امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21245 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰:۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سعید کریمیان مدیر شبکه های جم تی وی ترور شد

خبرایران: برخی منابع خبری می گویند: سعید کریمیان مدیر گروه جم تی وی ساعتی قبل در دفتر کار خود در ترکیه با گلوله ترور شد.
سعید کریمیان مدیر شبکه های جم تی وی ترور شد

برخی منابع خبری می گویند: سعید کریمیان مدیر گروه جم تی وی ساعتی قبل در دفتر کار خود در ترکیه با گلوله ترور شد.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این ترور را بر عهده نگرفته است.

سعید کریمیان در سال 1348 در شهر مرزی قائن در استان خراسان جنوبی به دنیا آمد. او تحصیلات خود را تا سطح دیپلم و تا زمان آغاز جنگ در همان شهر گذراند. از آنجایی که پدرش از اعضای گروهک منافقین بود در اواخر جنگ و نزدیک عملیات مرصاد به همراه خانواده‌اش به پادگان اشرف انتقال یافت.

بعد از کشته شدن پدرش در عملیات مرصاد به همراه مادرش در سال 1375 با حمایت‌ها و پشتیبانی عموی خود به سوئیس منتقل و در آنجا پناهنده شد. وی که در پادگان اشرف آشنایی اجمالی با زبان‌های خارجی پیدا کرده بود در رشته دانشگاهی معماری دانشگاه بازل این کشور در مقطع کارشناسی به تحصیل خود ادامه داد.

به دلیل مشکلات مالی مجبور به ترک تحصیل شد و در سال 1377 سراغ برادرش هادی کریمیان رفت که در رادیو صدای ایران (اولین رادیوی 24ساعته فارسی زبان که به منظور مبارزه با نظام جمهوری اسلامی ایران در آمریکا تأسیس شد) فعالیت داشت.

سابقه سیاسی خانواده کریمیان برای مسوولان رادیو صدای ایران ایده‌آل بود به همین دلیل مطالب و مقالات سعید کریمیان مورد توجه گردانندگان این رادیو قرار گرفت. وی بعد از یک سال و 9 ماه فعالیت در این رادیو و بهبود وضعیت اقتصادی‌اش با رؤیا رضایی که از یکی از سران گروهک منافقین طلاق گرفته بود ازدواج کرد. پس از کساد شدن فعالیت رادیو صدای ایران، سعید کریمیان به سیمای آزادی (تلویزیون 24ساعته گروهک منافقین) پیوست. از سال 85 هم درصدد تأسیس شبکه جم برآمد وحالا با بیش از 20 کانال روی ماهواره و پخش برنامه به چهار زبان، فارسی، ترکی، عربی و کردی، توانسته مخاطب حداکثری و با هر سن و علاقه و زبان و نژاد را پوشش دهد. هر چند شبکه‌های جم‌تی‌وی به لحاظ محتوایی با یکدیگر همپوشانی قابل توجهی دارند، اما تکثر آنها موجب تحیر مخاطب و انتخاب پوشالی آن می‌شود.

 

اطلاعات تکمیلی بزودی…

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب