امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21259 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

فراخوان ششمین جشنواره جهانی‌ فيلم پارسی‌ منتشر شد

خبرایران : ششمین جشنواره جهانی فیلم پارسی شهریورماه امسال به دبیری امین پلنگی در استرالیا برگزار می‌شود.
فراخوان ششمین جشنواره جهانی‌ فيلم پارسی‌ منتشر شد

به گزارشخبرایران از روابط عمومی این جشنواره، فراخوان ششمین جشنواره جهانی فیلم پارسی منتشر شد. در این فراخوان شرایط حضور در این رویداد و نحوه ارسال اثر ذکر شده است. در معرفی این رویداد در فراخوان جشنواره آمده: «جشنواره جهانی فیلم پارسی‌، رویدادی فرهنگی در حوزه سینما است که هدف از برگزاری آن نمایش آثاری متنوع از جوامع فارسی زبان در سراسر دنیا است.  اصطلاح پرشین اغلب تداعی‌گر امپراطوری ایران باستان و یا آن چیزی است که ایرانیان اغلب هویت خود را بدان منتسب می‌کنند. این اصطلاح همچنین معرف زبان مشترک اغلب مردمانی است که در ایران، افغانستان و تاجیکستان زندگی می‌کنند. با این وجود کاربرد این اصطلاح در حوزه این جشنواره محدود به این موارد نمی‌شود و کلیه جلوه های متنوع فرهنگی، اجتماعی، قومی و زبانی در سه کشور ایران، افغانستان و تاجیکستان را دربر می‌گیرد.

این جشنواره اولین رویداد سینمایی و اساساً فرهنگی در دنیا است که هدفش به نمایش گذاشتن آثار سینمایی از جوامع فارسی زبان افغانستان، ایران، تاجیکستان در استرالیاست جشنواره ای برای پاسداشت شباهت، تنوع و همچنین پیچیدگیهای فرهنگی این جوامع برای مخاطب فارسی زبان و استرالیایی.  در این راستا، این جشنواره  در پی آن است تا پیشتاز در اصلاح نگرشهای ناقص و برداشت های نادرست در خصوص این فرهنگها در استرالیا باشد. از این رو تلاش می‌کند ضمن گشودن باب گفتگو میان جوامع فارسی زبان، فضایی مناسب برای شنیدن و حمایت از ایده های نو ایجاد کند. از این رو، علاوه بر نمایش فیلم، نشستهایی با حضور متخصصان سینما  و همچنین جلساتی با حضور فیلمسازانی از سراسر دنیا برگزار خواهد کرد. جلساتی که فرصتی یگانه برای برقراری تعاملات فرهنگی میان فیلمسازان و متخصصان چه در داخل و چه خارج از سرزمین مادری، با مخاطبان استرالیایی خواهد بود. ششمین جشنواره‌ی جهانی فیلم‌ پارسی استرالیا از تمام فیلم‌سازان و مستندسازان فارسی زبان جهان دعوت می‌کند که فیلم‌های داستانی، کوتاه و مستند خود را برای شرکت در بخش مسابقه‌ جشنواره ارسال کنند. «غزال طلائی» ششمین جشنواره جهانی فیلم‌ پارسی استرالیا در مراسم اختتاميه توسط هیات داوران به برگزیدگان تقدیم خواهد شد.»

شرایط حضور در ششمین جشنواره جهانی فیلم پارسی به این شرح است:

نسخه قابل قبول

دی سی پی، فایل اَپِل پرورِز ۴۴۴۴ با زیرنویس انگلیسی

فیلم‌های قابل قبول

فیلم‌های بلند با حداقل زمان ۷۵ دقیقه، فیلم‌های کوتاه با حداکثر زمان ۱۵ دقیقه

کلیه متقاضیان می‌بایست فرم شرکت در جشنواره را تکمیل نمایند: فرم ثبت نام و ارسال فیلم

در صورتی که آثار ایرانی پیش از این، به هر عنوان، در استرالیا به نمایش در آمده باشند، امکان حضور در بخش های رسمی جشنواره را نخواهند داشت.

نسخه قابل قبول جهت بررسی لینک قابل دانلود است.

در صورت انتخاب فیلم، صاحب اثر فرصت انصراف نخواهد داشت.

ششمین جشنواره جهانی‌ فیلم پارسی‌ به دبیری امین پلنگی شهریورماه امسال در استرالیا برگزار خواهد شد. علاقه مندان می‌توانند برای ارسال فیلم و آگاهی‌ از شرایط پذیرش فیلم به سایت این جشنواره  persianfilmfestival.com مراجعه کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب