امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2104 تاریخ انتشار: شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در کانون فرهنگی تربیتی قدس صورت می گیرد؛

اجرای نمایش خیابانی در حمایت از بیماران «ام اس»

خبرایران: نمایش خیابانی «پرده‌خوانی شیرین و فرهاد مدل ۹۲» به منظور حمایت از مبتلایان به بیماری «ام اس» روزهای ۸ و ۹ اسفند در کانون فرهنگی تربیتی قدس اجرا خواهد شد.
اجرای نمایش خیابانی در حمایت از بیماران «ام اس»
به گزارش خبرایران، سعیدخیراللهی نویسنده وکارگردان نمایش خیابانی «پرده خوانی شیرین وفرهاد مدل 92 » با اشاره به اینکه تئاتر خیابانی، یک کار مردمی است و با توجه به اینکه مبتلایان به بیماری ام اس جز این مردم هستند، گفت:من وگروهم اگرکارخاصی نتوانیم انجام دهیم،میتوانیم لبخندی برلبان این بیماران بیاوریم وبگوییم که ما اهالی هنر هم کنارشان هستیم و با آموخته هایمان از تئاتر سعی می کنیم تا کمی آنها را همراهی کنیم.

وی با بیان اینکه این نمایش موضوعی انتقادی-اجتماعی دارد، افزود: «پرده خوانی شیرین وفرهاد مدل 92» نمایشی است که همانطور که از نامش پیدا است در آن ماجرای شیرین و فرهاد پرده خوانی می شود. در پرده شیرین و فرهاد واقعی هستند و در بیرون پرده شیرین و فرهاد سال 92 را نیز خواهیم داشت که البته کلنگ فرهاد در سال 92 الکتریکی شده و با آن به عنوان یک ماشین امرار معاش می‌کند و با جلو تر رفتن داستان فرهاد با دهقان فداکار و حسنک که آن ها هم کشاورزند و با مشکل مجوز دارند روبرو می شود .

خیر اللهی در ادامه سبک اجرایی این نمایش را اینگونه عنوان کرد: در شیوه اجرا از فضاهای ایرانی، رنگ‌ها، لباس ها و همچنین فرم و بازی در بازی استفاده کرده ایم.

لازم به ذکر است؛ در این نمایش زهرا عبدی، مصطفی کلیوند، علی اصغر اسماعیلی و محسن کلیوندی به ایفای نقش می پردازند.

گفتنی است؛ تئاتر «پرده خوانی شیرین وفرهاد مدل 92» در کنار بازارچه ای که به نفع بیمارام «ام اس» برپا شده، اجرا خواهد داشت که محصولات این بازارچه نیزبه نفع بیماران نیازمند به فروش می رسد.این بازارچه به مدتی یک هفته در کانون فرهنگی تربیتی قدس دایر بوده و افرادی که قصد خرید از بازارچه را دارند، می‌توانند از ساعت 11صبح تا 21 شب به خیابان شهرک غرب – ابتدای خیابان ایران زمین مراجعه کنند.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب