امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21255 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر محمد مهدی آخوندی درنشست خبری اعلام کرد؛

سی‌ام اردیبهشت‌ماه کمپین حمایت از زوجین نابارور برگزارمی شود/ تشخیص و درمان به‌ موقع ناباروری بسیار حائز اهمیت است/ازحدود ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار زوج در کشور 3.5 میلیون نفر زوج‌های نابارور هستند

خبرایران:رئیس انجمن جنین ‌شناسی ایران گفت: سی‌ام اردیبهشت‌ماه مصادف با روز ملی جمعیت است، به همین مناسبت انجمن ملی جنین‌شناسی و بیولوژی تولید مثل در نظر دارد در هفته پایانی اردیبهشت‌ماه کمپین حمایت از زوجین نابارور را برگزار کند.
سی‌ام اردیبهشت‌ماه کمپین حمایت از زوجین نابارور برگزارمی شود/ تشخیص و درمان به‌ موقع ناباروری بسیار حائز اهمیت است/ازحدود ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار زوج در کشور 3.5 میلیون نفر زوج‌های نابارور هستند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری کمپین حمایت از زوجین نابارور، صبح امروز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه 1396 با حضور«دکتر محمد مهدی آخوندی» رئیس انجمن جنین ‌شناسی و رئیس کمپین حمایت از زوجین نابارور،«دکتر سعیدرضا غفاری» متخصص ژنتیک پزشکی، «دکتر معرفت غفاری نوین» دکترای تخصصی بیولوژی تولید مثل، «دکتر منصوره موحدین» دکترای تخصصی علوم تشریحی و اصحاب رسانه در سالن جلسات انجمن جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران برگزارودراین نشست خبری «دکتر محمد مهدی آخوندی» رئیس انجمن جنین ‌شناسی و رئیس کمپین حمایت از زوجین ناباروراظهارداشت: مردم ما متأسفانه در اکثر مواقع زمانی که متوجه مشکل ناباروری می‌شوند، نمی‌دانند به کجا مراجعه کنند، در حالی که با مراجعه این افراد به مراکز درمان ناباروری بسیار مؤثر بوده و سبب می‌شود زمان طلایی درمان را از دست ندهند.

رئیس کمپین حمایت از زوجین نابارورتصریح کرد: تشخیص و درمان به‌ موقع ناباروری بسیار حائز اهمیت است، مشکلات مربوط به غدد، ژنتیک، عوامل محیطی و روانی نیز در بروز ناباروری سهیم است، لذا زوجین نابارور به جای اینکه به پزشک در مطب مراجعه کنند، باید به مراکز ناباروری توجه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد :بر اساس آخرین سرشماری‌های انجام‌ گرفته حدود ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار زوج در کشور داریم که وزارت بهداشت اعلام کرده حدود ۳٫۵ میلیون نفر از آنها، زوج‌های نابارور هستند. همچنین در سال گذشته ۵۰ هزار سیکل درمان ناباروری صورت گرفت.

دکتر آخوندی، ادامه داد: در مراکز دولتی و خصوصی به صورت میانگین حدود ۶ میلیون تومان هزینه برای هر بار درمان نیاز است، البته فرد سه تا چهار بار شاید لازم باشد که برای درمان جهت فرزنددار شدن اقدام کنند.

وی بیان داشت: نسبت به کشورهای اروپایی و منطقه که حدود ۱۵ هزار دلار برای هر بار درمان نیاز است، به طورکلی درمان ناباروری در کشور کمتر است.

رئیس کمپین حمایت از زوجین نابارور، به برگزاری کمپین حمایت از زوجین نابارور اشاره کرد و گفت: سی‌ام اردیبهشت‌ماه مصادف با روز ملی جمعیت است، به همین مناسبت انجمن ملی جنین‌شناسی و بیولوژی تولید مثل در نظر دارد در هفته پایانی اردیبهشت‌ماه کمپین حمایت از زوجین نابارور را برگزار کند.

دکتر آخوندی گفت: بر همین اساس مشاوره و تشخیص اولیه ناباروری در برخی از مراکز همچون پژوهشگاه رویان، هلال ایران، بیمارستان بهمن، بیمارستان ام‌لیلا، مرکز درمانی رویش کرج، بیمارستان مادر تبریز، بیمارستان بعثت سنندج، بیمارستان شفا در خرم‌آباد، مرکز تحقیقات امید رویانیان در اراک، مرکز ناباروری حضرت مریم در ساری، دانشگاه علوم پزشکی همدان، مرکز ناباروری ارمغان مشهد و مرکز درمان ناباروری ایران در رشت، رایگان است.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این کمپین اطلاع‌رسانی به  عموم زوجین در ارتباط با تشخیص و علل ناباروری، سلامت باروری، پیشگیری از عوامل خطر باروری، روش‌های متنوع باروری، تأثیر مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی بر ناباروری و روش‌های درمان نوین ناباروری است.

رئیس انجمن جنین ‌شناسی، در پایان سخنان خود گفت: در سال‌های گذشته اکثر مواقع همه زن را عامل ناباروری دانسته و در این زمینه از مردان غفلت داشتند و امروزه در کشور مشخص شده بیش از ۵۰ درصد ناباروری‌ها و یا گاهی تا ۶۰ درصد مشکل ناباروری از مردان است، در حالی که این آمار در جهان به یک اندازه و حدود ۴۰ درصد است و ۲۰ درصد دیگر علل نامشخص دارد.

 

دکترغفاری نوین: دانشگاه‌ها بودجه تجهیزات درمان ناباروری را هزینه کردند

دکتر معرفت غفاری نوین، دکترای تخصصی بیولوژی تولید مثل، در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: حمایت از زوج‌های نابارور مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته و تجهیز مراکز دولتی و آموزشی در حوزه ناباروری نیز مدنظر قرار گرفته ، ولی به دلیل برخی از مشکلات برنامه‌های دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت به صورت کامل اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه حمایت اصولی از زوج‌های ناباروری از طریق پوشش بیمه‌ای پایه خدمات ناباروری و ارائه وام‌هایی از طریق صندوق‌ها با بهره پایین است، گفت: تأخیر در درمان نقش منفی در بروز ناباروری بیشتر دارد، لذا حمایت همه‌جانبه از زوج‌های نابارور امری ضروری است.

این دکترای تخصصی بیولوژی تولیدمثل، با اشاره به اینکه عمده داروهای ناباروری تحت پوشش بیمه است و آزمایشات و تشخیص ناباروری نیز توسط برخی از سازمان‌های بیمه‌گر حمایت می‌شود، گفت‌: ولی در موضوع هزینه درمان سازمان‌های بیمه‌گر باید پای کار آیند.

دکتر غفاری نوین ادامه داد: در سال‌های گذشته تجهیزات درمان ناباروری قدیمی بوده، لذا دولت و وزارت بهداشت برنامه‌ریزی کرد که هیأت امنای ارزی تجهیزات لازم را در اختیار مراکز مربوطه قرار دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هیأت امنای ارزی درواقع تسهیلات جهت خرید تجهیزات را فراهم می‌کنند ولی زمانی که وزارت بهداشت بودجه را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی گذاشت، بسیاری از این دانشگاه‌ها بودجه را صرف مسائلی همچون پرداخت حقوق‌ها کردند.

این دکترای تخصصی بیولوژی تولید مثل، در پایان سخنان خود، با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها بودجه تجهیزات درمان ناباروری را هزینه کردند، اظهار داشت: باید بسترهای لازم به صورت کامل جهت حمایت از زوج‌های نابارور فراهم شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب