امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21417 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۴:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی؛

بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی صرفاً در دولت های 9 و 10چهارده برابر افزایش یافت/ در چهار سال دولت تدبیر و امید حقوق بازنشستگان بیش از نرخ تورم افزایش یافت

خبرایران:مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی ظرف حدود ۵۰ سال یعنی تا سال ۸۴، فقط ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: در حالیکه این میزان بدهی صرفاً در دولت های نهم و دهم به ۶۰ هزار میلیارد تومان، یعنی حدود ۱۴ برابر رسید.
بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی صرفاً در دولت های 9 و 10چهارده برابر افزایش یافت/ در چهار سال دولت تدبیر و امید حقوق بازنشستگان بیش از نرخ تورم افزایش یافت

به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش در نشست هم اندیشی سراسری اعضای هیات مدیره بازرسان کانونهای کارکنان بازنشسته تامین اجتماعی اظهار داشت: دولت یازدهم هیچ بدهی جدیدی برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد نکرده است، بلکه طبق قانون، به بدهی های دولت، مادامی که به سازمان پرداخت نشده است، برابر سود اوراق مشارکت، سود تعلق می گیرد.
وی ادامه داد: در حقیقت دلیل اصلی افزایش بدهی های دولت به این سازمان همین سود سالانه ای است که به اصل بدهی تعلق گرفته است.
وی تصریح کرد: مهمترین علت ایجاد بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی ایجاد تعهدات بدون منبع در دولت های نهم و دهم بوده است. در حالی که با قاطعیت عرض می کنم در ۴ سال دولت تدبیر و امید، هیچ قانون بدون منبعی به این سازمان تحمیل نشده است.
دکتر نوربخش با بیان اینکه غیر اخلاقی ترین کار در نظام اجرایی کشور، کار گذاشتن دوربین مخفی در اتاق مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در دولت دهم بود گفت: با این کار حیثیت این سازمان را به باد دادند. سازمانی که باید امنیت اجتماعی ایجاد کند در اتاق مدیرعاملش دوربین کار گذاشته می شود!
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: آقایانی که امروز دایه مهربان تر از مادر برای بازنشستگان شده اند، بدانند که در تمام سال های استقرار دولت مورد علاقه شما، به غیر از سال ۸۸ که انتخابات بود، حقوق بازنشستگان کمتر از نرخ تورم افزایش داشت.
وی ادامه داد: در حالی که در چهار سال دولت تدبیر و امید، همه ساله بیش از نرخ تورم به حقوق بازنشستگان اضافه شده است و البته هنوز ادعا نداریم که این میزان کافی است.
دکتر نوربخش اضافه کرد: طی 8 سال مدیریت پی در پی، تعداد مستمری بگیران این سازمان  که باید بطور طبیعی افزایش پیدا می کرد، از یک میلیون و 200 هزار نفر به دو میلیون و 200 هزار نفر افزایش پیدا کرد که این امر خسارت بزرگی برای سازمان محسوب می شود.
دکتر نوربخش با اشاره به استخدام های نجومی در مدیریت قبلی سازمان تامین اجتماعی گفت: آنقدر استخدام صورت گرفت که در یکی از استان ها حتی ردیف استخدامی وجود نداشت!
جالب است که مدیرعامل وقت سازمان تامین اجتماعی و مسئول بالا دستش در تقسیم سهمیه های استخدام های نجومی، تفاهم کامل داشته اند و به طور 50 درصد، 50 درصد عمل می کردند!
دکتر نوربخش با بیان اینکه آن چیزی که به این سازمان لطمه زد، عدم اشراف به مسائل فنی  سازمان بود، گفت: بعد از 26 سال سابقه در سازمان تامین اجتماعی هنوز نمی توانم ادعا کنم که بر تمام زوایای این سازمان اشراف دارم. چطور فردی از یک نهادی پا به سازمان می گذارد و این بلا را بر سر سازمان می آورد؟
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی نهادی کلیدی در کشور است که وظیفه اش ایجاد امنیت اجتماعی است، گفت: سلامت و امنیت اجتماعی دو وظیفه مهم سازمان تامین اجتماعی است. چطور ممکن است نهادی که خودش ایجاد ناامنی می کند، بتواند ایجاد امنیت کند؟
دکتر نوربخش اظهار داشت: بخاطر بی حیثیتی که در دوران مدیریت قبل برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد شد، مدیریت این سازمان را برعهده گرفتم.
وی گفت: بدون امضاء مدیرکل مالی وقت، تفاهم نامه واگذاری ۱۳۸ شرکت سازمان را با بابک زنجانی امضا کردند.
وی ادامه داد: از سال 86 تا 92 به استثناء سال 88 که در آستانه انتخابات قرارداشت، افزایش مستمری زیر نرخ تورم بود و سازمان در وضعیتی قرار داشت که به لحاظ فنی، آرامش و امنیت در آشوب بود.
دکتر نوربخش گفت: طی دوره مدیریت قبلی، فروش زمینی به ارزش 420 میلیارد تومان با قیمت 40 میلیارد تومان و فروش زمین دیگری به ارزش 200 میلیارد تومان در اصفهان با قیمت 29 میلیارد تومان، از دیگر اقدامات منفی بود که خوشبختانه با حکم قوه قضاییه و پیگیری های به عمل آمده به سازمان تامین اجتماعی بازگردانده شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب