امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21154 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

شماره‌ ارديبهشت‌ماه مجله‌ داستان همشهري منتشر شد

خبرایران:شماره‌ ارديبهشت‌ماه مجله‌ داستان به‌مناسبت نمايشگاه كتاب حال‌وهواي كتابخواني دارد و دو روايت بخش روايت‌هاي داستاني به همين موضوع مي‌پردازد.
شماره‌ ارديبهشت‌ماه مجله‌ داستان همشهري منتشر شد

«خرید به سبک شرقی» بخشی از سفرنامه‌ی کریستین سن (مورخ دانماركي) است به ايران و روايت او از خريد نسخه‌هاي فارسي براي كتابخانه‌هاي كشورش. ديگر مطلب جذاب اين بخش، مكاتباتي است پيرامون فروش نسخه جعلي قابوس‌نامه به موزه سين‌سيناتي آمريكا در سال 1332 كه براي اولين بار چاپ و منتشر مي‌شود. همينطور در بخش درباره زندگي علي غبيشاوي تجربه‌ي اولين بازديدش از نمايشگاه كتاب تهران را روايت كرده است.

در همين بخش و به‌مناسبت ارديبهشت تئاتر ايران، ناهيد طباطبايي با كنار هم چيدن خاطراتي از گذشته تا امروز، از بازيگر و كارگردان تازه‌درگذشته جعفر والي مي‌گويد. از ديگر مطالب بخش درباره زندگي روايت خواندني ايتالو كالوينو است از سير زندگي موسيليني كه نويسنده با مرور تصويرهاي ثبت‌شده از اين ديكتاتور، نيم‌نگاهي به تاريخ آن‌ دوره ايتاليا دارد. 

در بخش داستان نيز، شش داستان از نويسندگاني چون علي موذني، فريده فرجام، سيامك گلشيري، الكساندر همن، مارك بژانفسكي و برونو شولتس منتشر شده است. از ديگر مطالب اين شماره روايت يك قاضي و بازپرس ويژه‌ي قتل است و خاطرات شغلي‌ او كه مستند شده. از ديگر روايت‌هاي مستند، روايت تصويري ساسان مويدي است از ماسوله‌ي سال‌هاي شصت.

به‌غير از اين‌ها، داستان‌ها و روایت‌هایی از كامبيز درم‌بخش، اصغر عبداللهي، ريچارد فورد، هيلاري منتل و ... در اين شماره منتشر شده است. هفتادوششمين شماره‌ي ماهنامه داستان همشهری در262 صفحه با قیمت 7000 تومان، از اوايل ارديبهشت در روزنامه‌فروشی‌ها وکتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس مخاطبان است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب