امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21110 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دکترمحمود واعظی اعلام کرد؛

قیم مردم در بایدها و نباید ها نیستیم/ 100 هزار شغل سال گذشته ایجاد کرده‌ایم / 5 رشته مرتبط با ICT بیشترین فارغ‌التحصیل دانشگاهی را دارند/ در 3.5 سال گذشته برای جلب اعتماد بخش خصوصی تلاش کردیم

خبرایران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 5 رشته مرتبط با ICT بیشترین فارغ‌التحصیل دانشگاهی را دارند، سال گذشته 100 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم و FTTX حلقه مفقوده شبکه ملی اطلاعات است که فقط شرکت مخابرات ایران و اپراتور فیبر نوری ایرانیان نت قادر به انجام آن هستند.
قیم مردم در بایدها و نباید ها نیستیم/ 100 هزار شغل سال گذشته ایجاد کرده‌ایم / 5 رشته مرتبط با ICT بیشترین فارغ‌التحصیل دانشگاهی را دارند/ در 3.5 سال گذشته برای جلب اعتماد بخش خصوصی تلاش کردیم

به گزارش خبرنگارخبرایران،مراسم افتتاح شبکه دسترسی برپایه فیبر نوری مخابرات (تانوما)صبح امروز4 اردیبهشت ماه 1396 با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول ریاست جمهوری، «دکترمحمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ،« برات قنبری »معاون برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «رسول سراییان» مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و اصحاب رسانه درمرکز مخابرات شهید فرد اسدی تهران برگزارودراین مراسم «دکترمحمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارداشت: در 2 دوره قبلی دولت نگاه به ICT نگاه تشریفاتی بود که در نتیجه این نگاه حتی بحث ادغام وزارت راه و شهرسازی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد که هیچگاه نفهمیده‌ام چرا دولت قبل ایده ادغام این 2 وزارتخانه را داشت.

دکترواعظی تصریح کرد: در 3.5 سال گذشته برای جلب اعتماد بخش خصوصی تلاش کردیم و بخش خصوصی را همکار خود دیدیم و اعتقاد داریم بخش خصوصی در کنار بخش دولتی باید فعالیت کند و در کنار یک ریال سرمایه‌گذاری دولتی، 3 تا 4 برابر سرمایه‌گذار بخش خصوصی وارد شود.

وی با اشاره به آماری از عملکرد دولت یازدهم در بخش ارتباطات خاطر نشان کرد: در مدت فعالیت این دولت ظرفیت شبکه انتقال نوری 11 برابر و ظرفیت پهنای باند 15 برابر شده و همچنین تا پایان دولت تمامی شهرها از نسل 3 موبایل برخوردار خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان داشت: حقوق شهروندی که از سوی دولت یازدهم پیگیری می‌شود بخش قابل توجهی در حوزه ICT دارد،طبق این حقوق شهروندی معتقدیم شبکه‌های اجتماعی باید برای استفاده مردم باز باشند و به غیر از آنچه که منافی عفت عمومی و غیر اخلاقی است و با آن مخالفیم نمی‌خواهیم قیم مردم باشیم چه چیزی را بدانند یا ندانند.

وی افزود: می‌بینیم کسانی که روزی خودشان مخالف شبکه‌های اجتماعی بودند و حالا در آنها سرمایه‌گذاری کردند خواستار بسته شدن شبکه‌های اجتماعی هستند اما  دولت این موارد را جزء حقوق شهروندی می‌داند و با بسته شدن آن مخالف است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: 5 رشته مرتبط با ICT بیشترین فارغ‌التحصیل دانشگاهی را دارند، سال گذشته 100 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم و FTTX حلقه مفقوده شبکه ملی اطلاعات است که فقط شرکت مخابرات ایران و اپراتور فیبر نوری ایرانیان نت قادر به انجام آن هستند. در این‌باره ایرانیان نت مشکل سرمایه دارد و در حال فراهم کردن سرمایه‌گذار خارجی برای آن هستیم و شرکت مخابرات پروژه را انجام داده است که در نهایت این پروژه تحول اساسی در سرعت پیشرفت شبکه ملی اطلاعات ایجاد خواهد کرد.

وی درپایان گفت: در آستانه انتخابات کسی که خود زمانی وزیر این وزارتخانه بوده و شبکه ملی اطلاعات را انجام نداده اکنون می‌گوید فکر نمی‌کنم بیشتر از 10 درصد این شبکه راه‌اندازی شده باشد اما جای خوشحالی است که همین فرد حداقل راه‌اندازی این شبکه را حتی به میزان 10 درصد قبول دارد.

بنابراین گزارش، شبکه دسترسی فیبر نوری (FTTH) با نام تجاری تانوما در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه و کرج آغاز به کار کرده و هم‌اکنون بیش از ۱۳۰ میلیون خانه در سراسر جهان از فناوری FTTH بهره‌ می‌برند و تعداد مشترکان این سرویس تا پایان سال ۲۰۱۶ در دنیا به ۸۸۴ میلیون نفر رسیده است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب