امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2126 تاریخ انتشار: شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با موضوع استکبار ستیزی مردم تنگستان؛

بازی رایانه‌ای «فریاد آزادی» بزودی وارد بازار گیم می‌شود

خبرایران :بازی رایانه‌ای"فریادآزادی" از تولیدات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مرحله نهایی ساخت قرار گرفت.
بازی رایانه‌ای «فریاد آزادی» بزودی وارد بازار گیم می‌شود

به گزاش خبرایران از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای،" بهزاد خرسند" مدیر پروژه تولید بازی فریادآزادی با یاد آوری اینکه بازی برای گروه سنی +15 طراحی شده است، افزود: این  بازی در دو نوع اکشن و مخفی کاری به سبک  FPS یا (تیراندازی اول شخص) و با موضوع سلحشوری و استکبار ستیزی مردم جنوب  و  مبارزه  اهالی تنگستان با مهاجمان انگلیسی  ساخته شده است.

وی هوش مصنوعی بازی فریاد ازادی  را منحصر به فرد معرفی کرد وگفت: انیمیشن بازی از سیستم(Motion Capture) موشن کپچر استفاده شده و صدا گذاری بازی را عوامل دوبلورهای مطرح ایران به سرپرستی خیاط انجام داده اند.

خرسند به موسیقی بازی فریاد آزادی اشاره کرد و توضیح داد: موسیقی این  بازی تلفیقی از موسیقی مدرن و محلی بوشهراست. 

مدیر پروژه تولید بازی رایانه ای فریاد آزادی ادامه داد: این بازی به نوسیندگی احسان ابراهیم زاده، حمید برقانی کارگردان هنری و حسام افشار مدیر فنی تولید در شرکت پردازش افزارپژواک با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای ساخته شده است.

خرسند با یادآوری اینکه فضای بازی در قالب 10 مرحله  طراحی شده است، گفت: نکته قابل توجه در  بازی فریاد آزادی بحث تاریخی و استفاده از تصاویر در مناطق  مختلف جنوب مانند روستا ها، نخلستان های بوشهر و سبک معماری جنوب ایران است.

وی ادامه داد : برای طراحی فضای مناسب، بازی از مناطق جنوبی، کار گروهی برای عکسبرداری از جنگل،دریا ،روستا ها، سواحل و موزه بوشهر اعزام شدند و در نتیجه توانستیم فضای انیمیشنی از سبک شهر ی در آن زمان را به تصویر بکشیم.

 خرسند افزود: داستان و شخصیت بازی فریاد آزادی بر گرفته از کتاب های تاریخی موجود از در دوره زمانی 1290  شمسی بوده و همچنین مجموعه تلویزیونی دلیران تنگستان در داستان پردازی بازی کمک خوبی برای ما بود.

تولید کننده بازی رایانه ای فریاد آزادی ادامه داد:  بخشی از تاریخ معاصر ایران و شرح رشادت های مردم جنوب کشور در مبارزه با استعمار انگلیس از اهداف تولید این بازی ملی به شمار می رود.

خرسند به داستان بازی فریاد آزادی اشاره کرد و گفت:"رییسعلی دلواری" رهبر قیام مبارزان تنگستانی علیه نیروهای اشغالگر و متجاوز انگلیسی در اواخر قرن گذشته بود، نظامیان انگلیسی در 17 مرداد 1294  شمسی و پیش  از جنگ جهانی اول بوشهر را اشغال کردند و پس از آن  با چندین ناو جنگی و صدها سرباز هندی و انگلیسی به منطقه تنگستان یورش بردند،مردم مبارز جنوب ایران طی دو قرن اخیر بارها با استعمارگران درگیر شده‌اند، اما قیام "رییسعلی دلواری"‌ در خلال جنگ جهانی اول نقطه عطفی در مبارزات مردم جنوب به شمار می‌رود.

وی به شخصیت  رییسعلی  در بازی رایانه ای فریاد آزادی  به عنوان فرمانده بازی اشاره کردو افزود: بازیکن به دلیل شخصیت مهم تاریخی که رییسعلی دارد نمی تواند با او  وارد بازی شود و تنها با خالو  و خسرو که از یاران رییسعلی  هستند در مراحل مختلف بسته به داستان، بازی می کنند.

خرسند، شخصیت خالو را  فردی میان سال و با تجربه در بازی معرفی کرد و در ادامه به شخصیت خسرو که جوانی 25ساله بود اشاره کرد و گفت: شخصیت خسرو بر گرفته از ذهنیت بازی ساز بوده است.

مدیر پروژه بازی رایانه ای فریاد آزادی به مرحله تولید  این بازی اشاره کرد و افزود:  این  بازی در مرحله تست نهایی قرار دارد و به زودی وارد بازار گیم می شود.

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب