امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2164 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران خبرداد؛

تشویق شهروندان با برنامه‌هایی در 7 بخش / هزینه ۴۰ میلیاردی برای پاکسازی تبلیغات غیرمجاز / طرح جدید برای ۳۰ میدان تهران

خبرایران: «جمال کامیاب» مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: سازمان زیبا‌سازی شهر تهران با توجه به سنت ایرانی در آستانه سال نو قصد دارد چهره پیراسته از شهر تهران بسازد و در آستانه سال نو 7 بخش رفتار نو، دیدار نو، سیمای نو، سامان نو، رنگ نو، خیال نو و اندیشه نو برای شهروندان پیش بینی شده است.
تشویق شهروندان با برنامه‌هایی در 7 بخش / هزینه ۴۰ میلیاردی برای پاکسازی تبلیغات غیرمجاز / طرح جدید برای ۳۰ میدان تهران

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «جمال کامیاب» مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در خصوص برنامه‌های سازمان زیباسازی شهر تهران در روزهای پیش از عید نوروز و بهار صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در برج میلاد تهران برگزارشد.

دراین نشست خبری«جمال کامیاب» مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه سازمان زیباسازی شهر تهران فعالیت‌های متنوعی را متناسب با ایام نوروز برگزار می‌کند اظهارداشت: بخشی از این برنامه‌ها در طول سال اجرا می‌شود که همزمان با ایام بهار این برنامه‌ها پر رنگ‌تر می‌شود و برخی از فعالیت‌های سازمان زیبا‌سازی شهر تهران را به نوعی بهاری و متناسب با نوروز و شهادت حضرت زهرا (س) طراحی کرده‌ایم و اهالی رسانه می‌توانند در بخش فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در حوزه زیباسازی شهر تهران کمک خوبی را به این سازمان داشته باشند.

کامیاب ابرازداشت: سازمان زیبا‌سازی شهر تهران با توجه به سنت ایرانی در آستانه سال نو قصد دارد چهره پیراسته از شهر تهران بسازد و در این راستا برنامه‌ای در 7 بخش آماده شده تا شهروندان را تشویق به خانه‌تکانی و پیراستن شهرشان کند و 7 بخش پیش‌بینی شده در آستانه سال نو عبارتند از رفتار نو، دیدار نو، سیمای نو، سامان نو، رنگ نو، خیال نو و اندیشه نو است.

وی با اشاره به اجرای سرفصل‌های پیش‌بینی شده در آستانه سال نو خاطرنشان کرد: رفتار نو به طور خاص به مشارکت شهروندی اشاره می کند و شهروندان بازیگر اصلی سامان دادن و زیباسازی شهر تهران هستند و چنانکه مشارکت وجود نداشته باشد سازمان نمی‌تواند وظایف خود را پیش ببرد و در واقع آموزش و اطلاع‌رسانی نقش مهمی را در این بخش ایفا می‌کند و مهمترین برنامه در بخش رفتار نو بر می‌گردد بر برگزاری جشنواره کلاس بهاری. این جشنواره با مشارکت شهروندان برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیبا‌سازی شهر تهران عنوان داشت: شهروندانی که بیشترین فعالیت را در سازماندهی نمای ساختمان مسکونی و تجاری خود را داشته‌اند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند که در ادامه به به برترین‌های جشنواره هدایایی اهدا می‌شود و یکی دیگر از برنامه‌های سازمان زیباسازی شهر تهران بر حوزه رفتار نو، توجه ویژه به نور‌پردازی و سیمای مساجد است که در این بخش با هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اقدامات گسترده‌ای انجام خواهد شد و یکی از سیاست‌های اصلی سازمان زیباسازی شهر تهران توجه ویژه به سیمای نو و به طور خاص پیرایش شهری و حذف ضوائد بصری شهر تهران است.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های متنوعی نیز در بخش سیمای نو در ایام پیشواز از بهار پیش‌بینی شده است که از آن جمله می توان به تولید و رونمایی آلبوم تصویری ضوائد بصری و ساماندهی و جمع‌آوری و جابجایی سازه‌های تبلیغاتی اشاره کرد و متاسفانه برچسب‌های تبلیغاتی که در سطح شهر تهران بر روی در و دیوار و اخیرا بر روی زمین چسبانده می‌شود و شاهد اینگونه اقدامات در شهر تهران هستیم که امیدواریم با فرهنگ‌سازی این مشکلات برطرف شود.

کامیاب با اشاره به دیگر سرفصل‌های پیش‌بینی شده در روزهای آینده تصریح کرد: دیدار نو یکی از برنامه‌های دیگری است که در ایام نوروز و پیش از بهار برگزار خواهد شد و در بخش سامان نو برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است که بنا داریم مجموع بناهای هویتی و تاریخی را به طور خاص نور‌پردازی کنیم. سرفصل رنگ نو را نیز داریم که در این بخش قرار است با همکاری 44 هنرمند در 22 منطقه 44 هزار متر مربع که نقاشی‌های آنها فرسوده شده ساماندهی و بهسازی شوند.

وی یادآورشد: اجرای برنامه خیال نو و اندیشه نو دیگر اقدامات سازمان زیباسازی در شهر تهران خواهد بود ضمن اینکه رونمایی از کتاب ‌های خاصی در ایام پیش از بهار و نوروز اجرا خواهد شد. ضمن اینکه در صورت تصویب شورا پیاده راه قدس تجریش به عنوان نخستین پروژه پیاده راه سازی در سال آینده اجرایی خواهد شد.  چرا که توجه به پیاده محوری تنها در انحصار پیاده راه سازی نیست. اگر پیش از این مخاطب اصلی دیواره نگاری ها و آثار حجمی رانندگان خودروها بودند حالا عابران پیاده مخاطبان این آثار هنری هستند. ما باید تلاش کنیم فضاهای عمومی توسعه پیدا کنند.

کامیاب افزود: البته شورای شهر در دوره گذشته سابقه بد پیاده‌راه شدن خیابان ۱۷ شهریور را هم از سر گذرانده است. پروژه ای که با وجود هزینه های بسیار برای سنگ‌فرش ها و مبلمان شهری، اکنون محل تردد خودروهاست و طرح ساخت پیاده‌روها به هیچ عنوان متوقف نشده و یقینا پیاده‌محوری در سال آینده یکی از سیاست‌های اصلی سازمان زیباسازی شهر تهران است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی درباره جابجایی و انتقال مجسمه میدان فردوسی هم عنوان داشت: برخی سازه‌ها و مجسمه‌های موجود در سطح شهر تهران که توسط هنرمندان بنام کشور ساخته شده‌اند از جمله مجسمه میدان فردوسی که توسط ابوالحسن خان صدیقی ساخته شده مورد توجه مردم شهر و سازمان زیباسازی است و قطعا باید نسبت به این مجسمه‌ها با حساسیت بیشتری اقدام کنیم و پیشنهادی برای تاسیس باغ‌موزه‌ای برای مجسمه‌ها وجود دارد تا این مجسمه‌ها در آن باغ‌موزه حفظ و نگهداری شوند: اما در حال حاضر قصد جابجایی مجسمه میدان فردوسی را نداریم و جابجایی و انتقال این مجسمه فعلا به هیچ عنوان انجام نمی‌شود.

 وی گفت: آن دسته از سرویس‌های بهداشتی که در پارک‌ها به صورت ثابت قرار دارند ساماندهی‌شان برعهده سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران است، ولی سرویس‌های بهداشتی که توسط سازمان زیباسازی در سطح شهر تهران احداث شده ساماندهی و نگه‌داشت آن‌ها برعهده این سازمان است که در ایام نوروز نیز نگه‌داشت و ساماندهی این سرویس‌های بهداشتی به صورت ویژه پیگیری می‌شود و در این خصوص با شرکت‌های پیمانکار صحبت‌های لازم را انجام داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران تاکید کرد: ما برای ۳۰ میدان تهران طرح جدید داریم و طرح مطالعاتی 30 میدان و محور اصلی شهر توسط صاحب نظران این عرصه انجام شده که یکی از این میادین میدان انقلاب است که طرح مطالعاتی آن در کمیسیون معماری و شهرسازی در حال بررسی است و با توجه به حساسیت‌هایی که در میدان انقلاب از لحاظ تاریخی، ترافیکی و وجود مترو وجود دارد، می‌خواهیم بر اساس مطالعات حساب‌شده کار کنیم تا بتوانیم از طرح پیاده‌سازی شده دفاع کنیم. از اساتید دعوت می‌کنیم طرح‌های ویژه‌ای که در خصوص میدان انقلاب متناسب با فضای موجود در آن ناحیه را دارند برای سازمان زیباسازی ارسال کنند تا در شورای فنی این سازمان مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نهایی شدن اجرایی شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب