امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2140 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک خبر داد؛

برگزاری نخستین جشنواره خرید اینترنتی در کشور / کسب و کار اینترنتی نیازمند توسعه جهشی است

خبرایران: جعفر محمودی رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک از برگزاری نخستین جشنواره خرید اینترنتی طی 3 تا 9 اسفند ماه جاری خبر داد.
برگزاری نخستین جشنواره خرید اینترنتی در کشور / کسب و کار اینترنتی نیازمند توسعه جهشی است

به گزارش خبرایران، جعفر محمودی رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک طی یک نشست خبری اظهارداشت : 100 تا از برترین شرکتهای فروش اینترنتی در این جشنواره حضور دارند و تمامی این شرکتها نماد اعتماد را از این مرکز دریافت کرده اند.

محمودی ایجاد نماد اعتماد را برای ساماندهی کسب و کار اینترنتی عنوان کرد و گفت : این نماد به استفاده کنندگان در فضای مجازی اطمینان می دهد که سایت مربوطه سایت معتبری  است و با اطمینان خرید کنند

 به گفته وی در کشور حدود 20 هزار فروشگاه اینترنتی وجود دارد که از این تعداد حدود 19 هزار تا تاکنون تقاضای نماد اعتماد کرده اند و تنها راه توسعه اینگونه فروشگاهها ایجاد اعتماد بین خریداران است.

محمودی با بیان  اینکه  نماد اعتماد در جهان 5 ستاره دارد و ما تنها دو ستاره را در کشور تعریف کرده ایم اضافه کرد : اگر این نماد  به قوه قضاییه و سازمان حمایت وصل شود سریعتر رشد می کند.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک تصریح کرد : برای شرکت در حشنواره متقاضیان زیادی اعلام آمادگی کرده اند اما شرکتهایی که قدرت تخفیف دهی زیاد داشته اند انتخاب شدند.

محمودی با اعلام اینکه در زمینه  توسعه کسب و کار اینترنتی  نیازمند توسعه جهشی هستیم افزود : در حال حاضر 6 دهم درصد از GDP  را خرده فروشی آنلاین در کشور تشکیل می دهد و این در حالی است که اگر بخواهیم به سطح فروش آنلاین کشورهای در حال توسعه برسیم باید این حجم دو برابر ،  برای رسین به حجم جهانی آن باید این رقم 3 برابر ،  برای رسیدن به حجم کشورهای توسعه یافته 6 برابر و رسیدن به سطح انگلستان این رقم  13 برابر شود.

 در ادامه این نشست «فرانک رازقی اسکویی » قائم مقام مرکز توسعه تجارت الکتورنیک از تخفیفات 10 تا 50 درصدی در نخستین جشنواره خرید اینترنتی خبر داد و اظهارداشت: اسامی فروشگاههای جشنواره در سایت www.eshopfest.ir  موجود است و خریداران می توانند بر اساس گروه کالایی یا نام فروشگاه انتخاب خود را انجام دهند و سپس وارد سایت فروشگاه شده و اقدام به خرید کنند.

وی تاکید کرد : فروشگاههایی انتخاب شده اند که امکان سرویس دهی به حجم بالای خریداران را داشته باشند و لزوما این فروشگاهها در تهران مستقر نیستند.

به گفته اسکویی خریدهای آنلاین از طریق پست یا پیک به خریداران تحویل می شود و در صورت  وجود میزان تخفیف ، حمل رایگان یا هدیه این اطلاعات در سایت جشنواره ذکر شده است.

وی در زمینه چگونگی اعلام نارضایتی از خرید مربوط تصریح کرد : خریداران ناراضی می توانند شکایت خود را به مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارسال کنند و روش ارسال نیز در مجوز نماد اعتمد ذکر شده است و خریداران باید وارد سایت نماد اعتماد شده شکایت خود را ارسال کنند  و در صورت احراز تخلف مجوز به صورت آنی از فروشگاه گرفته می شود .

اسکویی گروههای کالایی موجود در جشنواره را شامل 11 گروه کالایی برشمرد و افزود : طبق قانون تجارت الکترونیک خریداران تا 7 روز پس از خرید می توانند برای بازگرداندن کالای خریداری شده اقدام کنند و در این صورت باید هزینه بازگرداندن کالا را تقبل و کل وجه پرداختی بایت خرید را دریافت کنند .

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب