امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21282 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱:۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

واكنش ستاد مبارزه با مواد مخدر به اظهارات يكي از نامزدهاي دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

مبارزه با مواد مخدر توانسته امروز دغدغه‌ ساختار حاكميتي در سطح ملي ، منطقه‌ای و محلی تبدیل شود

خبرایران: سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر به اظهارات یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد و گفت: طبق قانون مبارزه با مواد مخدر، رئیس جمهور مي‌تواند براي اداره جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر فردی را به عنوان نماينده از جانب خود انتخاب نمايد.
مبارزه با مواد مخدر توانسته امروز دغدغه‌ ساختار حاكميتي در سطح ملي ، منطقه‌ای و محلی  تبدیل شود

به گزارش خبرایران از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ دكتر پرويز افشار در اين رابطه گفت: یکی از نامزدهای محترم ریاست جمهوری در برنامه تبلیغاتی خود در شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران، بر عدم حضور رييس جمهور در پاره‌اي از جلسات شوراها و ستادها از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره داشت كه لازم مي‌دانم توضيحاتي را ارائه كنم.

وي افزود: به استناد تبصره يك ذيل ماده 33 قانون مبارزه با مواد مخدر، رئیس جمهور مي‌تواند براي اداره جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر فردی را به عنوان نماينده از جانب خود انتخاب نمايد. دكتر روحاني رييس جمهور نيز به استناد اين ماده قانوني، وزير كشور را به عنوان دبيركل ستاد و نماينده قانوني خويش منصوب نمود كه از بدو انتصاب دكتر رحماني‌فضلي خوشبختانه شاهد حضور مستمر، هدفمند و موثر ايشان در جلسات اين ستاد بوديم به نحوي كه شاهد ركوردي جديد از اين مديريت در ستاد مبارزه با مواد مخدر هستيم.

سخنگوي ستاد در ادامه ضمن احترام به همه نامزدهاي دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و تشكر از زحمات دبيران كل سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر بيان داشت: در اين دوره در عرصه مبارزه با مواد مخدر در اكثريت قريب به اتفاق شاخص‌هاي عملكردي نسبت به سنوات گذشته، رشد و جهش قابل توجهي وجود داشته است.

افشار ادامه داد: با انتصاب دكتر رحماني فضلي به عنوان دبيركل اين ستاد، طي 4 سال اخير شاهد رويكرد كاملا علمي در حوزه اعتياد و مبارزه با آن بوده‌ايم كه توانسته است دستاوردهاي بزرگي را به دنبال داشته باشد كه در نوع خود و در مقايسه با سنوات گذشته به لحاظ كمي و كيفي كارنامه درخشان، بي‌نظير و بي‌بديلي است.

وي افزود: رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر توانسته به عنوان دغدغه‌ي ساختار حاكميتي از سطح ملي (وزارتخانه‌ها)، منطقه‌اي (استانداران) و محلي (فرمانداران) اثرات مثبت و قابل توجهي را به دنبال داشته باشد و به عنوان اولويت نخست حاكميت در ميان آسيب هاي اجتماعي قرار گيرد و خوشبختانه اين رويكرد كه منشاء علمي هم دارد، به تاييد سازمان ملل رسيده و به عنوان يك الگو در بين كشورهاي منطقه مطرح است.

سخنگوي ستاد گفت: در نشست شورای اجتماعی کشور كه سال گذشته با حضور سران سه قوه و كارگزاران نظام در ارتباط با آسيب‌هاي اجتماعي در محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالي) برگزار شد، معظم له پس از شنيدن گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع بندی صورت گرفته از وضعيت پیشرفت در کارها ابراز خرسندی نمودند.

افشار افزود: از طرفي با هماهنگي و پيگيري‌هاي كم سابقه‌اي كه توسط وزير كشور و دبيركل ستاد در دوره يازدهم رياست جمهوري انجام شده است، همكاري، هماهنگي و هم‌صدايي بين اعضا و دستگاه‌هاي عضو ستاد بسيار مطلوب و مثال زدني است به گونه‌اي كه در همكاري با هيچ‌كدام از قوا از جمله قوه قضائيه و نهاد قانون‌گذار مانعي ديده نمي‌شود.

وي تصريح كرد: نمونه بارز اين هماهنگي در طرح نوروزي ساماندهي معتادان متجاهر در سطح كشور بود كه از اسفند سال گذشته با نهايت همكاري همه دستگاه‌هاي ذي‌ربط آغاز و اجرايي شد، به گونه‌اي كه شاهد اقدام فوق‌العاده‌اي در حوزه اعتياد و مبارزه با آن بوديم.

اين مقام مسئول در ستاد بيان داشت: در طول 4 سال اخير، بيش از 21 هزار جلسه، كميته، نشست، همايش، كنگره، كارزار فرهنگي و ساير فعاليت‌هاي مرتبط در عرصه مبارزه با مواد مخدر در سطح كشور برگزار شده كه در نوع خود نيز كم‌نظير است.

افشار ادامه داد: امروز استانداران، فرمانداران و دهياران براساس رويكرد جديد ستاد مبارزه با مواد مخدر در خط مقدم مبارزه با اعتياد مي‌باشند كه در سنوات گذشته با چنين حجم و گستره‌اي مسبوق به سابقه نبوده است.

وي در ادامه به توفيقات نظام جمهوري اسلامي ايران در عرصه مبارزه با مواد مخدر در دوره يازدهم رياست جمهوري اشاره كرد و افزود: ايجاد دغدغه و حساسيت آحاد جامعه نسبت به مواد مخدر و پيامدهاي ناشي از آن با رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر، تمركز بر شرق و حاشيه شرق به منظور جلوگيري از ورود مواد مخدر به داخل كشور و ناامن كردن مسير ترانزيت قاچاق مواد مخدر براي قاچاقچيان و سوداگران مرگ، كشفيات 70 درصدي مواد مخدر، افزايش 40 درصدي خدمات پيشگيرانه و استفاده از ظرفيت مردم در قالب تشكل‌ها و ظرفيت‌هاي مردمي با فعاليت 2365 سازمان غير دولتي در سطح كشور كه در سطوح منطقه‌اي، محلي و ملي با اين ستاد همكاري مي‌كنند، از اهم اين توفيقات مي‌باشند.

افشار افزود: به عنوان مثال در راستاي كار اقدام و عمل ظرفيت 400 نفره نگهداري از معتادان متجاهر در كلان شهر تهران در آغاز فعاليت دولت يازدهم امروزه به حدود 10 هزار نفر رسيده است، همچنين راه‌اندازي بزرگترين شبكه درمان اعتياد در دنيا به ظرفيت 8500 مركز سرپايي، بستري و اقامتي كه سالانه 800 هزار نفر را تحت پوشش خدمات درماني قرار مي‌دهند از ديگر توفيقات نظام جمهوري اسلامي ايران طي 4 سال اخير در عرصه مبارزه با مواد مخدر محسوب مي‌شوند.

وي در پايان اظهار اميدواري كرد كه همه نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره‌ها و برنامه‌هاي تبليغاتي خود نسبت به عملكرد نظام در عرصه مبارزه با مواد مخدر قضاوت منصفانه‌اي داشته باشند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب