امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21602 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲:۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تحولی نوین درایمنی سازه های ساختمانی با ضد حریق

خبرایران:این روزها اهمیت صنایع پوششی ساختمان بسیار بیشتر از قبل احساس می شود و پیمانکاران ساختمانی توجه ویژه تری به آن می دهند. همانطور که از نام آن پیداست، صنایع پوششی برای پوشش دادن قسمت های مختلف ساختمان در مقابل عوامل مختلف بکار می رود.
تحولی نوین درایمنی سازه های ساختمانی با ضد حریق

این روزها اهمیت صنایع پوششی ساختمان بسیار بیشتر از قبل احساس می شود و پیمانکاران ساختمانی توجه ویژه تری به آن می دهند. همانطور که از نام آن پیداست، صنایع پوششی برای پوشش دادن قسمت های مختلف ساختمان در مقابل عوامل مختلف بکار می رود. در این مقاله شما را با انواع پوشش دهنده های ساختمانی آشنا خواهیم کرد.

http://afranews.ir/wp-content/uploads/2017/05/coating-construction-2.jpg

پوشش دهنده های ساختمانی

ضد حریق، حافظ ساختمان شما

ضد حریق ها یکی از مهمترین بخش از صنعت پوشش ساختمان هستند که جایگاه بسیار مهمی در راستای ایمنی ساختمان ها دارند. با پاشش این مواد به اسکلت فلزی یک ساختمان که بطور کلی شبیه به رنگ های معمولی هستند، می توان از آنها در برابر حرارت محافظت نمود. این ژوشش در برابر حریق بسیار مفید بوده وشما می توانید با هزینه ای بسیار کمی ایمنی را برای سازه خود در آینده به ارمغان بیاورید و از خسارت های مالی و جانی جلوگیری کنید.

http://afranews.ir/wp-content/uploads/2017/05/fireproofing.jpg

پوشش ضد حریق

در حقیقت وقتی حرارت به این ضد حریق ها می رسد، پف کرده و در نتیجه اجازه رسیدن آتش به اسکلت فلزی ساختمان را نداده که همین امر باعث می شود مقاومت آهن از دست نرود که یعنی جلوگیری از ریزش ساختمان. این مواد بر حسب ترکیباتی که دارند و بنا به سفارش شما می تواند از بین 30 دقیقه تا چند ساعت در برابر آتش مقاومت کند.

کفپوش های جدیدی به نام پلی یورتان و اپوکسی

کفپوش ها همیشه بیشتر جنبه زیبایی برای محیط های مختلف خصوصا منازل مسکونی محسوب می شده اند که در انواع مختلف همچون موزائیک یا پارکت چوبی مورد استفاده قرار می گرفتند. مشکلات مربوط به این نوع کفپوش ها، قیمت بالای آنها و همچنین ظهور کفپوش های اپوکسی باعث شد تا کم کم استفاده از آنها در ساختمان های جدید امروزی کمرنگ‌تر از همیشه شود.

http://afranews.ir/wp-content/uploads/2017/05/epoxy-flooring.jpg

کفپوش اپوکسی

کفپوش پلی یورتان و اپوکسی علاوه بر ظاهر زیبا و تنوعی که دارند، جنس بسیار مقاومی دارند که علاوه بر مقاوم بودن در برابر ضربه، به سختی هرگونه خط و خشی را می توان در آنها مشاهده کرد. بعلاوه بد نیست بدانید که با اضافه نمودن برخی ترکیبات خاص به آنها می توان از این کفپوش ها در محیط های سخت‌تر مثل کارخانه و کارگاه یا محیط بهداشتی‌تر مثل بیمارستان و مراکز بهداشتی درمانی نیز بهره برد.

طرح های سه بعدی جدیدی که از این کفپوش ها در بازار موجود است، خود باعث تحول بسیار بزرگی در بخش کفپوش صنایع پوششی شده است و تنوع آن باعث شده تا تمایل خرید این محصول در بازار افزایش یابد.

رنگ نما، هم زیبایی هم کارآیی

رنگ نمای ساختمانی در حقیقت همان رنگ معمولی است اما با تفاوت های بسیار بارزتر... رنگ نما دارای ترکیبات خاصی است که می تواند در برابر نور خورشید، آلاینده های موجود در هوا و همچنین گرد و غبار و رطوبت تا مدت ها از خود محافظت کند.

http://afranews.ir/wp-content/uploads/2017/05/exterior-paint-colors.jpg

رنگ نما

رنگ نمای آکریلیکی، سیلیکون آکریلیکی و البته خود تمیز شونده از انواع رنگ نماهای ساختمانی می باشند که می تاونید بر حسب نیاز خود و البته شرایط منطقه سکونت‌تان هر کدام که مورد نیازتان است را تهیه نمایید.

بطور کلی رنگ نمای خود تمیز شونده از استقبال بیشتری برخوردار است چراکه همان طور که از نامش پیداست این قابلیت را دارد که خود را تمیز کند! بدین معنا که مواد موجود در آن قابلیت تجزیه آلودگی ها را دارا می باشند. برای مشاهده جزئیات رنگ نماهای ذکر شده می توانید به وبسایتشرکت عکاظ خاورمیانه مراجعه کنید.

http://afranews.ir/wp-content/uploads/2017/05/waterproofing.jpg

عایق رطوبتی، مانع همشگی نم و رطوبت

موارد قبلی که خدمت شما ذکر شده تقریبا ناشناخته‌تر بودند که با توجه به پیشرفت فناوری در دنیای امروز کاربردشان حالا بیشتر شده است اما عایق رطوبتی بام نسبتا شناخته‌تر از سایر موارد ذکر شده در نزد ما بود.

 

عایق رطوبتی بام

ایزوگام ها که خود نوعی از عایق های رطوبتی هستند تقریبا در تمامی ساخت و سازهای کشور ما مورد استفاده قرار می گیرند اما با ظهور عایق های رطوبتی جدید که کارایی یهتری نیز دارند، می توان کم کم ایزوگام ها را نیز کنار گذاشت.

منبع:

 http://www.afranews.ir

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب