امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2158 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۹:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علیرضا زالی خبرداد؛

ایران توان جذب سالانه 20 میلیون گردشگر سلامت را دارد

علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: ایران توانایی جذب سالانه 20 میلیون گردشگر سلامت و جذب 18 میلیون دلار را از این محل دارد.
ایران توان جذب سالانه 20 میلیون گردشگر سلامت را دارد
به گزارش خبر ایران، علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی در مراسم افتتاح نخستین هتل بیمارستان کشور گفت: توریسم درمانی یکی از منابع درآمدی برای بخش سلامت است و ایران توانایی و شایستگی این را دارد که پیشقراول خدمات توریسم درمانی در منطقه باشد و کشور ما در کنار تنوع اقلیمی و آب و هوایی که برای گردشگران دارد به علت کیفیت بالای خدمات پزشکی می تواند یکی از قطبهای توریسم درمانی باشد.

زالی ادامه داد: درآمد حاصل از توریست درمانی 3 برابر توریسم معمولی است. باید تلاش کنیم که تا سال 1404 حدود 20 میلیون گردشگر سلامت جذب کنیم و سالانه 18 میلیون دلار از این محل ثروت وارد کشور کنیم اما هم اکنون سالانه حدود 400 تا 500 هزار توریست درمانی وارد کشور می شود که باید افزایش یابد.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: برای رسیدن به این هدف باید در کنار ارتقای کیفیت خدمات درمانی خدمات اقامتی نیز برای گردشگران سلامت در کشور فراهم شود و ایجاد مراکزی مانند این هتل بیمارستان می تواند زمینه گسترش این خدمات را فراهم کند.

هتل بیمارستان گاندی در 32 هزار مترمربع در 17 طبقه بیمارستانی و 21 طبقه هتل احداث شده و دارای 100 تخت بستری، 40 تخت بخش‌های ویژه، 17 اتاق عمل و 90 سوئیت اقامتی برای اسکان بیماران یا همراهان آنها است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب