امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21295 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تثبیت جایگاه آیفکس در ارتفاع ۹۳۳ واحدی

خبرایران:معاملات فرابورس ایران روز سه‌شنبه در حالی به اتمام رسید که برای چندمین روز متوالی کماکان حجم و ارزش معاملات در ارقام بالایی قرار داشت و سبزپوشی آیفکس ادامه یافت.
تثبیت جایگاه آیفکس در ارتفاع ۹۳۳ واحدی

به گزارش خبرایران، در معاملات روز جاری ۱۲ اردیبهشت ماه فعالان بازار شاهد جابه‌جایی افزون بر ۵۶۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس بودند که از این میزان بازارهای اول و دوم در مجموع دادوستد ۴۳۴ میلیون سهم به ارزش ۶۷۸ میلیارد ریال را به خود اختصاص دادند.

نماد «ذوب» امروز در حالی با معامله ۵۵,۷ میلیون سهم، بیشترین حجم معامله را به نام خود ثبت کرد که نماد «اپرداز» بالاترین ارزش معاملات را به میزان ۶۰ میلیارد ریال تجربه کرد.

نماد شرکت ذوب‌آهن اصفهان ضمن آنکه حجم معاملات بالایی را شاهد بود، اولین نماد پربازدید نیز لقب گرفت و موجب بیشترین تاثیر منفی بر آیفکس به میزان بیش از یک واحد شد.

در نهایت شاخص کل فرابورس با رشد نزدیک به یک واحدی جایگاه خود در ارتفاع ۹۳۳ واحدی را افزایش داد و در نزدیکی پله ۹۳۴ واحدی ایستاد.

نمادهای «شراز»، «میدکو» و «زاگرس» سه نمادی بودند که تا سطح حداکثر یک واحد تاثیر مثبت بر این نماگر بازار داشتند.

در همین حال نگاهی به صنایع فرابورسی نیز نشان می‌دهد گروه‌های شیمیایی، استخراج زغالسنگ، اطلاعات و ارتباطات، حمل و نقل، فلزات اساسی و محصولات غذایی و آشامیدینی به جز قند و شکر در اغلب نمادها معاملاتی مثبت و رو به بالا را تجربه کردند.

روز جاری همچنین شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت لاوان در جریان معاملات بازار بودیم، اگرچه پایان بازار نماد معاملاتی شرکت‌های تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، توکا رنگ فولاد سپاهان، فارسیت اهواز و کی بی سی جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز شنبه مورخ ۱۶ / ۲ / ۱۳۹۶ متوقف شدند.

در تابلو ب بازار پایه نیز سهامداران شاهد نقل و انتقال افزون بر ۱۲۴ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۲۰۵ میلیارد ریال بودند. به ترتیب نمادهای «خصدرا» و «لکما» در صدر این تابلو به لحاظ ثبت بیشترین ارزش و حجم معاملات ایستادند.

از طرفی خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن روز جاری حدود ۴۰ میلیارد ریال اوراق تسه را معامله کردند. اوراق تسه فروردین ۹۶ با معامله ۱۸ هزار ورقه بیشترین حجم معامله را در این تابلو تجربه کرد. همچنین قیمت این اوراق در بازه ۶۲۱ تا ۷۳۸ هزار ریال دادوستد شد.

همزمان در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز نزدیک به ۲ میلیون ورقه به ارزش یک‌ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال دست به دست شد و اوراق مشارکت گلگهر ۳ با معامله حدود ۸۲۹ میلیارد ریال در صدر این بازار قرار گرفت.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب