امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21252 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه نیرو و گروه مپنا

خبرایران:پژوهشگاه نيرو و گروه مپنا يک تفاهم نامه و يک موافقنامه ايجاد زمينه هاي تکنولوژيک و حمايت مالي لازم براي طراحي و ساخت توربين گازي نيروگاهي کلاس F و توسعه فناوري، طراحي، ساخت و آزمون عملکرد توربين گاز MGT-75 همکاري امضا کردند.
امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه نیرو و گروه مپنا

به گزارش خبرایران ، پژوهشگاه نيرو و گروه مپنا با حضور «ستار محمودي» قائم مقام وزير نيرو و «علي اکبر مهاجري» معاون تحقيقات و منابع انساني وزير نيرو شامگاه ديروز (شنبه) يک تفاهم‌نامه و يک موافقنامه همکاري امضا کردند.

موضوع تفاهم‌نامه بين دو گروه مپنا و پژوهشگاه نيرو برنامه‌ريزي، ايجاد زمينه هاي تکنولوژيک و حمايت مالي لازم براي طراحي و ساخت توربين گازي نيروگاهي کلاس F در يک برنامه 5 ساله تا سال 1400 شمسي ذکر شده است.

همچنين در موضوع اين تفاهم نامه به ايجاد کميته هاي مشترک براي نظارت بر پيشرفت طراحي و ساخت اجزاء و محصول کامل و اختصاص بودجه و البته توسعه فناوري هاي لازم با افق 1410 شمسي براي تداوم مسير طراحي و ساخت به محصولات کلاس هاي بالاتر اشاره شده است.

همچنين در اين نشست يک موافقتنامه همکاري مشترک بين پژوهشگاه نيرو و شرکت مهندسي و ساخت توربين مپنا  با هدف توسعه فناوري، طراحي، ساخت و آزمون عملکرد توربين گاز MGT-75 امضا شد.

هدف از امضاي اين موافقتنامه شناسايي، انتقال و بومي سازي فناوري هاي نوين در حوزه توربين هاي گازي کلاس F و بالاتر، توليد محصول MGT-75 داراي مزيت رقابتي از نظر اقتصادي و زيست محيطي با راندمان 38.8 درصد تا 39.1 درصد و توان نامي 210 تا 235 مگاوات ذکر شده است.

همچنين از اهداف ديگر اشاره شده در اين موافقتنامه مي توان به جايگزيني محصول MGT-75 با توربين خانواده V94.2 کلاس  E و صدور خدمات فني و مهندسي محصول MGT-75 اشاره کرد.

براساس اين گزارش، در اين موافقت نامه ميزان سرمايه گذاري طرفين جهت اجراي پروژه به طور مساوي و برابر با 50 درصد ذکر شده است.

در مورد مدت زمان اعتبار اين موافقت نامه نيز اشاره شده که به مدت 15 سال است که 5 سال اول براي تحقيق و توسعه و 10 سال باقيمانده براي فروش و تجاري سازي محصول خواهد بود.

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب