امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2105 تاریخ انتشار: شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر خبر داد؛

توزیع ۲۹۲ هزار و ۵۰۰ سبد عیدانه به زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست/ آغاز طرح «فرشتگان رحمت» / توزیع سبد 400 هزار تومانی به خانوارهای نیازمند

خبرایران: «فرحناز رافع» رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: طرح ملی «فرشتگان رحمت» به منظور پوشش خانوارهای نیازمند که پشت خط کمیته امداد و بهزیستی مانده‌اند، از سوی سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر اجرایی می‌شود .
توزیع ۲۹۲ هزار و ۵۰۰ سبد عیدانه به زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست/ آغاز طرح «فرشتگان رحمت» / توزیع سبد 400 هزار تومانی به خانوارهای نیازمند

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری تشریح طرح ملی «فرشتگان رحمت» صبح امروز با حضور «فرحناز رافع» رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمرو اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست خبری «فرحناز رافع» رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمرطی سخنانی اظهارداشت: طرح ملی «فرشتگان رحمت» به منظور پوشش خانوارهای نیازمند که پشت خط کمیته امداد و بهزیستی مانده‌اند، از سوی سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر اجرایی می‌شود، .

وی تصریح کرد: از سال 88 تاکنون سازمان داوطلبان طرح پوشش خانواده‌های محجورین، زنان بی‌سرپرست، خانوار بیماران نیازمند که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیستند را در قالب طرح ملی فرشتگان رحمت اجرایی کرده است و این خانوارهای نیازمند توسط مددکاران در سطح روستا و شهرستان‌ها شناسایی خواهند شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: داوطلبان این سازمان در 4000 خانه داوطلب وظیفه جمع‌آوری کمک‌ها، بسته‌بندی و توزیع این بسته‌های غذایی را میان خانواده‌های نیازمند بر عهده دارند و بررسی‌ها نشان داده است که در طرح فرشتگان رحمت امسال، یک میلیون و 170 هزار نفر نیازمند دریافت این سبدها هستند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، با توجه به نوع کمک‌های مردمی و فرهنگ هر منطقه، نوع سبد کالایی متفاوت خواهد بود. اما ارزش ریالی این سبدها حداقل 400 هزار تومان برای یک خانوار چهار نفره است.

وی افزود: برنج، روغن، قند، شکر، حبوبات و ماکارانی در این سبد وجود دارد و با توجه به فرهنگ هر منطقه، پروتئین، میوه، شیرینی و ... نیز در این سبدها جانمایی خواهد شد . ضمن اینکه در سال گذشته 444 هزار سبد در قالب طرح فرشتگان رحمت که میان افراد نیازمند توزیع شد و بر اساس برآوردهای صورت گرفته، امسال 293 هزار سبد غذایی میان افراد نیازمند توزیع می‌شود.

رافع با بیان اینکه توزیع این بسته‌های غذایی از پانزدهم اسفند ماه آغاز می‌شود، گفت: خیرین و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 99999 نزد تمامی بانک‌های کشور واریز و کمک‌های غیرنقدی خود را به خانه‌های داوطلبی تحویل دهند و امسال برای نخستین بار در سبدهای غذایی خانوارهای نیازمند، بسته‌های آموزشی و بهداشتی شامل بروشورهای آموزشی، صابون، مسواک، خمیر دندان، حوله و ... نیز جانمایی شده است.

وی عنوان داشت: از دهم تا سیزدهم اسفند ماه طرح ویژه «جمع‌آوری کمک‌های مردمی و اصناف» تحت عنوان «باران مهربانی» از سوی سازمان داوطلبان اجرایی می‌شود و در این مدت سازمان می‌خواهد با برگزاری جلسات متعدد با هنرمندان، ورزشکاران و صاحبان صنوف، نسبت به جذب حداکثری کمک‌های این افراد اقدام کند.

رافع با اشاره به اقدامات خیرخواهانه این سازمان در اجرای طرح «کاروان‌های سلامت»، هم تاکید کرد: در دهه فجر 282 کاروان سلامت به مناطق محروم اعزام شد که 1000 پزشک وظیفه درمان 50 هزار بیمار نیازمند را بر عهده گرفتند. ازسویی  پزشکان متخصص کاروان سلامت توانستند این روستای کم برخوردار که حتی از آب و برق نیز بی‌بهره بود، پیدا کنند؛ به گونه‌ای که مردم این روستا که شامل 45 خانوار بودند، در وضعیت اسفناکی با حیوانات خود در یک محل زندگی می‌کردند که با دیدار با نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار این منطقه، مقرر شد کمیته‌ای برای ساخت منازل این 45 خانوار تشکیل شود و سازمان داوطلبان هلال‌احمر، سهم مردمی ساخت مسکن برای این افراد را پرداخت کند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه کاروان سلامت سازمان داوطلبان با سفر به روستاهای سیستان و بلوچستان توانسته گام مهمی در راستای سلامت مردم بردارد و هنگامی که پزشکان متخصص این سازمان وارد یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان شدند، مردم به قدری هجوم آوردند که نیروی انتظامی مجبور شد که در اطراف درمانگاه مستقر شود و 10 هزار پزشک متخصص به صورت داوطلبانه این سازمان را یاری می‌کنند در 9 ماهه اخیر بیش از 229 هزار بیمار نیازمند تحت پوشش سازمان داوطلبان قرار گرفتند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب