امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21422 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی؛

آماده تشکیل شبکه همکاری متقابل با پژوهشگاه نفت هستیم

خبرایران: رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی گفت:آماده تشکیل شبکه همکاری متقابل با پژوهشگاه نفت هستیم.
آماده تشکیل شبکه همکاری متقابل با پژوهشگاه نفت هستیم

دکتر علی مبینی دهکردی، رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه، در بازدید از غرفه پژوهشگاه، این موسسه، پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه ها را بازوی دانشی صنعت نفت ایران و شرکتهای زیر مجموعه وزارت نفت دانست و گفت: این مراکز باید بر اساس ماموریتهای صنعت نفت، ظرفیتهای مناسب خود را بکار گیرند تا بتوانند با توجه به سابقه و ظرفیتهای عملی و پژوهشی موجود خود،  جهت گیری فنی و کارآفرینانه داشته باشند.

وی با بیان اینکه موسسه مطالعات، آمادگی همکاری در زمینه ارزیابی ایده های فنی و تجاری سازی با پژوهشگاه را دارد افزود: با توجه به فعالیتهای انجام شده در پژوهشگاه می توان همکاریهای مشترکی را در زمینه فن بازارها شکل داد تا در آینده نزدیک، بستر ساز شرکت های دانش بنیان در صنعت نفت باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه پژوهشگاه نهادی است که می تواند همواره در مسیرهای فناورانه پیشرو باشد، گفت: نیازمند طراحی مدل یک نظام فنی نوآورانه در بخش صنعت انرژی با تمرکز بر صنعت نفت هستیم.

وی ادامه داد: مقرر شده تا در کمیته های مشترکی که با همکاری پژوهشگاه شکل می گیرد، اولویت های همکاری های دو جانبه تعریف شود.

مبینی دهکردی به فعالیتهای دوسویه این موسسه با پژوهشگاه نیز اشاره کرد و گفت: سرفصل های اولیه مربوط به نظام پژوهش و فناوری به پژوهشگاه صنعت نفت پیشنهاد شده که باید در یک شبکه همکاری متقابل سامان پیدا کند و استانداردها و اولویت های آن مشخص شود تا همکاریهای بین نهادی شکل گیرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب