امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21194 تاریخ انتشار: جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۸:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

روحانی و جهانگیری پیروز اولین مناظره انتخابانی

خبرایران: اولین مناظره زنده تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری با موفقیت نسبی روحانی و جهانگیری پایان یافت .
روحانی و جهانگیری پیروز اولین مناظره انتخابانی

به گزارش خبرایران، پس از برگزاری اولین مناظره و مطرح شدن دیدگاه های نامزدهای انتخابات همان گونه که پیش بینی می شد، برغم رعایت ادب و اخلاق حرفه ای از سوی نامزدها متاسفانه قالیباف با حمله به دولت و زیر پا گذاشتن شئونات اسلامی وارد حریم شخصی نامزدها شد و از آمدن جهانگیری به صحنه رقابت ها ابراز تعجب و تاسف کرد. جالب است این نامزد انتخابات به جای مطرح کردن برنامه ها و سیاست های خود دولت را متهم به رانت خواری و دولت ۴ درصدی کرد که از اقشار مرفه جامعه حمایت می کند .

در ادامه مناظره روحانی و جهانگیری با پاسخ به اتهامات قالیباف، پیشبرد اهداف دولت را با ضرب زور و قوه قهریه مجاز ندانستند و از قالیباف خواستند که با رعایت حریم اخلاق صرفا به طرح برنامه های خود بپردازد. شهردار تهران که به هر ابزاری قصد نشستن بر کرسی ریاست جمهوری را دارد، به گفته روحانی با دروغ و تهمت زدن به دولت درصدد جلب حمایت مردم برآمد که پاسخ های لازم از طرف روحانی و جهانگیری ارائه شد.

قالیباف روحانی را به دریافت حمایت های مالی از “ب.ز” متهم فساد مالی متهم کرد که روحانی آنها را تکذیب و این نامزد انتخابات را به رعایت اصول اخلاقی دعوت کرد. در نهایت برگزاری اولین مناظره نشان داد که برخی از نامزدها با هر حربه ای قصد جلب آرای مردم را دارند و پایبند به شئونات اخلاقی نیستند، درست مانند انتخابات سال ۸۴ که در مناظره های معروف شاهد رخداد چنین مساله ای از سوی احمدی نژاد بودیم .

از سوی دیگر سایر نامزدهای این مناظره مانند ابراهیم رئیسی آن طور که شایسته بود، ظاهر نشد و در عوض بر خلاف پیش بینی ها، هاشمی طبا و میرسلیم فراتر از انتظارات نشان دادند.

با توجه به نکات ذکر شده به نظر می رسد افکار عمومی به اندازه کافی تفاوت سره را از ناسره تشخیص دادند.به گفته کارشناسان پیروز اولین مناظره این انتخابات شخص روحانی و جهانگیری بودند که حملات غیر منطقی قالیباف را به ضد خودش تبدیل کرده و تک او را با پاتک مناسب پاسخ دادند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب