امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21434 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

فراگیری بیمه‌ هنرمندان، نقطه‌ای درخشان در کارنامه دولت یازدهم

خبرایران:محمد سریرعضو هیأت مدیره خانه موسیقی درباره بیمه شدن دوازده هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنرگفت: خرسندیم که اکنون به همت سازمان تأمین اجتماعی و وزارت ارشاد و از طریق صندوق اعتباری هنر ١٢ هزار نفر دیگر از اهالی نجیب هنر این سرزمین تحت پوشش بیمه‌ تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند و به خانواده بیمه‌ شدگان پیوستند آن هم به درست‌ترین شکل آن یعنی از طریق صنوف تخصصی؛ و این موضوع به معنای افزایش ۶۰ درصدی بیمه شدگان در حوزه فرهنگ و هنر با منابع مالی پایدار است.
فراگیری بیمه‌ هنرمندان، نقطه‌ای درخشان در کارنامه دولت یازدهم

در کنار همه کارهایی که دولت‌ها در جهت بسترسازی‌های گوناگون برای تسهیل فعالیت اهالی فرهنگ و هنر انجام می‌دهند، آنهایی که موجب امنیت فکری و آسایش خاطرشان می‌شود بیش از بقیه اهمیت دارند. به همین علت است که همّ و غم دولت یازدهم برای بیمه کردن صاحبان فرهنگ، هنر و رسانه با استقبال گسترده از سوی آنها روبه‌رو شده است. روز دوشنبه با تفاهمنامه‌ای که میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی امضا شد، ١٢هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر بیمه شدند؛ به همین دلیل با برخی از اهالی فرهنگ و هنر گفت وگویی از سوی اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی انجام و نظرشان در باب اهمیت این موضوع در حوزه سلامت و اشتغال پرسیده شد که در ادامه می‌خوانید.

«بیمه یک نیاز اساسی و یک حمایت اجتماعی مؤثر برای همه فعالان عرصه کار و تولید است. قطعاً هنرمندان که بخشی از نیروی شاغل و فعال کشور هستند و شاید نسبت به دیگر قشرها حساس‌تر و شکننده‌ تر هم باشند از این موضوع مستثنی نیستند. این قشر که جزو مشاغل آزاد محسوب می‌شوند به خاطر نداشتن کارفرمایی واحد، سال‌هاست به دنبال پوشش بیمه‌ای هستند این موضوع به طور مرتب از طریق اصناف، عنوان و پیگیری می‌شود.

خرسندیم که اکنون به همت سازمان تأمین اجتماعی و وزارت ارشاد و از طریق صندوق اعتباری هنر ١٢ هزار نفر دیگر از اهالی نجیب هنر این سرزمین تحت پوشش بیمه‌ تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند و به خانواده بیمه‌ شدگان پیوستند آن هم به درست‌ترین شکل آن یعنی از طریق صنوف تخصصی؛ و این موضوع به معنای افزایش ۶۰ درصدی بیمه شدگان در حوزه فرهنگ و هنر با منابع مالی پایدار است.

به نظر من بیمه هنرمندان گامی ارزشمند در راستای احقاق امنیت شغلی و معیشت آینده اصحاب فرهنگ و هنر است و در مجموع به نشاط حوزه فرهنگ و هنر می‌انجامد. در فضایی که هنرمند نگران دوران بیکاری و بیماری یا فقر در دوران بازنشستگی باشد نمی‌توان توقع داشت هنر و فرهنگ مسیر درستی طی کند. امیدواریم دیگر فعالان هنری در سایر رشته‌ها مشمول بیمه هنرمندان بشوند تا این حمایت اجتماعی، گروه‌های بیشتری از هنرمندان را در برگیرد. چرا که باور دارم هنرمندان به خاطر نفوذشان در جامعه و جایگاه‌ شان به‌عنوان بخش اصلی سرمایه اجتماعی کشور، عامل پیش‌برنده‌ در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی هستند و لذا آرامش شغلی و معیشتی این گروه که بخشی از آن از طریق داشتن بیمه‌ محقق می‌شود می‌تواند به آرامش و عقلانیت جامعه کمک کرده و روابط اجتماعی را در دراز مدت تحکیم بخشد. جامعه هنری کشور از این اقدام ارزنده که در دولت یازدهم شروع شد و به نتیجه رسید کمال تشکر را دارد و این موضوع را نقطه‌ای درخشان در کارنامه این دولت در حوزه‌های فرهنگی و هنری می‌داند.»

محمد سریر: عضو هیأت مدیره خانه موسیقی

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب