امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21426 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سیدحسین کاظمی خبرداد؛

سمت در یک‌قدمی دانشگاهیان

خبرایران : مدیر بازاریابی و فروش سازمان مطالعه و تدوین (سمت) گفت: ما امسال با شعار «سمت» در یک قدمی دانشگاهیان و دانشگاه‌ها و با تخفیف‌ها و تمهیدات زیادی برای دانشجویان، اساتید و پژوهشگران که مخاطبان اصلی ما هستند، در نمایشگاه حضور یافته‌ایم.
سمت در یک‌قدمی دانشگاهیان

به گزارش خبرایران از روابط عمومی «سمت»، سیدحسین کاظمی مدیر بازاریابی و فروش سازمان مطالعه و تدوین (سمت)، در توضیحاتی درباره حضور این سازمان در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و تمهیدات این سازمان برای مخاطبان خود، گفت: ما امسال با شعار «سمت» در یک قدمی دانشگاهیان و دانشگاه‌ها و با تخفیف‌ها و تمهیدات زیادی برای دانشجویان، اساتید و پژوهشگران که مخاطبان اصلی ما هستند، در نمایشگاه حضور یافته‌ایم.

کاظمی با بیان این نکته، گفت: «سازمان «سمت» در 4 سال گذشته در زمینه تولید کتب چاپ اول و تجدیدچاپی دوران پرباری داشته و به طور متوسط در هر سال حدود 70 تا 100 عنوان کتاب چاپ اول تولید و عرضه کرده است که در نمایشگاه امسال نیز عرضه شده‌اند .

وی درباره تمهیدات و تخفیف‌های سازمان مطالعه و تدوین (سمت) برای مخاطبان و مراجعان به غرفه «سمت» در نمایشگاه، تصریح کرد: «روابط عمومی «سمت» برای راحتی مخاطبان و اطلاع‌رسانی دقیق، لیست کتاب‌ها را به تفکیک رشته و تازه‌های نشر، علاوه بر فهرست کلی عرضه کرده است. افزون بر این، طراحی غرفه به گونه‌ای است که مراجعان در خرید دچار سردرگمی نشوند و در کمترین زمان ممکن و بدون معطلی کتاب مورد نیاز خود را تهیه کنند. همچنین اداره فروش «سمت»، برای خریدهای عمده توسط کتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها و ... غرفه‌ای جداگانه و با تخفیف‌های بیشتر در نظر گرفته است».

کاظمی افزود: «امسال نشر الکترونیک «سمت» با نام اختصاری «سمتا» نیز وارد فضای نمایشگاه شده است و اقدام به عرضه نرم‌افزار کتابخوان «سمت» با حدود 800 عنوان از کتاب‌های این سازمان به صورت الکترونیک نموده است. در واقع مخاطبان می‌توانند با هزینه بسیار کمتر به راحتی کتابخوان را روی گوشی یا تبلت خود نصب کنند و کتاب‌های «سمت» را با امکانات زیادی از جمله امکان جستجو، نشان‌گذاری و یادداشت‌برداری، مطالعه کنند. با مطالعه کتاب‌های الکترونیک، دیگر نه کاغذی و جوهری استفاده می‌شود و نه درختی قطع می‌شود».

مدیر فروش و بازاریابی «سمت» در توضیح تخفیف‌های نشر الکترونیک این سازمان، گفت: «در همین راستا و برای گسترش طبیعت‌دوستی و آشتی با محیط زیست در فرایند تولید و استفاده از کتاب، امسال سعی کردیم در بخش نشر الکترونیک در نمایشگاه کتاب، تخفیف‌های بسیار خوبی ارائه دهیم. کتابهای دیجیتال ما نسبت به نسخه‌های چاپی 50 درصد ارزان‌تر هستند. با وجود این، به مراجعان غرفه «سمت» در نمایشگاه، 10 هزار تومان اعتبار رایگان خرید کتاب الکترونیک از کتابخوان «سمت» هدیه می‌شود؛ تأکید می‌کنم که این کد در غرفه «سمت» و در ایام نمایشگاه عرضه می‌شود. علاوه بر این، برای دانشگاهیان (دانشجویان و اساتید دانشگاه) 20 درصد تخفیف مضاعف در نظر گرفته شده است که با وارد کردن شماره دانشجویی یا کد تدریس به مدت نامحدود بر روی هر سفارش خود 20 درصد تخفیف دریافت می‌کنند. ما در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی الکترونیک سعی کردیم با این کار گام مفیدی برداریم».

کاظمی از راه‌اندازی فروشگاه آنلاین برای فروش نسخه‌های چاپی کتاب‌های «سمت» در ایام نمایشگاه کتاب نیز خبر داد و افزود: «سمت به عنوان متصدی چاپ بسیاری از کتب معتبر دانشگاهی مطابق با سرفصل‌های درسی مصوب، قصد دارد با کم کردن فاصله خود و مخاطب و عرضه آنلاین کتاب‌ها، کتاب را بی‌واسطه و با تخفیف بیشتر به مخاطبان اصلی خود در تمام نقاط ایران بفرستد که دانشجویان و اساتید بتوانند بدون دردسر و دغدغه و بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرف هزینه زمانی، به آسانی کتاب را با تخفیف‌های ویژه تهیه کنند.

مدیر فروش «سمت» از ورود این سازمان به عرصه چندرسانه‌ای نیز خبر داد و گفت: «علاوه بر این، قرار است گام‌های جدیدی نیز در عرصه عرضه محتوا برداریم و علاوه بر فروش آنلاین و نسخه الکترونیک، محتوای دیجیتال آموزشی و درسی را در قالب مقاله، صوت و فیلم و به صورت چندرسانه‌ای (از جمله فیلم‌درس‌های مؤلفان، آزمون آنلاین، آموزش آنلاین و ...)، در کنار کتاب‌ها عرضه کنیم.

گفتنی است سیامین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» تا 23 اردیبهشت‌ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در حال برگزاری است و مخاطبان «سمت» و علاقه‌مندان به کتاب‌های علوم‌انسانی، می‌توانند از غرفه سازمان «سمت» به نشانی بخش ناشران دانشگاهی، سالن 106، غرفه 206، بازدید نمایند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب