امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2113 تاریخ انتشار: شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

دولت با سعه صدر با عناصر خیرخواه و بدخواه برخورد می کند/عده ای برای بازداشتن دولت از وظایف خود تلاش می کنند

علی جنتی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه باید تحمل خود را برای پذیرش سخنان دیگران بالا ببریم، گفت: دولت با سعه صدر با عناصر خیرخواه و بدخواه برخورد می کند.
دولت با سعه صدر با عناصر خیرخواه و بدخواه برخورد می کند/عده ای برای بازداشتن دولت از وظایف خود تلاش می کنند

به گزارش خبر ایران ایران، علی جنتی روز شنبه در حاشیه همایش دو روزه روابط عمومی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جریان های مخالف دولت تلاش دارند مانع تحقق وعده های دولت یازدهم شوند ، چشم انداز آینده شما در این خصوص چیست؟ افزود: دولت برنامه هایی را که در پیش دارد با جدیت و پشتکار دنبال می کند.

وی تصریح کرد: در جامعه سلایق مختلفی وجود دارد و ابراز سلیقه برخی از روی مصلحت جویی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: عناصری هم هستند که خیلی از وجود دولت و روی کار آمدن آن راضی نیستند و تلاش می کنند با تحریف و شایعه سازی چوب لای چرخ بگذارند بنابر این دولت با سعه صدر با عناصر خیرخواه و بدخواه برخورد می کند.

جنتی با اشاره به اینکه یکی از شعارهای دولت پذیرش نقد دیگران چه سازنده و چه غیرسازنده است، تاکید کرد: باید تحمل خود را برای پذیرش سخنان دیگران بالا ببریم تا بتوانیم کشور را اداره کنیم و یکی از ابزارهای مدیریت سعه صدر است.



** سخنان حاتمی کیا یک سلیقه است

وی در مورد اظهارات اخیر حاتمی کیا در پاسخ به پرسشی گفت: تا به حال سخنان وی را مستقیم نشنیده ام ایشان ابراز نظر کردند که کار باید به اهالی فرهنگ سپرده شود اعتقاد من نیز هم بر این بوده و برنامه ها نیز به همین نحو پیش رفته است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه در معاونت های این وزارتخانه کسانی که فعالیت می کنند اهل تخصص و فرهنگ هستند، افزود: آنها صاحب تجربه های فراوان هستند و سخنان حاتمی کیا هم یک سلیقه است و ابراز سلیقه اشکالی ندارد.



** تلاش عده ای برای بازداشتن دولت از وظایف خود

جنتی در پاسخ به سوال دیگری که عده ای از آغاز دولت به دنبال بهانه گیری هستند و این عده تلاش دارند آستانه تحمل هنرمندان و نخبگان را پایین آورند، نیز اظهار کرد: برخی تلاش می کنند با طرح مسایل انحرافی دولت را از وظیفه اصلی باز دارند باید کاملا مواظب باشیم که در دام این بحث ها نیافتیم ، ارتباط با نخبگان و مردم را تقویت کنیم و در نهایت این مردم هستند که قضاوت می کنند.

وزیر ارشاد در مورد توقیف روزنامه آسمان و ورود قوه قضاییه در این مورد گفت: قوه قضاییه قوه مستقلی است و طبق نظر خود عمل می کند باید دلایل را از آنها پرسید.



** امکانات فرهنگی و هنری اولویت وزارت ارشاد

جنتی در مورد اولویت این وزارتخانه در حوزه مطبوعات در سال آینده نیز تصریح کرد: سوالی کلی است اما یکی از مسایلی که در برنامه من به مجلس ارایه کرده ام و باید پی گیری شود بحث عدالت فرهنگی و توزیع امکانات در سراسر کشور به وی‍ژه مناطق محروم است.

وی با بیان اینکه در اختیار گذاشتن امکانات فرهنگی و هنری برای همه استعدادها در سراسر کشور از برنامه های وزارت ارشاد در دولت یازدهم است، اقتصاد فرهنگ و هنر را موضوع جدی قابل پی گیری دیگر دانست.

وزیر ارشاد تصریح کرد که ما باید بتوانیم فرهنگ و هنر را به نحوی سامان دهیم که نقش عظیمی در تولید ناخالص ملی داشته باشد.



** سهم پایین فرهنگ در تولید ناخالص ملی

جنتی یادآورشد: سهم فرهنگ در تولید ناخالص ملی و اقتصاد کشور پایین است که باید آن را افزایش داد به طوری که همه کسانی که در این حوزه وارد می شوند باید روی پای خود بایستند و برای کشور ثروت ایجاد کنند.

وی افزود: در حوزه مطبوعات نیز با اعتقاد به اینکه قانون اساسی و قانون مطبوعات تاکید دارند که مطبوعات در بیان مطالب آزادند مگر در مواردی که در قانون معین شده و به عنوان تخلف محسوب می شود، باید از این آزادی پاسداری کنیم که جز افتخارات کشور است.
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب