امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21698 تاریخ انتشار: شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

برگزاری نهمین یادواره شورآفرینان عشق با حضور خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم مناطق9 ، 10 و 22

خبرایران : نهمین یادواره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم مناطق 9، 10 و 22 شهر تهران با عنوان "شورآفرینان عشق" با حضور خانواده معظم و معزز شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و مدافع حرم این مناطق،جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهرداران مناطق و بسیجیان در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.
برگزاری نهمین یادواره شورآفرینان عشق با حضور خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم مناطق9 ، 10 و 22

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 22،در ابتدای این مراسم مولایی فرمانده حوزه211 صاحب الامر(عج) و شهردار منطقه 22 در سخنانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگهداشتن یادو خاطره شهدا گفت:امروز ما هرآنچه که داریم به برکت خون شهدا و صبر زینبی مادران شهداست. مادران و پدرانی که از عزیزترین عزیزان خود گذشتند و جای تعجب است که امروز عده ای این جمله را بر زبان می آوردند که وجود ما سایه جنگ را از کشور دور کرده است.

وی ادامه داد: به گفته مقام معظم رهبری امروز زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و امسال نیز این توفیق حاصل شد تا با تلاش حوزه مقاومت صاحب الامر(عج) میزبان خانواده های شهدا باشیم. ان شالله خداوند این توفیق را به ما دهد تا خدمتگزاران و رهروان واقعی شهدا و خانواده های این عزیزان باشیم.

در ادامه سردار سرتیپ پاسدار شعبانی معاون عملیات قرارگاه ثارالله در سخنانی خاطرنشان کرد:امروز به لطف خدا خون شهدای حرم با خون شهدای وطن عجین شده است همچنانکه شهید آوینی در سخنان خود فرمود: هر شهید کربلایی دارد و برای ما کربلا پیش از آنکه یک شهر باشد یک افق است. یک منظر معنوی است که آن را به تعداد شهدایمان فتح کرده‌ایم، نه یک بار، نه دوبار، به تعداد شهدایمان… هر شهید کربلایی دارد که خاک آن کربلا تشنة خون اوست و زمان انتظار می‌کشد تا پای آن شهید بدان کربلا رسد و آنگاه خون شهید جاذبه خاک را خواهد شکست و ظلمت را خواهد درید و معبری از نور خواهد گشود و روحش را به آن سفری خواهد برد که برای پیمودن آن هیچ راهی جز شهادت وجود ندارد.

معاون عملیات قرارگاه ثارالله تصریح کرد:آنچه که امروز ما داریم به برکت خون شهیدان است. شهدای مدافع وطنی که بر دشمن بعثی خود تاختند و شهدای مدافعی حرمی که با تاسی از آنها در راه دفاع از حریم ولایت در مقابل حرامزادگان داعشی و تکفیری ایستاده اند.امروز قدرت و تاثیرگذاری ما در منطقه به دلیل حماسه سازی رزمندگانی است که در هشت سال دفاع مقدس مردانه جنگیدند و امروز هم به برکت خون شهدای مدافع حرم پابرجا ایستاده ایم.پس بیاییم بر خلاف روش و منش شهدا عمل نکنیم و تنها به اینکه نام شهدا را بر خیابان ها و کوچه هایمان بگذاریم بسنده نکنیم.وصیت نامه شهدا و تابعیت بی چون و چرای آنها از ولی امر خود را سرلوحه عمل خود قرار دهیم چرا که این شهدا به خدا پیوستند و تا خدا هست یاد و خاطره شهدا نیز زنده است.

وی دفاع از منافع ملی و اعتقادی را یکی از مهمترین آرمان های متعالی شهدا عنوان کرد و گفت:امروز تقویت بنیه های دفاعی و نظامی آنهم به همت و قدرت مهندسین داخلی آیه وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم را معنی کرده است و به دشمنان می فهماند که آماده به جنگ باشند. به دشمنان می فهماند که ما طالب صلح هستیم و هیچگاه به کشور تجاورز نکرده و نخواهیم کرد.

شعبانی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا مجبور است از قابلیت ها و توانمندی های نظامی ما هراس داشته باشد.اینکه فرزندان شما متجاوزان آمریکایی را در آبهای سرزمینی دستگیر می کنند،اینکه پهپاد آمریکایی را در خاک کشور به زمین می نشانند همه و نشان از قدرت نظامی ما است و این قول را به تمام مردم ایران خواهیم داد که این قابلیت وجود دارد تا امنیت مرزها و امنیت داخلی کشور به دست فرزندان این آب و خاک به خوبی تامین شود.

وی ادامه داد:.اگر امروز کشورهای منطقه از عراق، افغانستان،پاکستان و ...تا کشورهای اروپایی از روسیه، فرانسه،ترکیه و ... نا امن است اما ما در کشورمان در امنیت کامل به سر می بریم و آنهم به مدد خدا و جانفشانی سربازانی است که در مرزهای این کشور از حریم زمینی و هوایی کشور دفاع می کنند. شهدا خون دادند تا ما ایمان ندهیم و ان شالله همگی ما به سطحی از فرهنگ برسیم تا مقدمات ظهور حضرت حجت در جامعه فراهم شود.

گفتنی در پایان این مراسم با حضور مولایی شهردار منطقه22،بابازاده و محسنی شهردار مناطق 9و10، سرهنگ پاسدار غفارپور فرمانده ناحيه مقاومت بسيج مقداد، سردار سرتیپ پاسدار شعبانی معاون عملیات قرارگاه ثارالله از خانواده سه شهید معظم مدافع حرم شهید عبدالله باقری،محمدرضا جبلی و ملک شاهی تقدیر شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب