امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21078 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دریک نشست خبری مطرح شد؛

جهانیان: شبکه های خارجی جوانان ما را به فحشا ، فساد ، بی اخلاقی ، فروپاشی خانواده تشویق می کنند/ ایرانمنش: بسیاری از متولیان هنر درعرصه مدیریتی از جزئیات تحت مدیریت شان ناآگاه و بی اطلاع هستند

خبرایران: رضا ایرانمنش بازیگر با سابقه سینمای دفاع مقدس گفت:عدم به کارگیری هنرمندان متخصص در برنامه های هنری یکی از مهمترین دلایل افت هنر ما است و بسیاری از متولیان هنر در جامعه و عرصه مدیریتی آن در سطوح مختلف از جزئیات تخصصی هنری که تحت مدیریت شان است، ناآگاه و بی اطلاع هستند.
جهانیان: شبکه های خارجی جوانان ما را به فحشا ، فساد ، بی اخلاقی ، فروپاشی خانواده تشویق می کنند/ ایرانمنش: بسیاری از متولیان هنر درعرصه مدیریتی از جزئیات تحت مدیریت شان ناآگاه و بی اطلاع هستند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «بررسی معضلات فرهنگی هنری جامعه»عصرروزجمعه اول اردیبهشت ماه 1396 با حضور«حمیدرضا جهانیان» مدیرعامل شرکت نفتی پارس طلائیه ،«رضا ایرانمنش» بازیگر با سابقه عرصه سینمای دفاع مقدس و اصحاب رسانه برگزارو دراین نشست خبری «حمیدرضا جهانیان» مدیرعامل شرکت نفتی پارس طلائیه درخصوص وضعیت فرهنگ و هنر کشورمان اظهارداشت: فرهنگ ما ایرانیان فرهنگ قدیمی و کهن بوده و ما 2 تاریخ داریم، تاریخ باستان که قدمت آن را 2هزارساله می دانند و تاریخ کهن که قدمت آن را 7 هزار ساله می دانند.

مدیرعامل شرکت نفتی پارس طلائیه تصریح کرد: دلایل و مستندات فراوانی در خصوص تاریخ باستان کشورمان وجود دارد و برای جهان نیز تقریبا ثابت شده و همه نیز به دیده احترام به این تاریخ نگاه می کنند.

وی درادامه خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها که ادعای فرهنگ وتمدن کهن هستند و خود را صاحب فرهنگ می دانند زمان حضور تمدن قدیمی وباستانی ما وجود نداشتند. به همین دلیل ما می بینیم که فرهنگ کشورعزیزمان را کشورهای دیگر کپی برداری کرده ودر زندگی و فرهنگ و تمدن خود مورد استفاده قرار می دهند.

مهندس جهانیان ابرازداشت: زمانی که ما صاحب فرهنگ و علم بودیم و کتابخانه ها و دانشمندان بزرگ داشتیم ، سایر کشورهای مدعی به سمت ما گرایش پیدا کرده بودند اما متاسفانه اکنون فرهنگ ما به سمت غرب سوق پیداکرده و پیش از انقلاب اسلامی فرهنگ ما ذوب فرهنگ غرب شد ،آثارو نماد فرهنگ غربی در ذهن جوانان ما به صورت ملکه درآمده و یکی از اشکالات اساسی ما این است که به این موضوع به شکل شایسته ای تاکنون نپرداخته و به شکل منسجم و درست دراین خصوص آسیب شناسی صورت نگرفته است.

این کارآفرین برترعنوان داشت: درایام دفاع مقدس نیز دشمن با تهاجم به کشوراسلامی مان، تمام فکر و ذهن مارا درگیر امورمملکتی و جنگ کرد و آنگونه که باید توجهی به فرهنگ نشد و حضرت امام(ره) در وصیت نامه الهی شان به رزمندگان جنگ توصیه کردند ،پس از اتمام جنگ نظامی و برزمین گذاشتن سلاح ها ،سلاح قلم را بردارید و با قلم هایتان درمقابل دشمن به مبارزه تان ادامه دهید و فرهنگ دفاع مقدس را ترویج و گسترش دهید که متاسفانه این موضوع به فراموشی سپرده شد.

مدیرعامل شرکت نفتی پارس طلائیه تاکید کرد: ریشه های فرهنگی ما علمی است و به دلیل بی توجهی برخی دولت ها به علم وهنر ، دانشمندان و نخبگان ما جذب مراکزتحقیقاتی کشورهای اروپایی می شوند و دیگران ازظرفیت علمی این ها استفاده می کنند و هنرمندان متعهدی درکشور درحوزه سینما و تلویزیون درحال فعالیت هستند و زحمت می کشند و به عنوان الگو برای جوانان ما مطرح هستند که باید دولت با تامین نیازهای معیشتی و رفاه آنان توجه کند که من به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری برنامه های متنوع و مختلف و کارشناسی و قابل اجرا دارم که درزمان مناسب همه آنها را ارائه خواهم کرد.

وی ابرازداشت: دربرنامه سازی سینما و تلویزیون باید رقابت باشد و آثار قابل توجه وموثری در موضوعات سبک زندگی اسلامی وارزشهای جامعه و دفاع مقدس ساخته شود تا اینکه مردم به ویژه جوانان به سمت شبکه های ماهواره ای  بیگانه که فرهنگ ، اخلاق و دین ما را هدف گرفته اند و درجهت فروپاشی خانواده ها است گرایش پیدا نکنند.

جهانیان افزود: شبکه های خارجی جز تشویق جوانان به فحشا ، فساد ، بی اخلاقی ، فروپاشی خانواده و خارج کردن مردم از فرهنگ اسلامی و تمدنی خودهدف دیگری ندارند و وقتی هنرمند رفاه و آسایش نداشته باشد و درگیرمشکلات خود باشد نمی توان انتظار دیگری ازهنرمند داشت،هنرمندان ابتدا باید از حق طبیعی مانند مسکن و اشتغال برخوردارباشند که با طرح تجمیع تمامی مراکزفرهنگی هنری درقالب یک موسسه irwood))که وظیفه و ماموریت آن رفاه و آسایش هنرمندان است این مشکلات قابل حل هستند.

وی درپایان سخنان خود گفت: متاسفانه هنرمندان از هر رشته در کشورمان مظلوم واقع شدند تا جایی که اگر از دید عموم خارج شوند فراموش می شوند بعد از اتفاقات و  حوادث مجددا مورد توجه قرار می گیرند و با تاسیس و تشکیل irwood نه تنها وارد عرصه سینمای جهانی خواهیم شد بلکه اداره و مدیریت آن توسط هنرمندان و  پیشکسوتان  هنر انجام می گیرد.حتی اساسنامه و نحوه تشکیل و تاثیر آن توسط هنرمندان انجام خواهد گرفت که ابتدا باید رفاه و  آسایش مهیا شود که در آرامش کامل irwood همچون خورشید در جهان  فرهنگ بتابد.اعتقادم این است که اگر هنرمندان حمایت نمایند قطعا در دولت 12 شاهد راه اندازی به قید فوریت با تخصيص بودجه و تكليف همكاری تمامی دولت خواهیم بود و می توانیم مشکلات این قشر زحمت کش و فرهیخته جامعه را حل کنیم.

 

ایرانمنش: بسیاری از متولیان هنر درعرصه مدیریتی از جزئیات تحت مدیریت شان ناآگاه و بی اطلاع هستند

رضا ایرانمنش بازیگربا سابقه سینمای دفاع مقدس نیز درادامه این نشست با انتقاد ازعدم نقش آفرینی دولت های گذشته و فعلی در بهبود معیشت هنرمندان کشورمان اظهار داشت: در دولت های گذشته و اکنون هنوز آن طوری که باید کرامت هنر و هنرمندی رعایت نمی شود درحالی که در تمام دنیا دولت ها به این امراهتمام جدی داشته و بعضاً برای بسط  دایره نفوذ خود در جامعه دست به دامان هنرمندان شان می شوند.

ایرانمنش تصریح کرد: امروز شاهد استقبال نسل جوان کشورمان از مقوله هنر هستیم و خوشبختانه مردم هم امروز به خصوص نسل جوان به هنر روی آورده بهتر و استقبال  بیشتری از عرصه های مختلف فرهنگی مانند، تئاتر، سینما  و ... دارند.

وی ادامه داد:امروز شاهداین هستیم که ازصدها شبکه ماهواره ای چیزی نصیب مردم ما نشده و به همین دلیل نسل جدید ما برای یافتن هنر نو ، تازه و نوین جامعه به سمت سینما و تئاتردر سطح ملی روی آورده اند، که باید دراین خصوص هم نسل جوان و هم نسل های مختلف هنری باید مورد حمایت دولت ها قرار گیرند. تا شاهد رشد و شکوفایی هنر کشورمان باشیم.  

ایرانمنش تاکید کرد: عدم به کارگیری هنرمندان متخصص در برنامه های هنری یکی از مهمترین دلایل افت هنر ما است و بسیاری از متولیان هنر در جامعه  و عرصه مدیریتی آن در سطوح مختلف از جزئیات تخصصی هنری که تحت مدیریت شان است، ناآگاه و بی اطلاع هستند واصلا مقوله هنر را نمی شناسند و این یک معضل اساسی امروز برای کشورمان است.

وی اضافه کرد: امروز پیشکسوتان و اصحاب هنرکه  روزگاری بر سر در سینماهای ما جای داشتند، یا خانه نشین شده اند و یا گوشه گیر و بیکار بوده و با مشکلات معیشتی بسیاری مواجهند و در 10 سال اخیر بسیاری از هنرمندان متعهد و متخصص واقعی ما نتوانسته اند کاری در خور شأن و مناسب ارائه نمایند و در عوض برخی افراد که برای تجارت و با تفکرات ناسالم و غیر متعهدانه  و غیر کارشناسانه در عرصه هنر ورود کرده اند، بسیاری کارها را در دست دارند.

بازیگر فیلم دکل عنوان داشت: هیچ مدیری درعرصه فرهنگ  و هنر و رسانه راهکار عملیاتی در خصوص بهبود وضعیت هنرو هنرمندان ارائه نکرده و متأسفانه برخی هنرمندان ما به عرصه سیاست گرایش یافته ولذا باید گفت رفتن به سمت احزاب و گروه های سیاسی معضل بسیار بزرگی برای جامعه هنرمندان است ولازم است در این راستا موضوع ساماندهی شده و در بدنه جامعه هنری مان روشن گری ایجاد شود.

وی با انتقاد از رئیس جمهور بابت عدم انتخاب یک هنرمند به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت فعلی، گفت: فکر می کردیم با روی کار آمدن دولت فعلی گزینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به یکی از هنرمندان متعهد  و مخلص می دهد که صاحب نظر بوده و در کارش متبحر است و چه کسی بهتر و گویاتر و شیواتر از یک هنرمند واقعی می تواند بیانگر دردهای این جامعه و ارائه دهنده راه حل های اساسی برای حل مشکلات هنرمندان باشد.

 

ایرانمنش یادآورشد: متأسفانه امروز شاهدیم برخی افراد که  درحوزه هنر نه سواد لازم را دارند و نه تجربه کافی دارند، در مسند متولی هنر قرار می گیرند وخط و خطوط غیر هنری- یی- به کار می دهند و عدم امنیت شغلی یکی ازمهم ترین دغدغه های هنرمندان ماست، رانندگان، نانوایان و بسیاری از آحاد جامعه از خدمات رفاهی مثل بیمه و تأمین آینده برخوردارند اما هنرمندان خوب ما هنوز کمترین این خدمات را دریافت نمی کنند.

وی راهکار برای برون رفت از مشکلات را انسجام بخشی و برنامه ریزی مدون برای جامعه هنری عنوان کرد و افزود: باید متخصصان متعهد و متخصص و دلسوزرا گردهم آورد و نظرات کارشناسانه و منطقی شان را جمع آوری و پس ار بررسی و امکان سنجی، اجرایی وعملیاتی کرد.

ایرانمنش درپایان این نشست گفت:عدم نهادینه کردن وفرهنگ سازی رفتارانضباطی شهری و ترافیکی امروزمشکلات بسیاری را برای کلان شهرهای ما آورده است و تا زمانی که برای نهادینه سازی فرهنگ شهرنشینی و تبیین رفتارهای مشخص مورد پسند جامعه برنامه ای نداشته باشیم قطعا مشکلات کنونی حل نشده و مشکلات به قوت خود باقی خواهند ماند. ضمن اینکه متاسفانه ارگان های مختلف مدام درطول این سال ها به جای حل مشکلات هنرمندان به یکدیگر پاس دادند و مشکلات حل نشدند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب