امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21482 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۷:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر روحانی در همایش «سلام آزادی» اعلام کرد؛

کاسبان تحریم ناراحتند / با صراحت بگوییم صاحب این کشور مردم ایران و رای ملت ایران است/ دولت دوازدهم ادامه دولت اعتدال و اصلاحات است/ برخی از پشت خنجر زدند اما با صبوری تحمل کردیم/ نگذاریم ایران دوباره منزوی شود

خبرایران: حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می گوید که دولت دوازدهم ادامه این دولت، دولت اعتدال و دولت اصلاحات است و این دولت به ۱۰۰درصد مردم ایران، به فرهنگ و هویت دینی و ملی خود احترام می گذارد.
کاسبان تحریم ناراحتند / با صراحت بگوییم صاحب این کشور مردم ایران و رای ملت ایران است/ دولت دوازدهم ادامه دولت اعتدال و اصلاحات است/ برخی از پشت خنجر زدند اما با صبوری تحمل کردیم/ نگذاریم ایران دوباره منزوی شود

به گزارش خبرایران،حسن روحانی عصر شنبه در همایش «سلام آزادی» که در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، افزود: لحظه باشکوهی است که شما جوانان مصمم و سرافراز را در اینجا می بینیم. ما در آستانه یک تصمیم بزرگ تاریخی هستیم. ملت ما در این هفته می خواهد اعلام کند که آیا به سال ۹۱ برمی گردیم یا به سال ۱۴۰۰ می رویم. ملت ما در روز جمعه این هفته می خواهد اعلام کند آیا مسیر آرامش را ادامه دهد یا می خواهد مسیر تنش را انتخاب کند.

ایرنا در ادامه به نقل از روحانی اضافه کرد: ما می خواهیم با صراحت بگوییم صاحب این کشور مردم ایران و رای ملت ایران است. خواست جوانان ما امروز این نیست که فقط به جوان احترام گذاشته شود، بلکه خواست آنان این است کشور با فکر جوانان اداره شود.

وی اظهار کرد: من در مقدمه کتاب دولت دوازدهم و برنامه این دولت نوشتم نسل های گذشته سالیان دراز طفره رفتند تا تسلیم فکر جوانان شوند اما جوانان مصمم هستند سبک فکر آن ها راه آینده کشور باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما در شرایطی هستیم که باید به همه جهانیان اعلام کنیم برای ساختن آینده مان مصمم هستیم نه برای فروختن آینده ایران.

وی افزود: ما با هم راهی را در سال ۹۲ به رغم میل یک اقلیت انتخاب کردیم و این راه را تا امروز ادامه دادیم و می خواهیم چهار سال دیگر ادامه دهیم. نه اینکه آنچه تا کنون انجام دادیم و پیموده ایم به ۱۰۰ درصد مطلوب دست یافته ایم و نه آنکه آنچه تا کنون انجام داده ایم به آن رضایت کامل داریم اما می خواهیم بگوییم مسیر را درست انتخاب کردیم و باید این مسیر درست را با حرکت پرشتاب و تحولی بالاتر در آینده ادامه دهیم.

روحانی گفت: ما در گذشته سه سال و نیم در برابر فرصت های جهانی کاری کردیم که در مقام عمل دشمن نتواند از فرصت بدست آمده سال های گذشته علیه ملت ما استفاده کند. با ایجاد فرصتی نو برای کشور و جوانان، چهره ایران در برابر جهانیان، چهره افراط و خشونت را به چهره امید و اعتدال تبدیل کردیم.

وی افزود: راه انتخاب ما در روز جمعه راه اخلاق و احترام به همه مردم است راهی که می خواهیم انتخاب کنیم احترام به حقوق شهروندی است. ما جدایی و شکاف بین ملت را نمی پذیریم. ما جوان ایرانی با هویت اسلامی و ایرانی و محلی می خواهیم، با هویتی که بتواند با جهان امروز در تعامل و هم زیستی مسالمت آمیز باشد.

این نامزد ریاست جمهوری اضافه کرد: دولت دوازدهم ادامه این دولت، دولت اعتدال و دولت اصلاحات است و این دولت به ۱۰۰ درصد مردم ایران، به فرهنگ و هویت دینی و ملی خود احترام می گذارد.

 

**در چارچوب قوانین و فرهنگ ایران به سند ۲۰۳۰ پای بند خواهیم بود

روحانی تاکید کرد: به ملت اعلام می کنم که بیانیه ۲۰۳۰ که برخی آن را به ناروا تبلیغ می کنند، به ملت و رهبر اعتماد می دهم دولت در سند ۲۰۳۰ تصریح کرده در چارچوب قوانین و فرهنگ ایران به آن پایبند خواهد بود.

وی افزود: من از مردم ایران می خواهم این روزها، هوشیاری و بیداری خود را در برابر توطئه های گروهی حفظ کنند. ما باید به فکر پیشرفت و امید ایران باشیم نه فریب مردم ایران.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: همه باید در این روزهای حساس، مردم را برای یک انتخاب سرنوشت ساز دعوت کنند. سرنوشت ما در این هفته مشخص خواهد شد .

روحانی تاکید کرد: در طول دوات یازدهم تلاش ما بر این بوده راهی را که با هم انتخاب کردیم، آن راه را با صداقت ادامه دهیم.

 

**راه شکستن تحریم را ادامه می دهیم؛ البته کاسبان تحریم ناراحتند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما به رفع تحریم هسته ای قانع نیستیم، باید همه تحریم ها برداشته شود و ما در دولت دوازدهم با ساختن اجماع ملی و همکاری قوای دیگر و مشورت و رهنمود رهبر معظم انقلاب راه شکستن تحریم ها را ادامه خواهیم داد.

روحانی افزود: آیا تحریم هایی که تاکنون برداشته شده است به ضرر ملت ایران بوده است؟ البته کاسبان تحریم ناراحت هستند.

وی در پاسخ به شعار هواداران که می گفتند «لوله، لوله» گفت: اما ما نگذاشتیم این کار انجام شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به شعار هواداران که می گفتند «روحانی دوستت داریم»، گفت: روحانی همه آبرو و زندگی خود را فدای شما خواهد کرد. جوانان عزیز، ورزشکاران ما، سرنوشت پیشرفت ایران و قرن جدید این سرزمین را در روز جمعه می سازیم.

 

**از قوه قضائیه دلیل ممنوع التصویری خاتمی را پرسیدم تا کنون جواب نداده اند

روحانی افزود: جوانان عزیز من به شما بگویم در طول مدت سه سال و نیم که از دولت من گذشته است، من برای منفعت هیچ فردی هیچ نامه و سفارشی به هیچ دستگاه، دانشگاه، وزارتخانه و هیچ قوه ای و دیگر ارکان انجام نداده ام. فقط یک نامه به قوه قضاییه نوشتم و گفتم به چه دلیل و با چه قانونی سید محمد خاتمی را ممنوع التصویر کرده اید که تا امروز هنوز جواب نامه مرا نداده اند.

 

**حقوق شهروندی را انشا دانستند تا اجرا نشود

رئیس دولت یازدهم گفت: مردم، جوانان، عزیزان، عهد من با شما اجرای حقوق شهروندی است؛ بعضی می گویند حقوق شهروندی انشا است و با همه توان و تلاش آمدند تا حقوق شهروندی و منشور حقوق شهروندی اجرا نشود، چون در حقوق شهروندی حقوق تمام ایرانیان مساوی است.

روحانی افزود: اگر می خواهیم پیشرفت و رونق ایران و اشتغال جوانان را شاهد باشیم، باید کاری کنیم که در اقتصاد رقابت آزاد به وجود آید. بنگاه های خصولتی اقتصاد ما را در مسیر انحراف قرار می دهند؛ باید همه از این حقوق، از حقوق مساوی برخوردار شوند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی! ما می دانیم به تو چه ظلم بزرگی کردند؛ می دانیم چه تهمت هایی که بر تو نزدند اما این ملت قدردان ما امروز جای تو را در میان خودشان خالی می بینند؛ روحت آرام باشد ما راهت را ادامه می دهیم.

 

**برخی از پشت خنجر زدند اما با صبوری تحمل کردیم

نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: بسیاری از مشکلات بود که من نتوانستم آنها را به خاطر حفظ آرامش و امنیت در جامعه برای شما بازگو کنم. من به هر آنچه که در خرداد ۹۲ قول دادم یا عمل کردم یا آنکه نگذاشتند که عمل شود. آنچه در این مدت انجام شد در سایه حمایت شما بود.

روحانی افزود: من در سایه حضور شما جوانان بود که توانستم این راه را بیایم. وقتی با قدرت های بزرگ در حال مبارزه دیپلماتیک بودیم، برخی منافع ملی ایران را قربانی مسائل جناحی کردند و متاسفانه از پشت خنجر زدند اما با صبوری تحمل کردیم و راه را با حمایت های شما ادامه دادیم.

وی با تاکید بر اینکه این دولت به منتقدانش احترام می گذارد، اضافه کرد: ما به افکار همه احترام می گذاریم. این دولت به منتقدین و مخالفینش احترام می گذارد و انتقاد را راه نجات کشور و راه حل مشکلات می داند اما تخریب، آینده مردم ایران را نمی سازد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: تخریب مسیر درستی برای آینده ملت ایران نیست ما از همه می خواهیم که واقعیت ها را بگویند؛ با فناوری های نو مبارزه نکنید، فناوری هراسی در ایران راه نیندازید.

روحانی افزود: دولت در برابر فشارها، برای بستن شبکه های مجازی مقاومت کرد. عده ای دنبال بستن فضای مجازی بودند تا با فساد و املاک نجومی مبارزه نشود. ما می خواهیم فضای افکار عمومی ما باز باشد. ما می خواهیم جوانان ما بلند سخن بگویند، دورانی که فقط یک صدا و سیما بخواهد افکار مردم را مدیریت کند، گذشته است.

وی اظهار داشت: جوانان غیور ما بدانند که با زیرساخت های شبکه های ارتباطی کاری خواهیم کرد که تک تک شما با موبایلشان بتوانید یک صداو سیما باشید. ما نمی توانیم از تحولات دنیای امروز جدا باشیم، ما باید هویت و فرهنگ ما را حفظ کنیم.

 

**نگذاریم ایران دوباره منزوی شود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: نباید بگذاریم ایران بار دیگر منزوی شود ما می خواهیم با دنیا در ارتباط سازنده باشیم.

روحانی در بخشی از سخنانش خطاب به جوانان یادآور شد: ما به اختلاف جویی، ریزه خواری، تنش آفرینی، بیکاری و فقر، ایجاد شکاف و فاصله های قومی و مذهبی «هرگز می گوییم» و همه باید با صدای بلند به دوستی، آشتی، آزادی، پیشرفت، اسلام رحمت و رحمانی اعتدال، اصلاحات، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و سیدمحمد خاتمی سلام بگوییم.

وی تاکید کرد: ما به تولید و اشتغال، آینده درخشان، ایران بزرگ اسلامی و شما جوانان سرزمین مان سلام می گوییم. مردم و جوانان ایران روز جمعه به پای صندوق های رای می آیند.

روحانی تصریح کرد: برای ما ۱ + ۱۱ انتخابات دوازدهم است و همه دستِ یاران و دوستان را می گیریم و صبح جمعه پای صندوق های رای می رویم. از برادرم دکتر جهانگیری و حضور و تلاش هایش تشکر می کنم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب