امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21493 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

شبکه IP ترانزيت ملي راه انداي شد

خبرایران:شرکت ارتباطات زيرساخت نسبت به راه‌اندازي شبکه IP ترانزيت ملي با هدف افزايش کيفيت در تبادل ترافيک اطلاعات داخل کشور اقدام کرده است.
شبکه IP ترانزيت ملي راه انداي شد

بنا بر ارزيابي‌هاي انجام شده، بالغ بر ۵ درصد ظرفيت اتصال اپراتورها همچنان از طريق اينترنت انجام مي‌شد و بر اين اساس مطابق با مصوبه کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، ‌ شرکت ارتباطات زيرساخت ملزم به ايجاد شبکه IP ترانزيت ملي براي اتصال ارتباطاتي شد که منشاء داخلي داشته اما به IXP زيرساخت متصل نشده‌اند.
در اين راستا، راه اندازي شبکه IP ترانزيت ملي بنا بر الزامات سياستهاي توسعه شبکه ملي اطلاعات انجام شده و طبق مصوبات کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، براي ايجاد شبکه تبادل اطلاعات ملي در داخل کشور، پيش از اين شرکت ارتباطات زيرساخت نسبت به راه‌اندازي مراکز IXP اقدام کرده بود.

اما هدف از ايجاد اين مراکز، تبادل ترافيک در داخل کشور با کيفيت بالا و هزينه کمتر بود که البته به دليل محدوديت شبکه‌اي، برخي از اپراتورها و سازمانها امکان اتصال به شبکه IXP را نداشته و اتصالشان همچنان از طريق اينترنت صورت مي گرفت.

همچنين پيش از اين اگر مشترکي براي مثال مي‌خواست به يک دانشگاهي که به مرکز تبادل اطلاعات شرکت زيرساخت متصل نبود، وصل شود بايد از شبکه اينترنت استفاده مي‌کرد و اين اتصال براي آن شرکت و دانشگاه هزينه اينترنت داشت، اما هم اکنون با ايجاد يک لايه IP ترانزيت ملي بخشي از اين ترافيک از طريق IXP تبادل مي‌شود و بخشي که مربوط به سمت بين الملل بود، از طريق شبکه IP ترانزيت ملي تبادل خواهد شد که در نتيجه آن شاهد بهبود کيفيت ترافيک داخلي و کاهش هزينه اپراتورها خواهيم بود.

مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت پيش از اين در اين باره گفته بود: اين طرح کاهش ۵ درصدي درآمد شرکت ارتباطات زيرساخت را به همراه دارد، اما براي تحقق الزامات شبکه ملي ارتباطات در نيمه اول فروردين ماه آن را اجرايي کرده ايم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب