پول آن برای جوانان کارو اشتغال و مسکن فراهم کرد.یا اینکه می توانیم به جای یارانه به مردم سهام کارخانه بدهیم و مردم را درکسب و کارو اشتغال سهیم کنیم.

 

 ایرانیان در جهان رتبه دوم را در سطح هوش بالا دارند

مهنس جهانیان یادآورشد:ایرانیان در جهان رتبه دوم را در سطح هوش بالا دارند و امروز دیگر زمان شعار دادن نیست. چرا که مردم فرق بین شعار و حقیقت را می دانند. ازنفت خام 85هزار نوع محصول امروز می توان تولید کرد و دیگر خام فروشی در دنیا جایی ندارد. وما می توانیم با اشتغال زایی و سرمایه گذاری دربخش نفت خام جوانان بیکاررا صاحب درآمد کنیم. امروز درد اشتغال مثل یک سرطان به جان جامعه ما افتاده وما باید این غده را جراحی کنیم،بیش از نصف درامد کشورما در ال صرف پرداخت یارانه می شود و نصف دیگر آن هم صرف حقوق کارمندان دولت و بخش های عمرانی کشور می شود.

وی اضافه کرد:رکود دربخش های مختلف جامعه ما وارد شده و همه بخش ها را در خود غرق کرده ورفته رفته تبدیل به فصیل کرده وازبین می برد و امروز تورم مشکل اساسی کشورمان است و به نظرم به جای یارانه اگر سهام به مردم واگذار شود به نفع همه است.خداوند نعمت های زیادی به کشورما داده وما باید با سرمایه گذاری دربخش های مختلف قدر این نعمت های اللهی را بدانیم.

 

تابع هیچ حزب و گروهی نیستم

این کارآفرین برتر ابرازداشت: متاسفانه برخی ها در کشورمان در مسولیت های مهم اقتصادی هستند وبا تصمیم هایی که می گیرند ، با کشورمان آسیب می زنند. اینها مثل یک کارمند حقوق می گیرند و هیچ گونه اندیشه وفکری برای شکوفایی اقتصاد ما ندارند. در واقع همین مدیران باعث شدند که دنیا به ما بخند و من تابع هیچ حزب و گروهی نیستم و اعتقاد دارم بزرگ ترین مشکل ما بازی های سیاسی است.

وی خاطر نشان کرد: همه دولت ها در کشورمان کار کردند،متاسفانه رسانه های خارجی درطول این سال فقط به مسائل منفی پرداختند و هیچ کشور خارجی در رسانه خودش پیشرفت و نکات مثبت ما رو به نمایش نگذاشت.

 

ارتباط با آمریکا هیچ فایده ای برای ما ندارد

مهنس جهانیان تصریح کرد: به نظرم ارتباط با آمریکا هیچ فایده ای برای کشورما ندارد و به فرموده امام راحل آمریکا لانه عنکبوت است واین زیباترین تفسیرامام راحل درخصوص آمریکا است.آمریکا دشمن اصلی ما و یک اژدهای سیری ناپذیر است که فقط به خودش فکرکرده وبه منابع ما چشم طمع دارد. چرا که آمریکا به شدت به نفت خام وابسته است و اگر 6 ماه نتواند نفت اقتصاد خودش را تامین کند به بهانه های واهی ، به آن کشور لشگرکشی می کند و تابع هیچ قانونی نیست.بنابراین اعتماد به این کشورقانون شکن و بی رحم و خبیث هیچ وقت نمی تواند برای کشورمان  مفید باشد.

 مدیرعامل شرکت نفت پارس طلاییه درپایان سخنان خود گفت: آمریکا اصل کشورمان ایران را قبول ندارد وتنها کشوری است که بمب هسته ای دارد وهمیشه هم درگیر جنگ در نقاط مختلف دنیا برای منافع خود بوده است. امروز آمریکا 700 پایگاه نظامی در سراسر دنیا دارد که همه به سلاح هسته ای مجهزند. این کشور پر ادعا ومتجاوز همیشه برای ما مشکل تراشی کرده وبه ضرر ما در مجامع بین المللی کارکرده است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب