امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2119 تاریخ انتشار: شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۹:۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در آستانه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای؛

جشنواره فیلم های 100 ثانیه ای نباید یک سال در میان برگزار شود

خبرایران: شفیعی پور یكی از كارگردانان حاضر در جشنواره فیلم های 100 ثانیه ای گفت: این جشنواره باید هر سال برگزار شود و خلا برگزاری یك سال در میان نباید برای این رقابت وجود داشته باشد.
جشنواره فیلم های 100 ثانیه ای نباید یک سال در میان برگزار شود

به گزارش خبر ایران از  پایگاه خبری حوزه هنری ساره شفیعی پور كارگردان انیمیشن «دختر و درخت» درباره موضوع این اثر گفت: مقاومت و جهان عاری از جنگ موضوع این انیمیشن بود كه با تكنیك دو بعدی كامپیوتری در مدت زمان 110 ثانیه ساخته شده است.
وی با بیان اینكه سابقه 10 ساله فعالیت در زمینه انیمیشن را دارد، افزود: اولین فیلم حرفه ای خود را به عنوان كارگردان برای پایان نامه دانشگاه خود به صورت مستقل ساختم.
شفیعی پور در پاسخ به این سوال كه چرا فیلم های كوتاه در قیاس با فیلم های بلند جدی گرفته نمی شوند، بیان داشت: كانال های جهانی بخشی را به پخش فیلم های 100 ثانیه ای یا كوتاه اختصاص می دهند  در صورتی كه این مورد در كشور ما لحاظ نمی شود. من به عنوان كارگردان سازنده فیلم كوتاه علاقمند هستم مخاطب اثرم را ببیند و نظر خود را ارائه دهد.
این كارگردان خاطر نشان كرد: انیمیشن كوتاه به دلیل وجود چنین بخشی در صدا و سیما با مخاطب روبرو است اما با این حال در جشنواره فیلم فجر بخش كوتاه انیمیشن حذف شد كه آن نیز با اعتراض فراوانی روبرو گردید اما می بینیم كه اتفاقی رخ نداد.
كارگردان انیمیشن «دختر و درخت»، جشنواره فیلم 100 را باعث دیده شدن كار هنرمندان دانست و گفت: اگر مانند جشنواره 100 ، شرایط برگزاری 10 جشنواره این چنینی باشد باز هم پتانسیل برای حضور هنرمندان وجود دارد. این جشنواره باعث ایجاد انگیزه به هنرمندان تازه كار می شود.
وی جشنواره فیلم های 100 ثانیه ای را عاری از نكات منفی معرفی كرد و گفت: این جشنواره باید هر سال برگزار شود و خلا برگزاری یك سال در میان نباید برای این رقابت وجود داشته باشد.
یادآور می شود نهمین جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای از 7 تا 9 اسفندماه در پردیس سینما آزادی ، حوزه هنری و 10 استان كشور برگزار می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب