امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21423 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۴:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بازدید مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران از پیشرفت طرح مروارید خلیج فارس

خبرایران:علي كاردر، مدير عامل شركت ملي نفت ایران به منظور آشنايي با دستاوردها و امكانات بزرگترين مركز تحقيقاتي خاورميانه، از غرفه پژوهشگاه صنعت نفت بازديد كرد .
بازدید مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران از پیشرفت طرح مروارید خلیج فارس

دكتر محمدرضا كمالي، رئيس پرديس بالا‌دستي پژوهشگاه صنعت نفت در اين بازديد به تشريح ابعاد مختلف طرح مرواريدخلیج فارس پرداخت و گفت: اجراي اين پروژه از سال ٩٠ تا اواسط سال ٩٥ تحت عنوان مدل سازي سيستم هاي نفتي در خليج فارس و دریاي عمان انجام شده است .

وي با اشاره به اينكه پژوهش های مشابه در گذشته صرفاً در مقياس بسيار كوچك و در حد چاه و يا ميدان بوده است، تصريح كرد: طرح مرواريد امروز يكي از بزرگترين طرح ها در خاورميانه و جهان در مقیاس ناحیه ای است و مساحتی حدود ١٨٣ هزار كيلومتر را تحت پوشش قرار می دهد.

كمالي در همين راستا ادامه داد: اين طرح به صورت يكپارچه با بکارگیری علوم زمين شناسي ،ژئوشيمي ،ژئو فيزيك ،پتروفيزيك و مدل سازي قابل اجرا درآمده و به نتایج ارزشمند و کاربردی منتج شده است.

رئيس پرديس بالا دستي پژوهشگاه با بيان اين‌كه براي اولين بار تمامي اطلاعات موجود شناسايي و ساماندهي شده است افزود: هم اکنون بانك اطلاعاتي منسجمی تهيه شده و در مناطقي كه با كمبود اطلاعات و داده مواجه بوديم نمونه‌هاي گاز، نفت و سنگ را برداشت كرده، با آخرين و پيشرفته ترين روش هاي روز دنيا مورد آناليز و ارزيابي قرار داديم.

كمالي همكاري و مشارکت شركت ها و دانشگاه‌هاي داخلي و خارجي را از مهمترين عوامل پيشرفت در اين پروژه دانست وگفت : هدف از انجام این پروژه، شناسايي سیستم های نفتی وپتانسيل های شناسایی نشده، اعم از نفت و گاز در پهنه خليج فارس به ويژه١٦ ميادين مشترك است.

علی کاردر ضمن استقبال از پیشرفت های انجام شده در طرح بزرگ مروارید خلیج فارس نسبت به بازدید از پژوهشگاه صنعت نفت و دریافت گزارشی از روند این طرح ابراز علاقه و امیدواری کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب